Ezek közül ti mit vennétek inkább??
(Trágár rosszindulatú hozzászólásokból nem kérek)
Szeretnék valamiből egy kis zsebpénzt keresni és van egy pár ötletem.
-festmènyek (szeretek nagyon festeni és úgy gondoltam hogy csinálok egy szép festményt és eladom)
-limitált kiadású dolgok eladása (legyen az bármi. Smink, ruha, cipő)
-általam kèszített karkötők





Nem kell egyetértened senkivel. Próbálgasd a szárnyaid és majd kiderül, hogy neked mi működik és mi nem.
Viszont azt érdemes figyelembe venned, hogy "érteni a kereskedéshez" is tanulást igényel és ennek nem csak az nagyon fontos része, hogy ismered a termékeket, amiket el akarsz adni, hanem ismered a piac működését és a vevők gondolkodását, a szándékaik mozgatórugóit, viselkedésüket.
Ha értesz a kereskedéshez, akkor nem csak egy tollat, hanem akár eszkimóknak havat és fridzsidert is el tudsz adni - de ehhez ismerned kell a termékedet és a vevőidet, az ő szempontjaikat, igényeiket és hogy ezek hol és hogyan kapcsolódnak a termékeiddel.
Pl. ha már emlegették a túlárazást, meg az ilyen árfekvésre vevő célközönséget, nagyon nem mindegy, hogy milyen közönséget milyen üzenettel, hogyan megfogalmazva, milyen szóhasználattal szólítasz meg. Egészen más a szóhasználata, beszédstílusa egy iskolás tininek, aki a szülőktől kapott zsebpénzt, vagy a diákmunkával keresett pénzét költi, mint egy jól menő üzletembernek és pláne más egy műkincs gyűjtőnek. Amilyen megszólításra, tálalásra az egyik nyitott, az a másikat inkább elriasztja - és fordítva is igaz lehet ez. Pont ugyanúgy, ahogyan az árcédula is.
Ahogy rengeteg más témának, a kereskedelemnek, üzletkötésnek, marketingnek is nagyon komoly szakirodalma van, amit ha megismersz, sokkal könnyebben beletanulhatsz. Persze a kísérletezés és a saját tapasztalatszerzés itt is elengedhetetlen, csak gyorsabban tudsz fejlődni, ha nem akarsz minden trükkre és fogásra magad rájönni a gyakorlatban, ha egyszer mások már könyveket írtak róla, amit elég elolvasnod, hogy az ő tudásukat, tapasztalataikat be tudd építeni a saját gyakorlatodba és ezzel hatékonyabban tudj tovább kísérletezni.
Természetesen a tanulmányokat és semmilyen másoktól tanult dolgot nem kell fenntartások nélkül elfogadni és készpénznek venni. Attól, hogy valaki valahol így tapasztalta, a te életedben, teljesen más körülmények között még lehet, hogy teljesen máshogyan működnek a dolgok. Viszont mások tapasztalatai nagyon jó támpontokat nyújthatnak, hogy leellenőrizd a saját próbálkozásaidnál, hogy ha te is úgy csinálod, akkor vajon sikerül-e hasonló eredményt elérned. Ha nem, akkor még mindig lehet, hogy te nem csináltad teljesen úgy, vagy egyéb ponton siklott ki a dolog, de legalább van egy viszonyítási rendszered, hogy milyen módszerek szerint próbálkozol és nem találomra próbálgatsz mindenfélét, amik vagy bejönnek, vagy nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!