Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Néhány boltos/pénztáros...

Néhány boltos/pénztáros számára miért alap a készpénzes fizetés?

Figyelt kérdés

Bár jónéhány éve ahol csak lehet, kártyával fizetek, de az utóbbi időben többször kerültem a pénztáros miatt kellemetlen szituációba. Főleg kisvárosi, külvárosi helyeken fordult velem elő az, hogy még időm sem volt jelezni, hogy kártyával szeretnék fizetni, a pénztáros már le is zárta készpénzesre a nyugtát. KP-t ugye nem hordok magammal (kivéve ha előre tudom, hogy szükség van rá, mint piac, ismerőstől/rokontól tojás falun, stb), de a pénztáros nem tud nyugtát sztornózni, menjek el pénzért. Ez az elmúlt fél évben vagy 5-ször előfordult velem, meg kell adni, kellemetlen szituáció. Vajon nem tudnak az ilyeneke a RÉSZÖSSZEG billentyű létezéséről? Illetve sose értettem a "Bankkártyás fizetési szándékát kérjük előre jelezni" táblákat, ugyanis nincs alapértelmezett fizetőeszköz. Be kellene ütni a tételeket, nyomni egy részösszeget, majd itt kérdezni a vásárlót, hogy mivel óhajt fizetni (illetve itt én szoktam is mondani, hogy kártya, nem is várom meg a kérdést, de az összeget mindig).

Nyilván nem csesztetni akarom a pénztárosokat, de finoman, kultúráltan hogyan lehetne elmondani ezen típusúaknak, hogy rossz logikát követ, illetve ne a nyugta zárást használja arra, hogy kiírassa a végösszeget? Került valaki más is már ilyen szituációba?



2022. febr. 10. 08:33
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
52%
A normális kártyaszolgáltatóknál nem tranzakciószám alapján van a jutalék, hanem összeg alapján. Vagyis tök mindegy, hogy egy 80 forintos tejfölt veszek kártyával, vagy egy komplett nagybevásárlást, mivel százalékos a jutalék. Azt meg a kereskedő beépíti az árba.
2022. febr. 10. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 A kérdező kommentje:

Kedves 7-es, 9-es, 10-es hozzászóló. Mikor említettem, hogy egy 200 Ft-os bejgliért mentem be? Ezek jellemzően ilyen 5000 Ft körüli vásárlások voltak.

A másik, a bolt egy szolgáltatást nyújtó dolog, és ha elfogad kártyát, akkor köteles egy 30 Ft-os vizes zsemlét is beütni kártyás fizetésre. Lehet, hogy ezen bukja a hasznot (akár mínuszba megy), de legközelebb is hozzá térek be, akkor meg jóval többet költök, így még mindig jól járt. Az a tulajdonos, aki nem képes hosszú távon gondolkodni, csak az adott vásárlást nézi, szerintem válasszon más pályát. Nagyobb cégeknél működik, akkor kicsiben is(mint bizonyos nyomtatók vagy játékkonzolokl: magán az eszközön nemhogy haszna nincs, még veszteséges is, de a patronon/toneren és játékon/előfizetésen meg busásan keres. Tehát ha itt csak egy reggelire valót veszek, akkor bukja a hasznát, de ha bevásárolok több napra egy egész családnak, akkor meg jól járt).

Az még csak hab a tortán, hogy a bankkártyás fizetést nyújtó szolgáltatást minden üzlettulajdonos maga választhatja meg. Olyan szolgáltatót és csomagot kell választani, ami illik az adott üzlet forgalmához és a tranzakciók értékéhez. Ismerősnek van vállalkozása (elég kis vállalkozás), ő az OTP-nél van, neki most valami kedvezményes megoldás van, ha jól emlékszem 1% alatti a tranzakciós illeték (fix alapár nélkül, meg egy 1Ft/hó előfizetési díj 2 évig). De ott a SumUp, mely 1,95%-os jutalékot számol fel, szintén fix díj nélkül. És még megannyi különböző banki és egyéb szolgáltató létezik, akár azon belül több csomaggal. Lehet válogatni, de a tulaj a szar döntése miatt ne a vásárlót hibáztassa. Igen, vásároltam már 50-200 Ft-os cuccot kártyával (ritkán, de előfordult), és nem éreztem frusztrációt miatta, mert elfogadott fizetőeszköz.

2022. febr. 11. 10:16
 13/16 anonim ***** válasza:
28%
Mert a kártyás fizetés sokkal drágább a boltoknak, mint a készpénzes. Ha mindenki hirtelen csak kártyával kezdene fizetni akkor a nagy üzletláncok csődbe mennének vagy árat kellene emelniük. A nyereségük ki van számolva, abból taot kell fizetni, abból pedig az osztalékadót. Így egy 1-2%-os nyereségcsökkenés könnyen veszteségessé teheti a boltot, aztán úgy meg csődbemegy ha több a kiadás mint a bevétel.
2022. febr. 11. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
54%
Miért lenne sokkal drágább a kp-s fizetés? A kp-t nap végén el kell szállítani, nem maradhat a pénztárgépben, azt időközönként be kell fizetni a bankba, aminek szintén költsége van. Szerencsére egyre kevesebb beszállító akarja kp-ben az áru ellenértékét. A jól megválasztott terminálszolgáltatóval pedig annyira elenyésző tranzakciós költséget lehet generálni, ami máshol sokkal többet visszahoz.
2022. febr. 11. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 A kérdező kommentje:
13-mas: az eléggé nagy probléma, ha 1-2% veszteségbe visz egy boltot. Ott nagyon át kell gondolni az üzletpolitikát meg mindent is. És mintha a KP-nek nem lenne költsége, igaz? A 14-esnek maximálisan igaza van. A tulaj gondolom nem a párnája alatt akarja tartani a bevételét, be kell fizetni a bankba, aminek ugyan úgy van tranzakciós illetéke. Csomó mindent eleve már neki is elektronikus úton kell intézzen (árubeszerzés, számlák kifizetése, alkalmazottak bérének utalása), szóval ezt sem tudja megkerülni. Ha meg tényleg gond az az 1-2%-os dolog a kártya miatt, amit nehezen hiszek, akkor drágítsa meg ennyivel a cuccait. A mai elszállt áraknál már mindegy, hogy 7000 Ft-ot, vagy 7070 Ft-ot fizetek azért, ami 2 éve nem volt 5000.
2022. febr. 11. 11:06
 16/16 anonim ***** válasza:
44%

"13-mas: az eléggé nagy probléma, ha 1-2% veszteségbe visz egy boltot. Ott nagyon át kell gondolni az üzletpolitikát meg mindent is"


Ismered a mesét, ha jobban értesz hozzá akkor nyiss egy boltot...

2022. febr. 12. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!