Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Ha egy netes vásárlás során...

Ha egy netes vásárlás során eláll a vevő a vásárlástól, mennyi ideje van az eladónak visszatéríteni a vételárat?

Figyelt kérdés
A webes rendelés 2021. december 21-én érkezett, december 22-én jeleztük, hogy vissza kívánjuk küldeni, mert a termék nem működik (mosógép). A webáruház még aznap felvette és rögzítette a jegyzőkönyvet és az igényt, majd december 23-án el is vitte az általuk küldött futár a csomagot (fuvarlevelet hagyott). Azóta nem érkezett be a webáruházba, a futárszolgálatnál "kiszállítás alatt"-ként jelölik a csomagot. Van arra valamilyen szabály, hogy mennyi lehet a fentiek átfutási ideje?
2022. jan. 4. 11:04
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Nézd meg az ÁSZF-ben, nem ritka a 30 nap.
2022. jan. 4. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
66%
Ha nem érkezett be, akkor mit szeretnél? Beérkezés után van 14 napjuk
2022. jan. 4. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
A második mondatodra voltam igazából. Köszi!
2022. jan. 4. 13:01
 4/6 anonim ***** válasza:

Pedig eddig nem kaptál helyes válasz.


Ha a termék nem javítható: csere vagy vételár visszafizetés nyolc napon belül

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

2022. jan. 4. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
A nyolc naptári nap letelt, tehát jogos a kérdésed, de a két ünnep között szállítás nem volt, és lehet a webáruház is csökkentett módban lehetett. Ha a hét második felére sem kapod vissza a pénzt, akkor reklamálj.
2022. jan. 4. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat, főleg a 4. és 5. hozzászólónak!

A pénz végül megérkezett január 11-én. A terméket december 23-án szállították vissza, de az ünnepek miatt valóban a futárcég raktárában dekkolt sokáig. A lényeg az, hogy a kapcsolat folyamatosan tartható volt, és amint a webáruház megkapta a futárcégtől, kiállították a visszatérítésről a számlát, amin megjelölték a visszafizetés határidejét. Egy nappal határidő előtt visszautalták az összeget.

Köszi mégegyszer!

2022. jan. 12. 15:04

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!