Mennyi pénz kell, vagy milyen havi bevétel kell annak, aki 60-100 millió ft-os autóval jár?
Mekkora költsége lehet vajon egy szuperautónak?
Nem fogok új árakról beszélni, mert ez a kategória iszonyatosan nagyot esik az első években, viszont nagyon fiatal, alig futott példányokhoz, relatív olcsón hozzá lehet jutni.
3 kategória van a fejemben.
Az első szint mondjuk egy 2-3 éves M-es BMW. (M4 mondjuk)
Ezeket 40-60 ezer km-rel meg lehet venni, kb 14-16 M ft egy jó állapotú.
Azt gondolom, hogy egy ilyen autónak a biztosítása, casco, fenntartása nem elérhetetlen összeg.
Azt gondolom, évi 1-2 millió ft-nál nem vihet el többet.
2. Kategória egy 2-3 éves audi R8 6.2v10 plus.
Kb 30-35M ft, de ez már nyújtja a szuperautózás élményét.
Egy ilyen autónak mennyi lehet a cascoja? Illetve az évi fenntartása, 1-2 esetleges szervize?
Évi 2-4M ft elég lehet?
3. Kategória egy ferrari 488 gtb. 60M ft.
Egy ilyen autóra vajon mennyi pénzt kell költeni évente?
Mit gondoltok, kategóriánként mekkora az az összeg, aminek meg kell lennie az autó mellett, ha pénzügyileg stabilan szeretne valaki belevágni?
Illetve mekkora havi összeget érdemes félre tenni, ami kicsit sem fáj, ha rá kell költeni az autóra, de ettől ne kerüljön többe?
Az én gondolatom: (lehet, hogy tévesen) ilyen válaszokat is várnék, plusz utána ki lehet fejteni bővebben akár:
1. Kategoria: 5M ft tartalék és havi 250.000ft
2. Kategória: 8M ft tartalék és havi 350.000ft
3. Kategória: 15M ft és havi 500.000ft
Vagy milyen szabály szerint tudom eldönteni, hogy mit engedhetek meg magamnak?
Tételezzük fel azt a helyzetet, hogy nem kell plusz kiadásokkal számolni. Plusz vagyonnal. Mindegy hogy mekkora a ház, mennyi a hitel, bevétel, profit, stbstb
Csak az autóra szánt pénzről beszéljünk.
Tudom, nyeli a pénzt és sok embernek értelmetlen, de nekem életcél.
Vagy egyszerűen legyen meg az az alapszabály, hogy az autó árának a kétszerese legyen meg és nem kell aggódni?
Esetleg az is kevés?
Mit gondoltok?
Aki milliárdost ismerek az Jaguarral jar, a másik golyóálló A8,-cal, a harmadik valami nagy dög SUV-val.
Havi 500-ból egyiket sem tanácsolom.
Az A8-nak a kiégett féklámpa 300 ezer körül volt, mert egy blokk az egész vilagítótest van LED-eket meg nem is tudják cserélni.
És ha összeküszködöd és beléd rongyol egy Trabant, akkor cseszheted.
“Vagy milyen szabály szerint tudom eldönteni, hogy mit engedhetek meg magamnak?”
Van ilyen tanacs, hogy max 6 havi beveteledbol vegyel autot.
De ez nem szabaly, nem kotelezo, megszegik sokan a bontoszokevenyek es a luxusautok kategoriajaban, es tovabb probalnak nyujtozkodni, mint ameddig a takaro er.
Csak nagyon "átlagot" találtam, a CASCO tavalyi átlaga 93.000 Ft, az aitóke legyen 8 millió.
Akkor te 8-10 szeres szintre számíts a 60 milliós verdával.
Értem, hogy ez mánia, de fordulj le róla. Az autó az csak egy autó, ne láss bele többet.
Nem igazán kaptam egy használható választ sem..
Elhiszem, hogy sokan mutatnak többet, mint ami van, de nekem nem ez a tervem. Pénzügyileg megalapozott döntést szeretnék hozni.
Gondoltam, hogy egy 60 millás autónak milliós cascoja van, teljesen meg is értem.
