Mért nézik le azokat, akik MLMel foglalkoznak?
Én 12 éve csinálom, mellékállásban.Már annyi bevételem van belőle, mint az alkalmazotti bérem.
Nagyon is jó dolog ez.
Miért nézem le az MLM ügynököket? Mert másodállásban csinálják, és elsősorban az eladási marketingdumát fújják, amit beléjük szugeráltak. Tisztelet a kivételnek, a termékhez nem értenek, és nem is akarják megtanulni a termékkel kapcsolatos tudnivalókat. Egy Amway ügynöktől ha megkérdezem, hogy ne és van-e tartósítószer a fogkrémben??? - így támadólag - egyből tagad. Hogy nincs, hogy csúcsminőség, hogy szuper. És ha megkérdezem, hogy akkor a nátrium benzoát mire való benne, akkor csap hápog.
Lassan egy valamire való plázacica több információt bír adni egy termékről, mint egy MLM termékforgalmazó. De ugye másodállás, és félvállról veszi. Ha belefeküdne a témába, és a művelt, vagy tájékozott vevőket is ki tudná szolgálni, akkor tisztelném. Életem során vagy 50 olyan ismerősöm is volt, aki több kevesebb ideig ezzel foglalkozott. Egy kezemen meg bírom számolni, hányat tiszteltem közülük a szakmai tudása miatt.
ChatGPT válaszol neked:
"Az MLM (Multi-Level Marketing) rendszerekkel kapcsolatban számos kritika és probléma merült fel, amelyek különböző szempontokból érinthetik a résztvevőket és a társadalmat. Az alábbiakban összefoglalom a leggyakoribb problémákat:
1. Piramisszerű struktúra
Bár az MLM cégek állítják, hogy különböznek a piramisjátékoktól, a bevételi modelljük gyakran hasonlít ezekhez. A hangsúly nem a termékek eladásán van, hanem új tagok toborzásán. Ha a tagok többsége pénzt keres, az gyakran a rendszer alján lévők veszteségéből származik.
2. Magas belépési költségek
Az MLM cégek gyakran előírják, hogy a belépő tagok vásároljanak kezdőcsomagokat, vagy rendszeresen rendeljenek termékeket, akár akkor is, ha nem tudják eladni azokat. Ez jelentős pénzügyi kockázattal járhat.
3. Alacsony sikerarány
Kutatások kimutatták, hogy az MLM-ben résztvevők nagy többsége (95-99%) veszteségesen vagy minimális nyereséggel zárja. Csak egy kis százalék ér el jelentős jövedelmet, és ők általában a hierarchia csúcsán vannak.
4. Nyomásgyakorlás és manipuláció
Az MLM rendszerekben résztvevők gyakran találkoznak intenzív érzelmi és pszichológiai nyomással. A tagokat arra ösztönzik, hogy toborozzanak barátokat, családtagokat, vagy fektessenek be még több pénzt a siker érdekében. Ez személyes kapcsolatok megromlásához vezethet.
5. Kétséges termékértékek
Bár sok MLM cég kínál minőségi termékeket, néhány esetben a termékek ára irreálisan magas a piaci alternatívákhoz képest, és az értékesítési fókusz inkább a rendszer működtetésére, semmint a termékek iránti valódi keresletre irányul.
6. Etikai kérdések
Az MLM cégek gyakran túlzó vagy félrevezető ígéretekkel vonzzák az embereket („gazdagodj meg gyorsan” ígéretek). Ez különösen kihasználhatja a pénzügyileg kiszolgáltatott vagy kétségbeesett embereket.
7. Helyi és nemzetközi szabályozási problémák
Sok országban az MLM rendszerek határán mozognak annak, hogy törvényesnek minősüljenek. Egyeseket piramisjátékként betiltottak, míg másokat szigorúan szabályoznak. A jogi bizonytalanság miatt nehéz megkülönböztetni a jogszerű MLM rendszereket a tisztességtelen gyakorlatoktól.
Összefoglalva:
Az MLM rendszerek problémái elsősorban a struktúrájukból, a résztvevők közötti egyenlőtlenségből és az etikai aggályokból fakadnak. Bár vannak, akik sikeresek ezekben a rendszerekben, a legtöbb résztvevő számára jelentős pénzügyi és személyes kockázatot hordoznak."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!