Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Hibás ár a webshopon, kinek...

Ettemeg kérdése:

Hibás ár a webshopon, kinek van igaza?

Figyelt kérdés

Üdv! Tegnap rendeltem egy mobilt egy megbízható bolt plecsnivel kitüntetett oldalról. Ki is fizettem azonnal kártyával. Ma kaptam egy emailt, amiben elnézést kérnék, de elírás történt, és nem tudják azon az áron ideadni. A neten lévő legalacsonyabb áron tudnák küldeni, ami 14 ezer forinttal több, vagy visszautalják a pénzt.

Itt most nem a pénz a lényeg, hanem az elv!

Utána olvasgattam, hogy ilyenkor ez mennyire jogos az eladó felől, írtak ilyet is, olyat is. Most részemről a visszaélési szándék nyilván nem játszik, mert nem 5 forintért akartam megvenni a telót, hanem 110 ezerét, ami simán hihető.

Érdemes firtatni, vagy hagyjam a fenébe, és kérjem vissza a pénz, az a biztos. Mert még ha ide is adnák az alacsonyabb áron, akkor azért lehet, hogy nem részesülne a legóvatosabb bánásmódban a csomag.

Bocs a hossz miatt! Köszönöm a válaszokat!



2021. ápr. 9. 17:30
 1/7 anonim ***** válasza:
65%

A webshop ÁSZF-jében szerintem benne van, hogy ha hibás áron van valami hirdetve, akkor nem kötelesek eladni annyiért. És ez így teljesen rendben is van.

"Az elektronikus kereskedelmi gyakorlat során a vásárló az, aki ajánlatot tesz a megrendeléssel a vásárlásra, de a szerződés csak akkor jön létre, amennyiben azt a webáruház kifejezetten elfogadja. Ez azt is jelenti, hogy az olyan automatikus válaszüzenet, amely szerint a megrendelést elkezdték feldolgozni, még nem feltétlenül jelent elfogadást."

2021. ápr. 9. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
71%
webshop nem fogja odaadni veszteségesen...
2021. ápr. 9. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
74%
A törvény úgy szól, hogy a szerződés akkor jön létre, amikor a rendelést ember(!) visszaigazolta, azaz az automatikus e-mail nem számít. Általában ez a második e-mail, vagy SMS. Amint ez megtörtént, az abban szereplő áron létrejött a szerződés, a bolt köteles a terméket leszállítani, a vevő meg köteles a megjelölt árat kifizetni. Amíg ez nem történt meg, bármelyik fél, azaz a bolt és a vevő is elállhat a vásárlástól (ez nem azonos a 15 napos elállással, ami a termék kifizetése és leszállítása után indul). Tehát ha még nem igazolta vissza ember a rendelést, csak automata, a bolt jogosan elállhat a szerződéstől, a kényelmed érdekében felajánlotta, hogy a különbözet megfizetésével leszállítja a terméket, de lényegében új rendelést vesznek fel az új áron. Ha viszont megtörtént az emberi visszaigazolás a "hibás" áron, a szerződés létrejött, követelheted a termék leszállítását.
2021. ápr. 9. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Értem! Köszönöm!
2021. ápr. 9. 17:51
 5/7 anonim ***** válasza:
21%

Kicsit pontatlan valaszok szulettek eddig, pontositanek.

1.) Van, amikor teljesen elirt az osszeg, jol erzekelhetoen tevedes tortent, ilyenkor nem koteles odaadni.

2.) Viszont amennyiben nem ez a helyzet, ugy azon az aron kotelesek adni, kulonben a fogyasztovedelem szenne bunteto oket, mivel megtevesztesre alkalmas gyakorlatot folytatnak. (Pont ugyanugy, mint egy fizikai boltban, ott is a legolcsobb kiirt aron kell adniuk.)


Es a megrendelesrol a visszaigazolas arra vonatkozik, hogy onnantol ervenyes a megrendeles, onnantol veheti biztosra a vevo, hogy a termek kiszallitasra kerul (van keszleten, tarthato a szallitas, stb.)

Megprobalhat kibujni a ceg a rossz ar alol azzal, hogy nem azt mondja, hogy elirtak, hanem rafogja, hogy elfogyott a termek, majd kirakja uj aron az “uj szallitmanyt”. Na ilyenkor szokta a GVH bekerni a szallitmanyok szallitasi papirjait es rogton ugrik tizszeresere a bunti ilyen csalas eseten.

2021. ápr. 9. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
75%

5. A 2es pont pont hogy nem vonatkozik a webshopokra, csak ha rendszeresen csinálja azt, hogy egy, hogy alacsonyabb áron hirdeti meg, aztán visszatáncol. Mint írtam feljebb, az automata visszaigazolás nem jelent semmit, csak azt, hogy megkapták a rendelést. Azt nem, hogy el is fogadták. Az idézetem pont a fogyasztóvédelemtől származott, tehát nem fog egyetlen webshopot se szénné büntetni.

Mielőtt valaki leírja a véleményét és azt tényként állítja be, nem ártana utánanézni, leellenőrizni.

Segítek ha már te nem vetted a fáradtságot, de mást kioktatsz:

[link]

"Az elektronikus kereskedelmi gyakorlat során ugyanis a vásárló az, aki ajánlatot tesz a megrendeléssel a vásárlásra, de a szerződés csak akkor jön létre, amennyiben azt a webáruház kifejezetten elfogadja."

[link]

"Jellemzően a szerződés a felek között akkor jön létre, amikor a kereskedő elfogadja és azonos tartalommal visszaigazolja fogyasztó által tett megrendelést."

2021. ápr. 9. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
82%
Jogosan vonta vissza a webshop az ajánlatot, sajnos ők is hibázhatnak, ha boltban van kiírva hibás ár, akkor azt elviheted a kiírt áron, de webshopokra nem vonatkozik.
2021. ápr. 9. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!