Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Mit lehet dolgozni egy irodába...

Mit lehet dolgozni egy irodában? Miből áll az a tipikus irodában ülős munka?

Figyelt kérdés
2011. máj. 13. 08:06
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Az irodai munkák között nagyon sokféle munkakör van, kérdés milyen szakágazat érdekli.

-pénzügyi terület

- humán terület

-logisztika

- kereskedelem

- vendéglátás

2011. máj. 13. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Nem ilyen formában érdekel, hanem mit kell csinálni? Ülni a számítógép előtt egész nap? Ha igen, mit kell rajta csinálni? Mi a munka konkrétan? leveleket írni, vagy mi?
2011. máj. 13. 08:35
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

mindegyik más


vki tanulmányokat ír (még ilyen is van)


vki könyvel


főszabály:


sokat üldögélnek egy számítógép előtt:)

2011. máj. 13. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

A konkrét munka:

számlák készitése ( kimenő )

-beérkező számlák könyvelése

- levelezés amit a felettes meghatároz

- ügyfélkör nyilvántartás, adatok felvitele, naprakészen tartása

- anyag, áru mozgásbizonylatok rögzitése

- szerződések megirása


Egyébként pedig cégfüggő is hogy mit kell végezni..de a fentieeket általában minden cégnél

2011. máj. 13. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Már csak azt nem értem, hogy ezekhez minek ennyi időt bent tölteni (ugye a 8 óra, meg csomószor hallok túlórázásról)? Ennyi rögzítendő adat van, vagy mi? Meg miért kell egyáltalán irodában csinálni, otthonról miért nem jó?
2011. máj. 13. 17:52
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Én egy csomagszállító cégnél dolgozom. Itt a csajok az irodában egész nap telefonálnak vagy az ügyfelekkel vagy a sofőrökkel. Közben neteznek és óránként kimennek kávézni , cigizni és közben panaszkodnak a sok bunkó ügyfélre.:-)))

És nem túlóráznak. Kivéve talán a könyvelőket.

2011. máj. 13. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 Vree ***** válasza:
100%

Hmm, hát elég tájékozatlannak tűnik a kérdező. :) Azért megpróbálok válaszolni.


Jól mondja az első, ez nem úgy megy hogy van az "irodai munka" és az egy, konkrét feladatkör. Ha egy álláshirdetésben látsz ilyet az több dolgot jelenthet, bár többnyire valamilyen adminisztratív pozíciót, azaz olyat aminek a 100%-a ülő munka, de nagyon sok más munkakörnek is van adminisztratív része.


"Ennyi rögzítendő adat van, vagy mi?"


Bizony rögzítendő adat bármilyen szervezet (állami vagy magán) estében van rengeteg. Még egy magánvállalkozó idejének a jelentősrészét is ez teszi ki, hát még egy nagyobb szerv esetében. A saját tevékenységed könyvelned kell, kimutatásokat kell tudj csinálni saját magadnak amikből látód hogy jól vagy rosszul haladsz, a pénzmozgásokat folyamatosan igazolni kell az állam felé: adózni kell, szerződéseket kötni, számlákat kiadni. Kapcsolatot kell tartani személyesen vagy telefon/fax/levelezés/email útján a munkatársaiddal és a külsős partnerekkel.


Minek van az iroda? Ha valaki nem kétkezi hanem szellemi munkát végez, akkor szüksége lesz valamilyen munkaállomásra, telefon, számítógép, nyomtató, fax stb. Ha nem magánvállalkozó, hanem egy csoport tagja, akkor napi szinten együtt kell működnie, de legalábbis rendszeresen egyeztetnie a munkatársaival és a főnökeivel.


Ha a munka egyedül is elvégezhető, van elég bizalom hogy az illető önállóan, felügyelet nélkül is el fogja tudni végezni, és a munkához szükséges feltételekkel otthon is rendelkezik, akkor lehet szó otthoni munkáról. Manapság egyre több cég ajánlja fel (jó esetben ők is tudnak ezzel spórolni), de aki próbálta elmondhatja hogy az iroda nem véletlenül van kialakítva, és az otthonról dolgozás sokszor nehezebb vagy nem olyan hatékony (annak ellenére hogy sokszor kényelmesebb) - persze ehhez is hozzá lehet szokni.


Miből áll a munka: kommunikáció és adatrögzítés, plusz valamilyen szellemi tevékenység. Pl. ha jogi részlegen dolgozol akkor értened kell hozzá hogy a szervezeted tevékenysége milyen jogi kockázatokba ütközhet és tudnod kell tanácsot adni hogy hogyan járjanak el és képviselni a vállalat többi részét egy esetleges peres esetben.


