NAV adószámla tartozás tévesen - mi a teendő?
Kaptam egy levelet ügyfélkapun keresztül a NAV-tól, miszerint adószámla tartozásom van. Ránéztem, és valóban van 26.168 Ft tartozásom. Számolgattam, és rájöttem, hogy mi lehet ez.
2018-ban elvesztettem az akkori munkahelyemet. Kb. 1,5 hónapig megkaptam a fizetésem 60%-át, majd (mivel még nem találtam munkahelyet) az önkormányzatnál kérvényeztem, hogy ne kelljen 1 évig TB-t fizetnem. Ezelőtt pár hétig magam fizettem a TB-t, mivel ekkor még nem tudtam erről a lehetőségről. 2018. szeptemberének vége felé meg is jött a hatósági bizonyítvány, miszerint egy évig nem kell fizetnem a TB-t.
Megnyugodtam, hogy legalább erre nincs gond, és folytattam a munkakeresést. 2019 elején találtam is munkát, be lettem jelentve, azóta folyamatos a biztosítási jogviszony.
Kiszámoltam, a jelenleg az adószámlán lévő tartozás forintra pontosan megegyezik a 2018 szeptember – 2019 január közötti időszakkal, amikor NEM kellett fizetnem.
Hogy tudom a NAV-nak bejelenteni, bizonyítani, hogy NINCS tartozásom feléjük? A kapott hatósági bizonyítvány természetesen megvan, mi a teendőm?
Köszönöm a választ!
Ehhez kell valami formanyomtatvány, vagy csak írjak egy hivatalos levelet és csatoljam a hatósági bizonyítvány scannelt változatát?
Kell formanyomtatvány!
21T1011U a nyomtatvány neve és azon kell kijelentkezned a járulék fizetése alól visszamenőleges dátummal, amikortól a hatósági bizonyítványt kiállították. Ha ez 2018. szeptember Z. napja, akkor azt a dátumot kell feltüntetned a nyomtatvány "B" lapján dátumként. A nyomtatvány 4. számú táblájában a "bejelentés típusa" kockába a "2"-es számot írd!
Minden mást értelemszerűen tölts ki. Ami nem vonatkozik Rád, azt üresen hagyod... Ehhez a nyomtatványhoz kell csatolnod a hatósági bizonyítványt (lehet másolatban is).
Az ADATLAP feldolgozásáról (a visszamenőleges törlésről) az adóhivatal írásban értesíteni fog.
Formanyomtatvány nélkül nem indítanak "eljárást". Felesleges azzal húzni az időt, hogy hiánypótlásra szólítanak fel, mert nem nyújtottad be a hatósági bizonyítvánnyal együtt.
Köszönöm a válaszokat!
Anno nem jelentkeztem ki, az önkormányzaton azt mondták, hogy nincs további teendőm egy évig, ha addig nem találok munkát, akkor újra kell igényelnem. Akkor ezek szerint mégis kellett volna jeleznem a NAV felé?
ÁNYK-ból nyomtass ki pdf-et.
De amúgy miért nem közvetlenül küldöd be ÁNYK-ból? Fent van olyan, hogy Kapcsolat az Ügyfélkapuval. Először jelöld meg, aztán küldd be nekik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!