Hogyan határozzák meg az optimális árát egy terméknek?
Előfordulhat, hogy valamire van kereslet, de túl alacsony áron és emiatt nem éri meg kielégíteni a keresletet?
Vagyis csak 50 forintos árig van kereslet valamire, de annak a valaminek az előállítási költsége 100 forintnál kezdődik, annyiért pedig már a kutyának sem kell?
Ha könyvet ajánlanátok, mely a fent feltett kérdésekre válaszol egy olyan ember számára, aki nem jártas a gazdaság működésével kapcsolatos témákban, azt is megköszönném.
Főleg az érdekelne, hogy egy webshop vagy egy bolt mi alapján árazza a termékeit és egy cég honnan tudja, hogy a termékének gyártása nem lesz veszteséges.
Meg kell nézni, hogy a konkurencia mennyiért adja.
Ha egyedi termék /nincs konkurencia/ akkor előállítási költség x3 és megnézni, hogy veszik e.
Ha nem veszik és jó a termék-hirdetés akkor keresni kell új terméket.
"egy cég honnan tudja, hogy a termékének gyártása nem lesz veszteséges"
elszórnak pár 100e-et vagy milliót piackutatásra. Értelemszerűen egy mezei webshop nem fog ennyit piackutatásra fordítani, de nem is fog 10e-es darabszámban terméket gyártani.
1 az önköltség
2 a versenytársak
3 a vevők árérzékenysége
Meg még millió dolog, mondjuk a márka, ha van, a hozzá adható szolgáltatások, az értékesítési módok, stb.
Én ég az bevezetőnek nevezett árral kezdtem, azt emelheted, ha jól fut a szekér.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!