Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Nem helyesen feltüntetett ár...

Nem helyesen feltüntetett ár esetén mi a teendő?

Figyelt kérdés

Azzal tisztában vagyok, hogy azon az áron köteles eladni, ami ki van írva, de hiába szólok, hogy cseréljék le az árakat, csak azt a választ kapom, hogy "nincs rá ember". Egy kisbolt láncról van szó, több ár is tévesen van kint, vagy egyáltalán nincs kint ára.

Hol lehet ezt bejelenteni, ellenőrzést kérni a boltra?



okt. 3. 17:01
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Xd

A lőtéri kutyát nem érdekli az ilyen kifogás hogy "nincs rá ember".

Egyébként a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhatsz ezügyben. Egy kis kiegészítés.


"Előfordulhat, hogy a megvételre felkínált termék mellett feltűnően alacsony, nem reális ár szerepel. Például, ha egy 500.000 forint értékű nagyképernyős tv árcéduláján 5 forint szerepel. Egy racionálisan gondolkodó vásárlónak a törvény rendelkezései szerint fel kell tűnjön, hogy ez az eltérés irreális, vagyis jó eséllyel a kereskedő elírta az árcédulát. Ilyenkor a vásárlónak kötelezettsége meggyőződni, hogy a kiírt ár valódi-e. A kereskedő abban az esetben, ha irreálisan tévedésből félreárazta a terméket, akkor nem köteles az árut a tévesen feltüntetett áron eladni. Ez csak abban az esetben igaz, ha a feltüntetett ár nyilvánvalóan tévedésen (pl. elíráson) alapul."

okt. 3. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Nem durva elírás történt, termékenként pár 10 forintról beszélünk, de egyszer már szóltam nekik, hogy nézzék át az árakat, mert mást is vettem ami nem jól volt kiírva. Gondoltam rendes leszek, hátha ellenőrzést kapnak. De úgy néz ki, hogy tőlem fognak ellenőrzést kapni sajnos.
okt. 3. 17:12
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Gondoltam, azért idéztem mert így kerek a történet. Ha kis mértékben tér el a feltüntetett ár a "kasszázott" ártól az nem tévesen feltüntetett ár, hanem a termék ára.
okt. 3. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Tiszta sor, így van.
okt. 3. 17:38
 5/5 anonim ***** válasza:

A rossz nyelvek szerint egyes cégek, láncok sosem kapnak ellenőrzést, nem kell félniük ilyesmitől...


Ha nagyon intézkedni akarsz, akkor panaszkönyvben és egyéb hatóságoknál jelezheted a problémákat.


Viszont nem biztos, hogy érdemes összerúgnod a port a bolttal, szükséged lehet még a jóindulatukra, amit könnyű elveszíteni. Ha te leszel a problémás vásárló, aki mindig kekeckedik velük a szabályokon, akkor ők se fognak sietni, hogy hamarabb végezz, hogy rugalmasan kezeljenek bármit. Nem biztos, hogy mindenhol érdemes keresni a konfliktusokat.

okt. 14. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!