Elhagytam a rózsaszín kiskönyvemet, mit tudok tenni?
Már vagy 6-7 éve nincs meg, korábbi munkáltatóm elhagyta...
Azóta volt két másik munkahelyem, ott nem is kérték, nem is adtak újat (be voltam jelentve rendesen). Most ismét új munkahelyem lesz és itt kérik, mit tudok tenni? Szükséges ez egyáltalán? Ügyfélkapun és gondolom mindenhol látszik, hogy be voltam jelentve, kilépőpapírjaim is vannak a korábbi cégektől.
Mennyire befolyásolja ez a nyugdíjat majd? El nem tudom képzelni, hogy a 21. században egy papírfecnivel kell majd a munkaviszonyaimat igazolnom, miközben 30 év múlva leszek csak nyugdíjas. Addig őrízgetnem kellene?
Van erre az esetre egy nyilatkozat. Azt kell kitöltened és leadnod az új munkáltatónál.
google: OEP kiskönyv nyilatkozat
Nyugdíjat nem befolyásolja. Ez az egészségbiztosítási ellátások elbírálásához szolgál előzményként. Többnyire akkor lesz lényeges a léte, ha táppénzre leszel jogosult.
A benne szereplő adatok döntik el, hogy 60 vagy 50 %-os táppénzt kell számfejteni részedre. Ennyi hátrányod származhat belőle, ha nincsenek meg az előzmény tb. kiskönyvek.
Veszel az office depo-ba egy másikat ami üres, kb 150 forint.
A munkáltatóknak is csak azért van bajuk ezzel állandóan mert vagy csak ott kapni vagy nyomtatványboltba és kb senkinek se esik útba.
"A munkáltatóknak is csak azért van bajuk ezzel állandóan "
Nálunk, mint munkáltatónál a nyomtatványok között tartottunk vagy 20 darabot belőle. Nem egyenként mentünk érte a boltba és vettük meg akkor, amikor szükség volt rá. 50-60 fő alkalmazottunk van évente, tehát nem vagyunk nagy vállalkozás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!