Én nem szeretnék lemondani róla, nekem ez olyan vágy mint másnak egy indokolatlan 400m2-es ház vagy hajó, amikor nincs is tengerünk és rengeteget kell utazni miatta, tárolásra, szállításra költeni, és alig tudja használni egy évben, vagy szigetországi nyaraló, aminek 30-40 ezres rezsije van és mindig fizetni kell, több a fenntartása, mintha minden évben heteket nyaralna valaki családosan szinte bárhol. Stb.
A 6 havi fizetést is sokallom azért autóra, főleg az elején. Ha már 5-10 éve szakmában lennék és lenne házam, talán egyet értenék vele.
De akkor is havi 10 milliós fizetés kéne egy ferrarihoz?
1# milliárdosként nem tenném fel a kérdést, úgy biztosan én sem aggódnék a számlákon. Max utólag levonnám a következtetést és elkönyvelném, megéri-e.
Minden kommentre zöldet nyomok, akkor is ha nem értek egyet vele!
Érdekel a véleményetek, és nagyon örülnék egy olyannak, aki tudja mennyi fenntartani egy 15+ milliós kategóriát legalább.
Figyelj, az én magánvéleményem a következő:
14-16 milliós autó: 300 millió Ft-os vagyon felett engedheted meg magadnak
30-35 milliós autó: 500-700 millió Ft-os vagyon felett engedheted meg magadnak
60 milliós autó: 1 milliárd Ft feletti vagyon felett engedheted meg magadnak.
Indoklás:
Ha ilyen autód van, pár évente cserélgeted, sőt, általában előrébb lépsz eggyel. Ez azt jelenti, hogy a vételár egy jelentős részét újra és újra elő kell teremtened. Mellette azonban még egyéb jelentős kiadásaid is vannak. Ha ilyen kocsid van, akkor a 15 milliós mellé legalább egy menő lakás (100-150 millió), a drágábbak mellé egy menő villa is dukál. (A többi vagyonelemről nem is beszélek, mert az ingatlan csak egy kis rész ezekben a körökben.) A kocsik mellett a kecót is fenn kell tartani valamiből, és a személyzetet is fizetni kell (legalább bejárónő és kertész). Ezek a valódi költségek. Az autó fenntartása ezen a szinten csak játékpénz. Ha azt számolgatod, hogy mit tudnál fenntartani, akkor a közelében sem vagy annak, hogy ilyened legyen. Itt ugyanis illik szemrebbenés nélkül elviselni akár a 2-5 millió Ft-os javítást is.
Szerintem itt kevés embernek van ilyen drága kocsija, azért sem kapsz válszt.
De 60-100 milliós kocsiról kérdezel, utána felsorolsz hármat 14-60 között, az se mindegy.
De egyik se kompatibilis a később megadott fizetési kategóriákkal.
250-es fizetésből, ha spórolsz, vehetsz egy közepes bringát.
350 körül volt az enyém, ebből egy 12 éves Suzuki lett, és nem volt gond fenntartani sem.
500 táján már elgondolkodhatsz egy új Dacián, esetleg Fabián, vagy Suzukin.
Köszi a válaszokat, remélem jön még, megy a zöld!
Valóban használt árakat írtam, de egy r8 új ára 65-70M, egy 488 gtb 100-120M.
Egy m4 is 28-35 millió között is lehetett, főleg a cs és a gt4(az 60M)
Annak is nagyon örülnék, ha írna valaki, akinek van tapsztalata 5-6 éves erősebb, sportosabb10-15 milliós autóval.
Jelenleg nem fizetésből élek, viszont nagyobb összegeket kapok jutalékos rendszerben, 1-3M közötti összeget, 1-2 havonta. Még az elején vagyok, de idővel elérem azt a szintet, hogy vásárláson gondolkozzak.
Mercedes E-osztály (320-as, brenzines): 3 éves kora óta van meg, 15 éves távlatban az éves szervizköltsége évente 1 millió Ft
Posche 911 turbo: 9 éves kora óta van meg, éves szervizköltség 4 év alatt évente 2 millió Ft, de volt már 3 milliós javítás is. (A motort majd' minden évben ki kell venni egyszer.)
A merci fiatal korában is évi milliós tétel volt? Mikor kezdődtek a komolyabb gondok?
Illetve a porsche évi hány km futás után kéri az újabb 2 milliót?
Köszi a választ!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!