Rendeltem egy román webshopból, még nem adták fel a csomagom. Lehet-e abból komolyabb bonyodalom, ha hagyom a számlát lejárni?
Az ok: Frissen regeltem, összeválogattam ami kell, kosárban lévő termékek ára forintban utánvéttel együtt valahol 55ezer ft környékén volt. Megrendeltem, jött visszaigazolás. Ezután az a különös helyzet keletkezett, hogy a webshopba soha többé nem tudtam belépni, még az email címemet sem ismerte. Pedig oda jött a visszaigazolás is.
Eltelt kb 2 hét, majd jött egy email egy számlával. Benne a termék ára változatlanul, mellette egy több, mint 2000 Lej-es szállítási díj. Durván a százszorosa annak, amit a webshopban magyarország területére vállaltak.
Felteszem vagy a weboldal egy hibájába, vagy egy csaló bandába futottam bele. Mivel a regem eltűnt, bizonyítékom nincs, hogy a vásárlás pillanatában ez mibe került.
Kell foglalkoznom ilyenkor ezzel a számlával, vagy hagyjam a fenébe? Telefonon se szívesen hívnám őket, a semmitmondó oda-vissza emailezéshez meg aztán végképp nincs kedvem.
Emailt mindenképpen írjál nekik. Lehet hogy csak egy sima elírásról van szó. (ami elég valószínű, mert ez még egy raklapos szállításért is irreális ár)
"Durván a százszorosa annak," Lehet, hogy csak a pénznem lett elszúrva (a lej nagyságrendileg százszorosa a forintnak, úgyhogy ez elég elképzelhető).
Egyébként a 2 hétben mi történt? Oké, 2 hete nem tudtál belépni. Jelezted ezt bármilyen módon is a webshop felé, vagy mi volt az elképzelés?
Én egyébként úgy tudom (a magyar jogszabályok szerint, a románokat nem ismerem) hogy olyat hogy nem fizetsz törvényesen nem tehetsz meg. El lehet állni a vásárlástól, de azt jelezni kell. Az más kérdés, hogy ilyen miatt valószínűleg nem fognak "utánad menni", de akkor is inkorrekt dolog részedről is, hogy egy (feltételezzük jóhiszeműen) elírás miatt szó nélkül "elfelejted" a rendelést.
Ha az lenne a helyzet, hogy a 2 hétben írsz nekik emailt, nem válaszolnak, aztán a számla megérkezése után megit írsz, arra sem válaszolnak vagy kamu szöveggel lerendeznek, akkor azt mondanám hogy jogos és engedd el. De így, hogy meg sem próbáltad a kapcsolatot felvenni és rendezni a helyzetet, szerintem te is ugyanúgy hibás vagy az egészért.
Írtam nekik emailt a webshopban feltüntetett elérhetőségre. Rövid szöveg a problémáról, screenshot arról, hogy a webáruház szerint rendelésem sem volt eddig, plusz próbaként a kosárba tett termék az eredeti szállítási díjjal (magyarországra természetesen), és mégegy a számlán szereplő összegről. Majd kérés, hogy ilyen (időközben megváltozott) feltételek mellett szeretnék elállni a vásárlástól.
Semmi reakció, naponta jön a figyelmeztetés a közelgő határidőről.
(az a tippem, hogy nincs valós személy a webshop mögött, majd ha lejár a számla, talán akkor valaki ránéz a történetre és törli. nem hibáztam, szóval nincs miért izgulni.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!