Pl. itt egy lista tipikus vállalati részegységekről:


- marketing részleg: reklámtevékenység, új ügyfeleket felkutatása és a velük való kapcsolattartás. pl.lehetsz egy üzletkötő aki telefonon hív fel vállalatokat és ajánl fel egy szolgáltatást, vagy egy dizájner aki segít honlapot és céges reklámanyagokat készíteni stb.

- ügyfélszolgálat: az ügyféltől beérkező hívásokat kezelik. pl. őket hívod ha a frissen vett porszívó nem indul be. itt jó eséllyel egész nap a telefonhívásokat kell felvenned, megválaszolnod és nyilvántartani/továbbítani a megfelelő részlegnek.

- ügyviteli részleg: a vállalat belső ügyeit kezeli, előrejelzéseket gyárt stb.

- emberi erőforrás (HR): alkalmazottak felvétele és nyilvántartása, ill. a velük kapcsolatos papírmunkák. szabadságok, juttatások, fizetések stb.

- eladási részleg: csomagolás, postázás, külsős szállítócégekkel kapcsolattartás

- számviteli részleg: minden pénzügyel kapcsolatos dolog pl. itt sokat kell könyvelni, naponta X új bejövő számlát iktatni stb.

- jogi részleg: cég jogi képviselete, jogi tanácsadás.

- IT (információtechnológia): hardver/szoftver karbantartása és javítása, pl. rendszergazda.


Remélem ezzel előrébb vagy.

2011. máj. 14. 02:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Azért vagyok "tájékozatlan", mert 13 éves vagyok. Vagy az én koromban ezeket már tudni kéne? Ha igen, akkor bocsi. A választ amúgy köszönöm mindenkinek! :)
2011. máj. 14. 06:31
 9/10 Vree ***** válasza:
Azt tudnod kellene, hogy nem egyfajta irodai munka létezik és hogy nem csak gombokat kell nyomogatni egész nap. :) De sebaj, ez még elmegy
2011. máj. 14. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:

Szija!


Mint azt többen írták,az irodai munkáknak és több "fajtája" van.

Én telefonos ügyintézést tanultam, UPC,Telenor,OTP stb ügyintéző is voltam. Ott pl egy nyilvános irodában fogadtuk az érkező ügyfeleket.

Munka menete: Panaszfelvétel->ennek dokumentálása->ehhez rendelni egy számot,ami alapján később megkeresheted->problémamegoldásért utánajárni hol történt a "hiba"->ledokumentálod,telefonálgatsz->levelet küldesz az ügyfélnek (tájékoztatás)

..És ez még csak egy ügyfél volt,pedig panaszosból van a legtöbb:)


Később fémiparban voltam (ott már egy zárt irodában) ahol egy-egy adott cég ajánlatot kért bizonyos termékekre faxon,vagy telefonon. Én azokat a termékeket (darabonként) megkerestem a számítógépen lévőn egyedi rendszeren keresztül (persze itt is kódra),majd a piaci viszonylathoz képest kalkuláltunk egy árat,és elküldtük a választ az ajánlatra (azért a többesszám,mert itt csoportban dolgoztunk,és beszéltük meg az adott árat,nehogy sérüljön a "piaci egyensúly"...-.-)

Ha nem tetszett az ár,és jobbat szeretett volna,akkor a főnökkel kellett egyeztetni -> vissza géphez,újra átnézni a készleteket,adni egy mennyiséget,esetleges szállítási,vagy válaszadási időpontot,illetve lefoglalni a raktárban a mennyiséget,megszületett az új ár,majd újra elküldeni faxon..és persze később felhívni az ügyfelet megbeszélni vele,mi felel meg és mi nem.Ezt még úgy 6körön keresztül eljátszod (persze e közben ugyanezeket 20másik céggel is kell csinálnod párhuzamban,mert ugye egy nap nem csak egy ajánlatkérés,rendelés akad:))


És mikor az ügyfél úgy dönt hogy megveszi amiket megbeszéltetek,de csak akkor ha azonnal mehet érte,az megint egy plusz kör,és könyörgés a raktárak fele,hogy ugyan plusz munkaidőben,vagy elsőbbséggel csinálják meg,mert ez egy nagy tétel,hatalmas összegekkel. És muszáj elintézni,különben elvesztesz egy "nagy vevőt",ami a Saját felelősséged.


Szóval hidd el,el lehet lenni 8órában,de még többen is az irodában. Idegileg fárasztó (ha megszokod a monotonitást,a terhelést,annyira már nem vészes),viszont a fizetésért többnyire megéri:)

Én ezeket tudtam példának felhozni.Van ami könnyebb,van ami kevésbé:)

2011. máj. 18. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!