Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Postások, vagy aki ért hozzá!...

Postások, vagy aki ért hozzá! Mennyit kapnék? Nekem jár egyáltalán?

Figyelt kérdés

Eladtam valamit, amit törékeny volt, és ennek megfelelően törékenyként is postáztam. Minden darabja egyenként befóliázva, sok hungarocell, és újságpapír, tehát úgy gondolom, hogy tisztességesen becsomagoltam.) De a címzetthez összetörve ért oda, és kaptam tőle egy e-mailt, hogy küldjek neki egy lemondó nyilatkozatot, amelyben az állna, hogy a kártérítést a címzett kapja. (Értékként 10.000 Ft volt ráírva.)

Mivel én nem értek hozzá, az lenne a kérdés, hogy egyáltalán kinek jár a kártérítés? Ha jár, akkor mennyi?


Köszönöm, ha valaki tud segíteni.


2011. jún. 4. 20:26
 1/4 anonim ***** válasza:

Nekem ez gyanús! Biztos eltört? Nem csak sumákolni akar? A Küldeményforgalmi üzletszabályzat foglalkozik ezzel, a 124. oldaltól olvasd!

[link]

2011. jún. 4. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
58%

Alaphelyzet, hogy csak a feladó tud, általában, panaszt tenni a postán bármi van. ( Tegyél te már csak a saját megnyugtatásod miatt. ) Ehhez szükséges a feladó vevény.

A törékeny árut a postán, vagy a kézbesítő, pontosabban a gépjárművezető ( mivel nem a postás kisasszony viszi ki, hanem az MPL kocsija ) jelenlétében illik szemrevételezni, majd kibontani. Ha sérült jegyzőkönyvezni. Törékeny árut addig át nem vesz a posta, ha egyszerű mozgatással, rázással mozog, csörög a tartalom. Alap esetben így működik.

Ha nincs a címen senki akkor értesítő és a postán lehet átvenni. Ha postában vette át akkor a szállító már nem felel, max a posta kirendeltsége illetve a címzett mikor haza szállította hibázhatott.


Kártérítés: A megjelölt összeg + a feladási költség. Ezt a címzettnek illik jelen esetben átadni, küldeni. Ez rajtad múlik mivel a feladó vevénnyel te vagy velük "szerződésben". Megjelölheted reklamációkor, hogy a kártérítést hova kéred. A reklamáció megtételéről értesítsd a vevődet. pl. egy másolat erejéig legalább.

Remélhetően a vevőd nem sumákol!

2011. jún. 4. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
A feladó nem tud reklamálni! Csak az aki átvette a csomagot!
2011. jún. 5. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Első lépésként kértem vevőtől egy fotót az összetört termékről, ami a mai napig nem érkezett meg. Neki be kellett volna mutatnia a postán az összetört cuccot, de reklamálni én tudtam volna, mivel én voltam a feladó.

Ahogy a második kedves válaszoló sugallta, sajnos igen, biztos, hogy sumákolt, mert azóta semmi válasz nem jön a leveleimre, és a kép sem érkezett meg.

Cselekedni pedig 3 munkanap lett volna, az pedig régen lejárt.

2011. jún. 17. 07:14

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!