Lakás kiadás, de hogyan?
Ha kiadom a lakásomat,milyen szerződést kell írjak?Milyen adókat kell fizetnem és mi a helyzet a rezsivel?Ha nem írok szerződést,akkor megbüntetnek?Ha szeretnének bejelentkezni a bérlők a címre,járhat valamivel?Mi van ha ugyanezt teszik de ideiglenesen jelentkeznek be?
Kérlek titeket,hogy amennyiben tudtok,hivatkozzatok valamilyen törvényre,vagy tapasztalatra.Köszönöm szépen a segítséget.
a kiadás jövedelem. 10%-ot leírhatsz költségekre, a fennmaradó 90%-nak a 16% az adó.
a neten találsz sok szerződésmintát.neked is érdeked a szerződés,hogy kirakhasd ha nem tetszik a lakó,hogy ne maradjon az áramfogyasztása a nyakadon....
Ha szeretnének bejelentkezni, akkor is csak ideiglenesre engedd! Állandóra nehogy!
Mielőtt engedtem volna a bérlőimet bejelentkezni, megkérdeztem az okmányirodát ( itt intézik a lakcímbejelentéseket ), hogy lesz-e valamilyen hátrányom ha ideiglenesre bejelentkeznek. Azt mondták, hogy nem lesz. Mindössze csak annyi, hogy átvehetik az oda érkező leveleket, az ideiglenes lakcím öt évre szól, és ha van velük valami gond, akkor kicsit macerás őket idő előtt kijelentetni, de megoldható.
A rezsit leginkább úgy érdemes velük fizettetni, hogy te a csekkekkel havonta meglátogatod őket, ők oda adják az árát, te pedig befizeted. Így biztos, hogy be lesz fizetve.
Szerződést nagyon érdemes írni, mert akésőbbiekben felmerülő vitát könnyen le lehet zárni a szerződés átolvasásával.
Köszönöm a válaszokat.
Kedves második,tudnál nekem arról információt adni,hogy te mennyi adót fizetsz a lakbér után?
Utána történő adózás egyik fajtája az amit az első írt. Ezen kívül van még a költségtérítéses. Ne kérdezd mit takar pontosan a második, csak tudom, hogy van olyan is:)
Nekem a könyvelőm az első adózási formát számolta ki jövedelmezőbbnek.
Negyed évente kell befizetni az adóelőleget a kiadott lakás után.Negyed év utáni hónap azt hiszem nyolcadikáig.
Én 20e-ért adom ki a lakást, ezután negyed évre 12e pár száz ft az adó.
Tehát havonta 16e ft marad meg. Nem sok, de ahhoz képest, hogy semmit sem kell érte tennem, nekem tetszik.
Ha úgy döntesz, hogy valóban adózol utána, akkor számlatömböt kell venned, és havonta számlát adni az albérleti díjról.
Viszont ha belevágsz, akkor menjél be a NAV-hoz érdeklődni mindenről pontosan. Mikor én kezdtem, akkor még külön adószámot kellett igényelni, de ez ma már nem szükséges. Viszont nem tudom, hogy így is külön be kell-e jelenteni a NAV-nak, hogy lakást adsz ki.
Hali, mi a kulonbseg a szamla es a nyugta kozt?
Ha van hazsonélvezeti joga valakinek a lakasra, akkor sem kuldheti el a berlot nemfizetes esetén?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!