Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Egy ilyen marketingfogásról...

Egy ilyen marketingfogásról mit gondoltok?

Figyelt kérdés

Van egy webáruház amely bizonyos termékeket árul, rá álltak arra hogy a márkakínálat szűkös, csak pár darab nevesebb márkát forgalmaznak viszont azokból full termékkínálat, minden kapható amely a legtöbb hasonló webshopban nem. Viszont ami érdekes ahogyan a domain nevekkel variálnak: példának mondjuk ha telefonokat árulnak akkor a webáruház címe telefonshop.hu, viszont több domain név mint például samsungshop.hu, huaweishop.hu, appleshop.hu tehát ebben a tematikában, minden forgalmazott márka az adott oldalra (telefonshop.hu) visz rá.

Mi a véleményetek egy ilyen marketingről, ha egy webshop így próbálkozik? Rafkós de ugyanakkor működő tematika? Én korábban konkrétan azt hittem mikor az egyik márka domain nevével léptem az oldalra hogy ez valami hivatalos oldala az adott márkának.



jan. 24. 20:46
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Sokan szoktak ilyet csinálni de nem ebben a formában. Az eltérő domainekhez külön-külön honlapokat építenek. Így lényegében konkurenciát csinál saját magának, de mivel a konkerencia is ő saját maga, így ha a vásárló nem az egyik webshopban veszi meg a terméket, akkor majd a másikban.
jan. 25. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
#1 Viszont amennyire én tudom ez védjegybitorlásnak számít, nem? A globális multik márkaneve is védjegy úgy tudom, engedély nélkül használni meg nem éppen jogkövető magatartás.
jan. 25. 11:47
 3/5 anonim válasza:
Ezeréves "trükk", nincs benne semmi érdekes.
jan. 25. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Ha konkrét márkanév van a domainben, hát fene tudja… Erről a területhez értő jogásszal érdemes egyeztetni, de valóban elgondolkodtató.
jan. 25. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Teljesen mindegy, hogy egy marketing fogásról ki mit gondol. Egyedül az számít, hogy mennyire működik a gyakorlatban és mennyire térül meg - ennek persze részét képezheti az emberek róla alkotott véleménye is, de rengeteg olyan marketing módszer van, amit az emberek rémesen utálnak, megvetnek, akár kifejezetten tiltakoznak is ellenek, de mégis aránytalanul nagyobb mértékben jön be és hoz üzleti eredményeket, mint az, hogyha nem használod őket.


Az a szép a marketingben, hogy szinte bármilyen módszert kipróbálhatsz (sok esetben akár A/B tesztelve különböző módszereket egymással összehasonlítva is) és egyértelműen látni fogod a pénzügyi eredményekben, hogy mi mennyire működik, vagyis mennyire érdemes használnod vagy sem.

(Itt persze figyelmesen kell a mérési módszereket kidolgozni, mert könnyen előfordulhat, hogy az eredményed nem attól van, ami miatt gondolod, hogy van. Pl. A forgalom növekedését szezonalitás, vagy egy pillanatnyi jelenség is eredményezheti, nem feltétlenül kizárólag csak a marekting módszereid változásától jöhet több vásárló.)


Ez a domain név trükközés az egyik legolcsóbban kipróbálható módszer. Egy domain pár ezer forint költség évente. Egy több szálon futó marketing stratégiát ráépíteni valamivel drágább, de a teljes marketing költségvetésed nem annyira dobja meg. Ha meg nem jön be, akkor bármikor átalakítható a hirdetési stratégia, amiből a jövőben legfeljebb kihagyod a domaineket, ha nem bizonyult működőnek (megszűntetni viszont valószínűleg soha nem éri meg az extra domaineket, mert nem akkora költség).

jan. 27. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!