Mi a különbség a TB ügyintéző (TB kifizetőhely) és a bérszámfejtő/bérügyintéző között?
Egy TB ügyintézőnek miben kell mást tudnia vagy miben más a feladata mint egy bérszámfejtőnek?
Csak annyi a különbség, hogy táppénz, Csed, gyed stb dolgokat is neki kell számfejtenie a programban?
Vagy vannak lényegesebben eltérő dolgok a feladataik között?
A bérszámfejtő a bért érintő munkákkal foglalkozik: adókedvezmények, letiltások, utiköltség térítések, mindenféle pótlékok, kiküldetés, iďőadat rögzítés stb.
A TB ügyintéző intézi a táppénz igényeket, csed/gyed, ő számfejt és ő készíti a bevallásokat a hivatal felé, általában ő jelenti be a dolgozót is, ellenőrzéseket vezet le, mindenféle nyilvántartást és kimutatást vezet (pl baleseti napló), határozatokat hoz, stb.
A bérszámfejtő munkája, szerintem azért lehet könnyebb, talán lazább mert az mt és a különböző jogszabályok csak egy keretet adnak arra mit és hogyan kell csinálni, de ellehet térni kollektív szerződéssel, vagyis vállalat teljesen magára szabhatja a bérrendszert ezzel a számfejtő munkáját is.
Ezzel szemben egy TB ügyintézőnek feketén fehéren le van írva mit lehet és mit nem, itt nincs egyénre szabható opció. Az állam a tb ellátások kifizetője, az ellenőrzéseken meg kell felelni, pláne egy üzemi baleset esetén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!