Miért terjedt el ez a vásárlás, eladási Forma?
Azért, mert ha egyfajta terméket állítanának elő, vagyis van 1 fajta autó fix motorral, váltóval, üzemanyaggal, felszereltséggel, akkor azzal csak a vásárlók egy kis részének az igényeit szolgálod ki. Én pl. nem vennék olyan autót, amit mondjuk gyengének érzek, de cserébe csomó olyan felesleges cucc van benne, ami drága, de nem használom. Más pedig nem venne olyat, ami számára feleslegesen erős és sokat fogyaszt, cserébe nincsenek benne olyan dolgok, amire szüksége lenne.
Ezért különböző termékeket dobnak piacra. Viszont nem éri meg két teljesen különböző kocsit emiatt legyártani, különböző formákkal, beltérrel, stb., egyszerűbb az, ha van AZ autó, amiben lényegében összelegózhatod, hogy mire van szükséged.
Autók esetében ez a trend már kb egy évtizede kezd visszaszorulni. Pontosan azért, hogy optimalizálják a költségeket. Már szinte csak a prémium gyártóknál van motorválaszték, már az alsó és középkategóriából kezd teljesen kikopni (maximum ugyan az a motor, más elektronikával vagy turbógeometriával és +20-30 LE azt annyi). A változatok pedig előre konfigurált extrákkal vannak és ezzel differenciálja a vevői igényt.
Telefonnál ugyan ez a helyzet, 95%-ban ugyan az a két modell (mondjuk egy iphone 15 pro), csak van belőle Pro meg Pro max és a max 100K-val drágább. Az Applenek meg kb. +500 forint, de amíg van aki kifizeti addig miért ne gyártanák.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!