Hogyan osztjátok be a pénzetek? Bővebben lent.





Egyben kezelem, nem költöm el felesleges dolgokra.
Persze vam akinek ez nem megy, ők külön kezelik.










Megtakarítás számlára megy azonnal a fizetésük egy része (25%).
Utána befizetjük a fix számlákat: közösktg, rezsi, bérlet, ep számla stb)
A maradékot mi kategóriákra osztjuk (étel, szórakozás, háztartás stb) és csak ennyit hagyunk a "mindennapi számlán".
Nagyobb kiadásokra havonta teszünk félre, nem egyben (pl nyaralás, esküvő szezon, karácsony, új kanapé stb)
Mi 5 éve csináljuk így, nagyon bejött. Applikációban látom, hogy melyik kategóriából mennyi van még.
Azóta végre fegyelmezetebbek vagyunk, így összejött egy kis lakás, kis kocsi, évi nagy nyaralás stb










Hó elején első a számlák és a hitel. Áram, gáz, víz, közösköltség, net, teló stb.
Aztán elutalom a nyugdíj megtakarításaimra a havi fix összeget.
Aztán bevásárlás. Havonta van 1 nagyobb bevásárlás.
A maradék egy részét félreteszem. Hol forintban, hol euróban, ritkán dollár.
Ami marad megy az életre. Napi dolgok. Benzin, ruha, mozi, kaja stb.





Sok embernek az működik, hogy hónap elején átdob valamennyit megtakarításba, aztán kifizeti a kötelező dolgokat és a maradékból költ a hónap során.
Nekem szerencsére erre nincs szükségem, mert be tudom osztani a pénzt és akkor sincs ingerem elkölteni, ha több százezer figyel a számlámon.
Sajnos a feleségem már más tészta... :(





Én is egyben kezelem mert nagyon jól bánok a pénzzel jól tudom beisztani, ahogy írják felesleges dolgokra nem költök így tényleg nem kell porciózni.
Viszont aki írta az alkalmazást leírná melyik? Vagy bocs ha kicsit off, de ha valaki tudna ajánlani valami költségvetési alkalmazást amiben az új vállalkozásom kimenő bejövő tételeit tudnám átláthatóan vezetni azt megköszönném.
Nem kifejezetten vállalkozói, ilyen sima háztartásira gondoltam ami a Kérdezőnek is jól jöhet, köszi!





#7:
Daili Money. Egyszerű, kicsi, de pont arra jó, amire kell.










Saját excel táblázat alapján vezetem a pénzügyeimet.
A fizetésem 20%-át célbetét számlára teszem, a többiből azonnal befizetem az összes számlámat, kiadásomat. Ami megmarad a következő fizetésig, azt is rárakom a célbetétre.
Nem veszek felesleges dolgokat, ami szükséges pl. élelmiszer igyekszem Aldiban, Lidlben vásárolni, főleg a saját márkás termékeket. Egyszerű dolgokat főzök, de rendszeresen, havi 1-2 alkalommal rendelek amikor barátokkal vagyok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!