Tesconál az áruházakban lehet írásban panaszt tenni? Ha igen, mi ennek a módja?
Mi beírtunk a panaszkönyvbe.
Nálunk az volt a baj, hogy megvettünk egy hintaágyat a nyáron. Otthon összeszereltük, de hibás volt. Legalább 40-szer hívtam az ügyfélszolgálatot, de nem vette fel senki. Úgyhogy vissza kellett menni. A válasz az volt, hogy
1. Egy ember ül az ügyfélszolgálaton és a telefonnál. Soha nem veszi fel a telefont, mert egyszerűen nem tud osztódni.
2. Ez a hintaágy szériahibás. Tudnak róla. Mindenki visszaviszi. Visszaadták a pénzt.
A bajom ezzel az volt, hogy elég messze van, szóval nem akartam emiatt autókázni, na meg ha tudják, hogy rossz, miért árulják? Ügyfélszolgálat minek van?
Azt mondta az ember, írjak be a panaszkönyvbe, hátha történik már valami.
Beírtunk. 1 hét múlva visszaírtak:
Sajnálják, hogy éppen akkor nem volt ott a telefonnál az ember, és amúgy sem értik mi a bajom, visszaadták a pénzt.
A hintaágyat a mai napig árulják, több embert nem vettek fel.
Szóval értelme nem volt.
Nálad mi a gond?
Egyszer e-mailben tettem panaszt a fogyasztóvédelemnél, mert a bolt penészes paradicsomot árult. Amikor felhívtam az egyik dolgozó figyelmét, azt kérdezte: És mit csináljak vele?
1 héten belül üzletvezetőtől kaptam egy e-mailt (fogyasztóvédelemtől továbbítva), hogy elnézést kérnek a munkatársuk viselkedése miatt és jövőben jobban odafigyelnek a minőségre. Hogy betartják, ismét egy másik kérdés.
„Ezer éve” nincs panaszköny, vásárlók könyve van.
2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről
„5. §
(4) Az üzletekben jól látható és könnyen hozzáférhető helyen a kereskedelmi hatóság által hitelesített, folyamatosan számozott oldalú vásárlók könyvét kell elhelyezni. A vásárlók a vásárlók könyvébe bejegyezhetik az üzlet működésével, továbbá az ott folytatott kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatos panaszaikat és javaslataikat. A vásárlót e jogának gyakorlásában megakadályozni vagy befolyásolni tilos.
(4a) Más vásárlók által a vásárlók könyvébe bejegyzett személyes adatok megismerése lehetőségének kizárása céljából a vásárlók könyvéből a kereskedő a bejegyzést követően haladéktalanul eltávolítja a (4) bekezdés szerint panaszt vagy javaslatot tartalmazó oldalt, azt elzártan - a folyamatos sorszámozás rendjének megfelelően - megőrzi és a hatóság felszólítására rendelkezésre bocsátja.
(5) A vásárlók könyvét a használatba vétel előtt a kereskedelmi hatóság hitelesíti, feltüntetve a vásárlók könyve megnyitásának időpontját.”
↑ A (4a) bekezdést 2019. április 26-tól érvényes hatállyal iktatták be az EK GDPR tagállami alkalmazási kötelezése miatt.
Továbbá:
„A vásárlók könyvi bejegyzésre vagy a fogyasztó írásbeli panaszára a vállalkozás - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - 30 napon belül, írásban és érdemben köteles válaszolni, és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.”
Természetesen, mindezek a TESCOra is vonatkoznak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!