Néhány boltos/pénztáros számára miért alap a készpénzes fizetés?
Bár jónéhány éve ahol csak lehet, kártyával fizetek, de az utóbbi időben többször kerültem a pénztáros miatt kellemetlen szituációba. Főleg kisvárosi, külvárosi helyeken fordult velem elő az, hogy még időm sem volt jelezni, hogy kártyával szeretnék fizetni, a pénztáros már le is zárta készpénzesre a nyugtát. KP-t ugye nem hordok magammal (kivéve ha előre tudom, hogy szükség van rá, mint piac, ismerőstől/rokontól tojás falun, stb), de a pénztáros nem tud nyugtát sztornózni, menjek el pénzért. Ez az elmúlt fél évben vagy 5-ször előfordult velem, meg kell adni, kellemetlen szituáció. Vajon nem tudnak az ilyeneke a RÉSZÖSSZEG billentyű létezéséről? Illetve sose értettem a "Bankkártyás fizetési szándékát kérjük előre jelezni" táblákat, ugyanis nincs alapértelmezett fizetőeszköz. Be kellene ütni a tételeket, nyomni egy részösszeget, majd itt kérdezni a vásárlót, hogy mivel óhajt fizetni (illetve itt én szoktam is mondani, hogy kártya, nem is várom meg a kérdést, de az összeget mindig).
Nyilván nem csesztetni akarom a pénztárosokat, de finoman, kultúráltan hogyan lehetne elmondani ezen típusúaknak, hogy rossz logikát követ, illetve ne a nyugta zárást használja arra, hogy kiírassa a végösszeget? Került valaki más is már ilyen szituációba?
Kedves 7-es, 9-es, 10-es hozzászóló. Mikor említettem, hogy egy 200 Ft-os bejgliért mentem be? Ezek jellemzően ilyen 5000 Ft körüli vásárlások voltak.
A másik, a bolt egy szolgáltatást nyújtó dolog, és ha elfogad kártyát, akkor köteles egy 30 Ft-os vizes zsemlét is beütni kártyás fizetésre. Lehet, hogy ezen bukja a hasznot (akár mínuszba megy), de legközelebb is hozzá térek be, akkor meg jóval többet költök, így még mindig jól járt. Az a tulajdonos, aki nem képes hosszú távon gondolkodni, csak az adott vásárlást nézi, szerintem válasszon más pályát. Nagyobb cégeknél működik, akkor kicsiben is(mint bizonyos nyomtatók vagy játékkonzolokl: magán az eszközön nemhogy haszna nincs, még veszteséges is, de a patronon/toneren és játékon/előfizetésen meg busásan keres. Tehát ha itt csak egy reggelire valót veszek, akkor bukja a hasznát, de ha bevásárolok több napra egy egész családnak, akkor meg jól járt).
Az még csak hab a tortán, hogy a bankkártyás fizetést nyújtó szolgáltatást minden üzlettulajdonos maga választhatja meg. Olyan szolgáltatót és csomagot kell választani, ami illik az adott üzlet forgalmához és a tranzakciók értékéhez. Ismerősnek van vállalkozása (elég kis vállalkozás), ő az OTP-nél van, neki most valami kedvezményes megoldás van, ha jól emlékszem 1% alatti a tranzakciós illeték (fix alapár nélkül, meg egy 1Ft/hó előfizetési díj 2 évig). De ott a SumUp, mely 1,95%-os jutalékot számol fel, szintén fix díj nélkül. És még megannyi különböző banki és egyéb szolgáltató létezik, akár azon belül több csomaggal. Lehet válogatni, de a tulaj a szar döntése miatt ne a vásárlót hibáztassa. Igen, vásároltam már 50-200 Ft-os cuccot kártyával (ritkán, de előfordult), és nem éreztem frusztrációt miatta, mert elfogadott fizetőeszköz.
"13-mas: az eléggé nagy probléma, ha 1-2% veszteségbe visz egy boltot. Ott nagyon át kell gondolni az üzletpolitikát meg mindent is"
Ismered a mesét, ha jobban értesz hozzá akkor nyiss egy boltot...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!