Mit gondoltok a Forever Living 'dolgozóiról'?
Egyik ismerősöm rendszeresen zaklat, hogy vásároljak. Drágának találom a termékeket.
Alapjáraton tudom, hogy piramis rendszer.
Néhány ismerősöm tapasztalata alapján. Van egy barátnőm, akik vásárolják ezeket a termékeket (jó pénzesek is természetesen), ő megvan elégedve a termékeikkel.
Nekem személy szerint szükségem sincs ezekre, vegye az akinek van erre pénze meg igénye.
12: van erre nézve egy érdekes kutatás. Ha pont ugyanazt a terméket (mondjuk egy üveg bort) elfogyasztasz egyszer egy luxus szállodában, úgy, hogy pincér hozza ki, és tudod az árát, egyszer meg a haverokkal a hátókertben kempingszéken, anélkül, hogy tudnád, hogy éppen egy 50 ezer forintos palack van az asztaon, akkor az előbbi esetben a bort finomabbnak fogod érezni.
És nem csak azért, mert kamuzod, hanem az agyad is mérhetően jobban fogja élvezni.
Miért? Mert tudod, hogy valami marha drága, exlusive, luxus holmit fogyasztasz éppen, míg a második eseben ugyanaz az üveg csak egy bor, nem is tudod az árát.
Na pont ezért érzik az emberek a drága, benfentes körben, árult MLMes cuccokat is jobbnak.
Na meg azért, mert miután megvették drága pénzért, mégsem vallhatják be saját maguknak, hogy hülyék voltak, mert semmi extra. Ez kognitív disszonancia lenne.
Szintén tudományosan bizonyított a háttere annak, amikor pl veszel egy kocsit, ami többet áll szervízben, mint amennyit használod, de amíg a tulajdonodban van, addig dícséred. Mert milyen sportos, mennyire menő, milyen szép, miközben a lelked mélyén tudod, hogy marhára megszívtad. Állítólag 1-1.5 évvel az eladás után kezdik ez az emberek fikázni az ilyen árut, addig kitart az "én vettem, és én sosem választok rosszul" filozófia.
Az FLP-nél legalább termék van, amit megehetsz, a bőrödre kenheted, mosogathatsz vele, vagy valami. És bár azon lehet vitázni, hogy csodaszer e, de legalább az alap funkciót ellátja, még ha végeredményben csak egy drága spagetti tészta, szappan, mosogatószer is. Végeredményben jól laksz vele, tiszta lesz a bőröd vagy a tányérod.
Mostanában már ez is csoda egy MLM-nél, mert a többségénél újabban nincs is semmi kézzelfogható, az üzleti modellt árulják, tanácsadást, coachingot, mágiát és varázslatot... (nagyon max semmire nem alkalmas chatet, meg webshopot).
Na ezek az igazi lehúzások. És ezek terjednek a legjobban, mert a semmiről könnyebb beállítani, hogy valami félelmetes kincs, mint egy fél kiló spagettiről, vagy egy arckrémről
17: félig értek egyet.
Alapjában véve a terméket értékesítő szállal semmi gond nincs. Semmivel nem rosszabb-jobb, mint mondjuk egy webshopban kinálja valaki a nagykertől vett cuccot.
A probléma a hálózat építésnél kezdődik. Még ezzel sem lenne olyan nagy baj, hogy hozol egy értékesítőt, akkor kapsz valamennyi jutalékot utána, ez még mindig egy elég klasszikus üzleti modell.
A fő gond az, amikor az értékesítés tejesen háttérbe szorul, és kizárólag a hálózat építés az egyetlen cél, a termékből alapjában véve még bevételt termelni sem lehet.
Piramis játéknak viszont nem nevezném, mert nem az történik, hogy az új belépők pénzéből fizetik ki a régieket, inkább egyszerűen az új belépők teljesen haszontalan dolgokat vásárolnak (kezdő csomag, oktatás, tréningek, tankönyvek, etc). Ez nem piramis játék, egyszerűen homokot árulnak a sivatagban.
'A fő gond az, amikor az értékesítés tejesen háttérbe szorul, és kizárólag a hálózat építés az egyetlen cél, a termékből alapjában véve még bevételt termelni sem lehet.'
Pontosan!
Tehát per definitionem nem lehet ráhúzni a piramisjáték vádat, de azért erősen kérdéses etikusság szempontjából...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!