Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Tesconál az áruházakban lehet...

Tesconál az áruházakban lehet írásban panaszt tenni? Ha igen, mi ennek a módja?

Figyelt kérdés
Panaszkönyv, vagy mi van náluk? És eljut az a vezetőséghez???

2022. dec. 15. 00:13
 1/6 anonim ***** válasza:
89%
Panaszkönyv, de el ne hidd, hogy bármelyik boltban bárkit is érdekel.
2022. dec. 15. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
95%
Írj emailt nekik. Amúgy mi történt?
2022. dec. 15. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Panaszt tenni az áruházvezetőnél lehet.
2022. dec. 15. 01:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Mi beírtunk a panaszkönyvbe.

Nálunk az volt a baj, hogy megvettünk egy hintaágyat a nyáron. Otthon összeszereltük, de hibás volt. Legalább 40-szer hívtam az ügyfélszolgálatot, de nem vette fel senki. Úgyhogy vissza kellett menni. A válasz az volt, hogy

1. Egy ember ül az ügyfélszolgálaton és a telefonnál. Soha nem veszi fel a telefont, mert egyszerűen nem tud osztódni.

2. Ez a hintaágy szériahibás. Tudnak róla. Mindenki visszaviszi. Visszaadták a pénzt.

A bajom ezzel az volt, hogy elég messze van, szóval nem akartam emiatt autókázni, na meg ha tudják, hogy rossz, miért árulják? Ügyfélszolgálat minek van?

Azt mondta az ember, írjak be a panaszkönyvbe, hátha történik már valami.

Beírtunk. 1 hét múlva visszaírtak:

Sajnálják, hogy éppen akkor nem volt ott a telefonnál az ember, és amúgy sem értik mi a bajom, visszaadták a pénzt.

A hintaágyat a mai napig árulják, több embert nem vettek fel.

Szóval értelme nem volt.

Nálad mi a gond?

2022. dec. 15. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
76%

Egyszer e-mailben tettem panaszt a fogyasztóvédelemnél, mert a bolt penészes paradicsomot árult. Amikor felhívtam az egyik dolgozó figyelmét, azt kérdezte: És mit csináljak vele?


1 héten belül üzletvezetőtől kaptam egy e-mailt (fogyasztóvédelemtől továbbítva), hogy elnézést kérnek a munkatársuk viselkedése miatt és jövőben jobban odafigyelnek a minőségre. Hogy betartják, ismét egy másik kérdés.

2022. dec. 15. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

„Ezer éve” nincs panaszköny, vásárlók könyve van.


2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről

„5. §

(4) Az üzletekben jól látható és könnyen hozzáférhető helyen a kereskedelmi hatóság által hitelesített, folyamatosan számozott oldalú vásárlók könyvét kell elhelyezni. A vásárlók a vásárlók könyvébe bejegyezhetik az üzlet működésével, továbbá az ott folytatott kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatos panaszaikat és javaslataikat. A vásárlót e jogának gyakorlásában megakadályozni vagy befolyásolni tilos.

(4a) Más vásárlók által a vásárlók könyvébe bejegyzett személyes adatok megismerése lehetőségének kizárása céljából a vásárlók könyvéből a kereskedő a bejegyzést követően haladéktalanul eltávolítja a (4) bekezdés szerint panaszt vagy javaslatot tartalmazó oldalt, azt elzártan - a folyamatos sorszámozás rendjének megfelelően - megőrzi és a hatóság felszólítására rendelkezésre bocsátja.

(5) A vásárlók könyvét a használatba vétel előtt a kereskedelmi hatóság hitelesíti, feltüntetve a vásárlók könyve megnyitásának időpontját.”

↑ A (4a) bekezdést 2019. április 26-tól érvényes hatállyal iktatták be az EK GDPR tagállami alkalmazási kötelezése miatt.


Továbbá:

„A vásárlók könyvi bejegyzésre vagy a fogyasztó írásbeli panaszára a vállalkozás - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - 30 napon belül, írásban és érdemben köteles válaszolni, és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.”


Természetesen, mindezek a TESCOra is vonatkoznak.

2022. dec. 15. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!