Megtilthatja egy eladó azt hogy cipöt nem lehet visszavinni ha pl masnap kiderül,hogy rossz a méret vagy hibás vagy bármi?
Csak mert ezt kántálta egy kinai boltban a kinai elado hogy csere nincs csere nincs.
(Es nem akcios a termék- tudom,hogy akciosakra nincs garancia)
2-es tökéletesen leírta a választ.
A fogyasztóvédelmi törvények szerint NEM KÖTELESSÉGE cserélni a kereskedőnek ha mééret vagy szín, stb. probléma van.
Ha minőségi hibás, akkor csere vagy levásárlás más termékre - pénzt ekkor sem köteles visszaadni.
Nagy áruházláncok, multik megcsinálják, hogy ha valami nem jó, nem tetszik, stb, akkor ők visszaveszik, cserélik karácsony után - ezzel "megfogva" a vevőket. De egy kiskereskedő nem tudja azt megcsinálni, mint pl. a Decathlon, hogy 360 napig visszavihető az áru.
Amúgy konkrétan tudok olyanról, hogy még neves ruhás cég is kivonult tőlünk amiatt, hogy visszavitték a vevők a ruhákat (pénteken megvette, buliba felhúzta, hétfőn visszavitte) és ebből kifolyólag nem volt megfelelő a nyereségük, szabályosan belebuktak.
11: jól írta mindenki!
A törvény szerint nincs rá kötelezettsége, de a vásárló JAVÁRA eltérhet a törvénytől bármelyik cég.
Lsd. pl. a HM-ben, vagy C&A-ban 30 napon belül becserélik, vagy visszaadják a pénzt. De ezt saját elhatározásból teszik a cégek! Ez jogukban áll.
Te most miröl irsz...?
Abszolut nem erröl van szo hogy valaki hasznal vmit aztan visszaveszi az üzlet es megint eladja
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!