Mennyi pénz kell, vagy milyen havi bevétel kell annak, aki 60-100 millió ft-os autóval jár?
Mekkora költsége lehet vajon egy szuperautónak?
Nem fogok új árakról beszélni, mert ez a kategória iszonyatosan nagyot esik az első években, viszont nagyon fiatal, alig futott példányokhoz, relatív olcsón hozzá lehet jutni.
3 kategória van a fejemben.
Az első szint mondjuk egy 2-3 éves M-es BMW. (M4 mondjuk)
Ezeket 40-60 ezer km-rel meg lehet venni, kb 14-16 M ft egy jó állapotú.
Azt gondolom, hogy egy ilyen autónak a biztosítása, casco, fenntartása nem elérhetetlen összeg.
Azt gondolom, évi 1-2 millió ft-nál nem vihet el többet.
2. Kategória egy 2-3 éves audi R8 6.2v10 plus.
Kb 30-35M ft, de ez már nyújtja a szuperautózás élményét.
Egy ilyen autónak mennyi lehet a cascoja? Illetve az évi fenntartása, 1-2 esetleges szervize?
Évi 2-4M ft elég lehet?
3. Kategória egy ferrari 488 gtb. 60M ft.
Egy ilyen autóra vajon mennyi pénzt kell költeni évente?
Mit gondoltok, kategóriánként mekkora az az összeg, aminek meg kell lennie az autó mellett, ha pénzügyileg stabilan szeretne valaki belevágni?
Illetve mekkora havi összeget érdemes félre tenni, ami kicsit sem fáj, ha rá kell költeni az autóra, de ettől ne kerüljön többe?
Az én gondolatom: (lehet, hogy tévesen) ilyen válaszokat is várnék, plusz utána ki lehet fejteni bővebben akár:
1. Kategoria: 5M ft tartalék és havi 250.000ft
2. Kategória: 8M ft tartalék és havi 350.000ft
3. Kategória: 15M ft és havi 500.000ft
Vagy milyen szabály szerint tudom eldönteni, hogy mit engedhetek meg magamnak?
Tételezzük fel azt a helyzetet, hogy nem kell plusz kiadásokkal számolni. Plusz vagyonnal. Mindegy hogy mekkora a ház, mennyi a hitel, bevétel, profit, stbstb
Csak az autóra szánt pénzről beszéljünk.
Tudom, nyeli a pénzt és sok embernek értelmetlen, de nekem életcél.
Vagy egyszerűen legyen meg az az alapszabály, hogy az autó árának a kétszerese legyen meg és nem kell aggódni?
Esetleg az is kevés?
Mit gondoltok?
A Merci 90.000 km-vel került hozzám, a gondok kb 180.000 km-nél kezdődtek.
A Porschéval évente 6-8.000 km-t megyek. Már nem hajtom, de volt olyan, hogy egy lámpától való elindulás után egyszerűen ledobta a hűtőcsövet.
Nos, én nem tudok a cascos dologra válaszolni, viszont fateromnak elég jól ment amíg dolgozott. Ha jól emlékszem 99ben vagy 2000ben vette az első M5-öst. A legmagasabb órabére ami volt, az 1500 Angol font volt. Persze irodát alapított, szóval alapvetően nem órabére, hanem contingency alapon jött a pénze. 2004-ben olyan V12-es BMW-t vett, ami akkor 45 millió forintba került. Anyának először vett egy kis hármas bmwt, utána X3-ast, később pedig egy x5-öst. Ez persze 10 év alatt, nem egyszerre. Mondjuk ma egy BMW közel nem akkora szám, mint anno. Az M5-öst leszámítva, mindegyiknek golyóálló üvege van volt. Pár évvel később vett egy akkori csúcs Porschet. Akart venni Aston Martint is, de az már olyan nagyságrend volt, 80 90 millió forint akkor, hogy azt bűnnek tartotta volna kiadni egy autóra, mindezt úgy, hogy olyan ügyei voltak, amik önmagukban több száz millió forintos bevételeket hoztak konyhára. Te meg 1 2 milliós passzív jövedelemmel gondolkodsz több tíz milliós autóban? Érdekes... De te tudod. Csak leírtam igazából, hogy milyen jövedelem mellett vásárolt ilyeneket.
Nagyapám, egy Volkswagen golffal jár 20 éve, úgy, hogy kb egymilliós havi fizetése volt amíg dolgozott. Talán több is. Sosem kérdeztem. Csak egyszer elszólta magát, hogy lehetne közel 100 milliója amit hátrahagy, de minden elment nagymamám kezeléseire, mert olyan krónikus betegsége volt.
Talán segít a döntésben, érdemes e havi 1 2 millióval ilyen autókat venni.
12# szóval a faterod keresett óránként kb 600.000ft-ot, tehát napi olyan 5 millió körül. És sajnálta a 3-4 heti fizetését egy aston martinra?
Értem..
Egyébként egy szóval nem írtam, hogy havi 1-2 millióból akarok ilyen autókat. Azt írtam, hogyha ennyi van kizárólag autóra, akkor elegendő-e rá.
13# miből gondolod hogy nem dolgozok meg a pénzért? Szerinted aki ilyen összegeket keres, annak mit jelent az hogy munka?
Elárulom, nem fizikai munkázik, hanem irányít. És túl van rengeteg ledolgozott és áttanult éven, de azalatt ő is alkalmazotti fizetést kapott, amiből sosem lehetne ilyen autókat venni.
Az ilyen kocsihoz kötelező bunkó parasztnak is lenni.
Ha szuperautót akarok, veszek egy Tesla-t. Olcsóbb és ezerszer jobb, mint ezek a vackok.
Az egyetemen van egy csoptársam, 6-7 éve él Magyarországon.
A faterja egy igazi autógyűjtő.
Imádja az 1950-1980-as évek olasz autóit,egyébként olaszok.
Ők ebbe fektetnek be. Eszméletlen hogy milyen flottát válogattak össze az évek alatt. Fiatok-Alfák Ferrarik Maseratik Lamborghinik.
1950-1980-ból tehát nem a mai agyon bszott túl elektronikázott világból hanem amikor még IGAZI autókat gyártottak az olaszok :D
Én csak fotókon láttam az autókat, de megdobbant a szívem. Egy élmény lehet ezeket használni,egyáltalán tudni hogy a saját tulajdonod.
Bár ahogy a srác szokta mondani, amit megvesznek azt már nem adják el. Pihen a ház mélygarázsában,textil ponyvával letakarva.Néha megjáratják,megy bele pár km,lemossák,szervizelik de alapvetően befektetés a jövőbe.
Mindezt úgy hogy a faterja pénzügyi területen dolgozik.
Neki az a kikapcsolódás,hogy amikor csak teheti akkor le az öltönnyel és fel az overál aztán autót szerelni.
Így kell élni uraim.
17/17
Egy Magyarországon is jelen lévő kereskedelmi bank közép európai CFO-ja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!