Mi a különbség az üzletember, a befektető és a vállalkozó között?
Üzletember üzleteket köt. Olcsón vesz, hamisan reklámoz, drágán ad. Alacsonyabb nyereség, nagyobb és állandó forgalom összesen a nyereséget növeli.
Befektető alaptőkét ad abba, amiről úgy gondolja, hogy nyertséges lesz, ezt részesedésért, vagy részvényekért adja, majd kiveszi a részét, amikor úgy látja, hogy már hozott eleget ahhoz, hogy másba rakja be. Kis forgalmú, nagy kockázatú, magas összegű üzleteket takar többnyire.
Vállalkozó az a fajta munkavállaló, aki saját bizniszt vezet és ezért adókedvezményeket akar kihasználni "lemondva" az állami nyugdíjról. Egy vállalkozó árulhatja a saját testét is, de a tudását, ötleteit, fizikai munkáját, megoldásait. Üzletember is lehet vállalkozó és befektető is. Igazából csak az adó és az adóból leírás miatt érdekes.
Üzletember általánosító gyűjtő megnevezés, bárki hívhatja magát így aki akármilyen egyszerű gazdasági tevékenységet folytat a magánszektorban saját vagy megbízó javára. Üzletembernek hívhatja magát az, aki fémhulladékkal kereskedik, Lali az Üvegtigrisből, de egy egyszerű portás is, ha úgy mutatkozik be, hogy az örző-védő bizniszben utazik.
Befektető az a kinek pénze van és olyasmire szerződik, hogy ebből valaki más még többet csináljon. Nem ő dolgozik, hanem a pénze, függetlenül attól, hogy alaptőkeként, hitelként, kölcsönrészvényként, jelzáloglevélként vagy akármilyen más egzotikus formában adja.
Vállalkozó alapvetően nem gazdasági, hanem jogi megfogalmazásként szokott előfordulni: aki vállalkozást indít. Gazdasági értelemben nagyon problémás, hisz az is lehet vállalkozó (enterpreneur) aki mondjuk csak egy közhasznú alapítvány alapításába vágja a fejszéjét vagy egy semmilyen jogi bizonyítvánnyal nem rendelkező ötlet kifejlesztésén dolgozik, szóval ha a gazdasági jelentését akarnánk megfogni akkor nagyon utána kéne járni a szó etimológiájának, hogy mire lehet vállalkozni (bármire).
#1
Korrekt leírás, leszámítva azt, hogy az üzletember hamisan reklámoz. Már miért tenné ezt mindegyik?
Miért tenne mást?
Jó cégérnek nem kell reklám. Aki megbízható, az nem kell, hogy hazudjon és reklámot adjon, megy a híre. Aki új, az oda akar csábítani. Aki régi, az miért akar manipulálni.
Minden reklám manipuláció.
Én így látom.
Várom az ellenpéldát, hogy megértsem a mondanivalód, kedves #3.
"Miért tenne mást?"
Mert mondjuk korrekt üzletember?
"Jó cégérnek nem kell reklám."
Jó bornak nem kell cégér. Dehogynem. Ma már akkora a zaj, hogy meg sem hallanak reklám nélkül. Vagy ha igen, akkor az több évbe telik, és felkopik üzletemberünk álla.
"Minden reklám manipuláció."
Ennyi erővel minden kommunikáció is az.
"A csirkecomb kilója ezen a héten csak 689 Ft a Tescoban."
Ebben mi a manipuláció? Nem annyi?
""A csirkecomb kilója ezen a héten csak 689 Ft a Tescoban."
Ebben mi a manipuláció? Nem annyi?" --- az, hogy odamész és közlik, hogy elfogyott, a másik alkalmazott meg azt mondja még nem tették ki, a harmadik szerint nem is volt...
Akciókkal reklámozni azt manipulálja, hogy ott más is kedvezőbb áron van, illetve, odaszoktat. Tudatos várárlóként teheted, hogy csirkecombot teszkóban, tejet aldiban, fehérrépát lidliben, sárgarépát zöldségestől, fokhagymát az éjjel-nappaliból, sót a cba-ból, vadhúst a helyi vadásztól, "cipőt a cipőboltból" veszel, csak akkor egy teljes napod rámegy egy vadgulyás elkészíésnél.
Ad2: csirkecomb a sarki hentesnél 520.-
Tehát a csak 689.- azt jelzi, hogy olcsóbb lenne, közben még mindig drágább, mint a helyi.
"Korrekt és az üzletember" kifejezés ironikus. Korrekt kivel? A beszállítóval? Az alkalmazottaival? Akkor nagyobb árrés kell, vagy magasabb forgalom, néhány akció, hogy odamenjenek az emberek és mást is ott vegyenek, ami ott drágább.
#6
"az, hogy odamész és közlik, hogy elfogyott, a másik alkalmazott meg azt mondja még nem tették ki, a harmadik szerint nem is volt"
Ez már nem a reklámhoz tartozik! És valóban manipuláció. A legtöbb leárazásnál és hirdetésnél viszont nincs ilyen.
"Akciókkal reklámozni azt manipulálja, hogy ott más is kedvezőbb áron van"
Nem csak akciókkal lehet reklámozni, a reklámban pedig nem szerepel az, hogy másra is vonatkozna az akció.
Nyilván van egy célja a reklámnak, hogy odaszoktat.
Ennyi erővel te is manipulálsz egy állásinterjún, ha nem azzal kezded, hogy a fizetésért akarsz dolgozni.
"Ad2: csirkecomb a sarki hentesnél 520.-"
Mindenhol van olcsóbb. A reklámban nem említik azt, hogy olcsóbb volna, mint máshol.
"Korrekt kivel? A beszállítóval? Az alkalmazottaival? Akkor nagyobb árrés kell, vagy magasabb forgalom, néhány akció, hogy odamenjenek az emberek és mást is ott vegyenek, ami ott drágább."
Rengetegféle üzletember van. Miért gondolod azt, hogy nem korrekt egyik sem?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!