Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Ez egy üzletnek miért éri meg?

Ez egy üzletnek miért éri meg?

Figyelt kérdés

Tegyük fel, hogy van egy közeli lejáratú termék, ami 3 nappal a lejárat előtt le van értékelve 20%-kal, majd az utolsó napon is csak 20%-kal van leértékelve, mondjuk az üzlet zárása előtt 20 perccel sem viszik az árát lentebb, ha megmarad. Másnap azt a terméket már nem tudja eladni, mert lejárt, és így ki kell dobnia. Így az üzletnek van kb. 100 forint kára, de ha pl. 80 forintért adta volna, és valaki megveszi, akkor csak 20 forint kára lett volna.


Gondolom ugyanez igaz a péksüteményekre, amit másnap már nem tudnak eladni. Zárás előtt 10 perccel is annyiba kerül, mint nyitáskor.


Ez miért éri meg?



2022. jan. 15. 15:10
 1/3 anonim ***** válasza:
100%
Mert a könyvelésében a nettó vételárat ráfordításként leírja, így az áru után miután a gazdasági tevékenység során nem termelt hasznot, nem fizet jövdelemadót. Ezért van, hogy egy bizonyos szintnél nem tudja olcsóbban adni mert több adót kellene befizetnie utána mint ammennyi jövedelme keletkezik rajta.
2022. jan. 15. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim válasza:
Én dolgoztam boltban, van aki utolsó nap este is megveszi csak 20%-os akcióval, mi mindig ebben reménykedtünk.
2022. jan. 15. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
Azért, mert ha ebbõl rendszert csinálnának sokan direkt ekkor mennének vásárolni, a kár pedig nagyobb lenne.
2022. jan. 16. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!