Mennyi szokott lenni az árrés a termékeken? Mi számít jó árrésnek, ha kereskedő vagyok?
Egy termék árával az eladhatóság határáig lehet elmenni. Ehhez piackutatás kell. Tudni kell, hogy a termék a hasonló termékek között hol áll, mennyivel tud többet vagy kevesebbet. Ez a maximum.
A minimum árrésnek a termék egy darabjára eső közvetlen és közvetett költségeket fedeznie kell. Szerencsés esetben ez alacsonyabb mint az eladhatósági szint. A kettő közötti különbség adja az adózatlan nyereséget.
Ha egy 100 Ft + 50.-Ft költségü azaz 150.- Ft értékű áru nem adható el többért, akkor nincs nyereség. Ha az eladhatósági szint 250.- Ft akkor annyiért kell eladni. Ha alatta adjuk el, akkor a konkurrencia harcot indítunk el és előbb utóbb a minőség kárára meg.
Vásárolt árunál ez nem következik be, mert aki a beszerzési ár alá megy azt a piac kiveti magából és tönkre is megy. A kapzsiság sem előnyös, mert tönkretesszük vele saját jóhírünket, ami előbb-utóbb ellehetetlenít.
építőpiarban (tégla, cserép stb.) és hardver, számtech, cuccok (winyó, processzor,alaplap, memória stb.)
1-5% között
a másik véglet mondjuk egy divatcucc, ruha, cipő, luxustermék. Ruhán simán 100%, de mondjuk egy Gucci gatyán 2-300% is
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!