Cipő visszaküldés hogy?
Bocs, nem tudom, jó helyen van-e. Rendeltem egy 25 ezer forintos bőrszandált. (Ritkán veszek lábbelit, de olyankor jó minőségűt.)
kicsit több mint egy hónap telt el, és a sarkánál lekopott, ami miatt úgy vélem, hogy nem bőr, hanem műbőr lehet, mert a lekopásnál a bőrszín helyett fehér. Szóval elég gagyin fest.
Ami bőr, az egy talp alakú rész, amit erre a felületre illesztettek, talán rosszindulatú feltételezés, de gondolták, így nem fog lekopni alatta. (Múlt héten egy darab drót is beleállt a bokámba, ami a pántból bújt elő, de azt kiszedtem, és azon még túltettem magam.)
Segítséget szeretnék kérni, hogy mik a jogaim ilyenkor? 1. Ugye visszaküldhetem és jogos? 2. Mit kérhetek/követelhetek? 3. Hogy érdemes visszaküldeni, hogy nyoma legyen?
Mielőtt beszélek velük, szeretnék képben lenni. Előre is köszönöm!
Az elálllási jog csak 2 hétig él az átvételtől, tehát az "nem játszik"...
A pántból előbújt drótot le kellett volna fényképezned, s a mostani hibával együtt jelezni nekik.
Most azt tudod tenni, hogy lefényképezed a hibás részt és a szavatosságra hivatkozva kérni az ügyintézést.
Itt pontosan mindent megtalálsz a szavatosság alatt:
"az eladó vállalkozás „szavatolja”, olyan terméket értékesített, amelynek nem volt olyan hibája, amely csak az eladás után, a későbbi használat során derült ki.
(Ezt egyébként sokszor rejtett hibaként szokták emlegetni.) A jogszabályi előírások szerint a szavatosság alapvetően két év, az első hat hónapban az eladó vállalkozásnak kell szakvéleménnyel bizonyítania, hogy a hiba nem gyári eredetű. Amennyiben szakértői véleményre van szükség a vita elbírálásához, akkor annak költségeit az első hat hónap során az eladó vállalkozásnak, az azt követő időszakban pedig a vevőnek kell fizetnie. Négyféle megoldás van a szavatossági igény érvényesítésére: 1. a termék javítása, 2. a termék cseréje, 3. árleszállítás, 4. szerződéstől való elállás, ami a vételár visszatérítésével jár. Javítás vagy csere esetén a terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a szavatossági igény elévülése újból kezdődik."
Az elállás jogát már lekésted, mert az ugye 14 nap. De a garanciát érvényesítheted.
Nem mellesleg a cipő egy olyan dolog, amit nagyon nem érdemes online venni. Meg - ez persze csak saját vélemény - 25 egy kicsit sok egy szandálért.
Felejtsd el...
Magyarországon nem lehet garanciát/szavatossagot érvényesíteni cipőre.
Leirom mi fog történni:
Visszaküldöd, és ők megallapitjak, hogy "nem rendeltetés szerű használatból" ered a hiba.
Ezután mossák kezeket.
Ha nagyon erősködsz felajanljak, hogy elkuldik bevizsgalasra, a te koltsegeden. Kifizeted, majd 2 hét után visszakapod a cipőt azzal a szakvelemennyel, hogy "nem rendeltetésszerűen volt használva".
Sakk matt. 😃
Szóval, hagyd a francba.
Írj negatív értékelést a neten. Ennyit tehetsz.
Köszi a válaszokat. Egy biztos, hogy nem hagyom a francba.
Lehet, hogy a 25 ezer van, akinek sok, nem mondom, hogy kevés, de nagyon fontos számomra, hogy kényelmes legyen. Kényelmes is. Kifejezetten márkás (épp a kényelmességről ismert), és azért választottam.
Köszönet különösen az első valaszolonak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!