Hogyan működik a vámoltatás ha EU -n kívülről akarok rendelni?
Nagyban függ a termék értékétől is. A kis értékű dolgokra nincs vám, csak újabban kezelési költség.
Ha postán küldik, amit rendelsz, akkor a posta fogja vámolni. Ha a telefonszámod/email címed rajta van a csomagon (és ezt a feladó megfelelően regisztrálja be digitálisan is, pl. nem egy másik rubrikába írja őket, ahol a posta nem veszi figyelembe), akkor valószínűleg kapsz egy emailt/SMS-t, hogy fizesd be a vámot+kezelési költséget. Ha online kifizeted, akkor 400 Ft, ha csak személyesen átvételkor, akkor a duplája. Aztán vagy kiviszi a postás, vagy kapsz egy értesítést, hogy menj be érte a postára.
Ha nagyobb értékű a termék, akkor vámolják. Ilyenkor egy kicsit bonyolultabb az adminisztráció, de nem vészes. A posta vagy futárcég általában intézi helyetted, csak ki kell tölteni egy megbízást, meg a szükséges papírokat, hogy meg tudják tenni. Nyilatkozni kell róla, hogy kitől, mennyiért vetted, csatolni a megrendelést, kifizetést, vételárat igazoló dokumentumokat. Általában néhány screenshot elég, csak azt ellenőrzik, hogy mi ez és reális az ár, amit megadsz, meg hogy egyezik, amit te mondasz meg a küldő cég állítása. Ha csak simán rendelsz valamit egy webshopból, akkor nem lesz vele semmi gond. Azon akadnak fenn, ha te egy olcsó filléres órát rendelsz, közben meg egy baromi drágát kapsz, vagy eleve hamisítvány, amit jó eséllyel igaziként akarsz majd eladni és hasonlók.
Ha saját céged van és te magad szállítod be a termékeket, akkor jóval bonyolultabb, ilyenkor vagy egy erre szakosodott céggel dolgozol, akik intézik a vámolást, vagy felveszel egy vám ügyintézőt, esetleg te magad kitanulod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!