Ha a webshop nem fizeti vissza az elállás miatti pénzt akkor hová lehet fordulni jogorvoslatért ?
Elállási jog 14 napig van, nem 3 hónap után, de az is úgy érvényes ha a terméket készhez kaptad.
Ha valami jól felépített csaló weboldalról van szó, akkor sok esélyed nincs. Egyébként fogyasztóvédelem.
"Ha valami jól felépített csaló weboldalról van szó, akkor sok esélyed nincs."
Áááá, dehogyis. Szerintem szinte 100 %, hogy valami kínai cucc, amit az eladó dropshippingel rendel.
Lehet, simán jött, nyomkövetés nélkül - akkor meg eleve esélytelen.
Ha meg nyomkövetős, akkor kérni kell az eladótól a számát.
Ha személyre szóló a dolog, akkor meg eleve nem is lehet elállni.
Kevés az infó, így nem lehet normálisan válaszolni, csak találgatni.
Nem mindegy, hogy az internetes boltban egy méretre legyártott ablakot, ajtót vásároltál vagy élelmiszert, netán az amazonról, ebayről, stb.
"Úgy tudom a 14 napos elállási jog a termék kézhezvételétől számolódik. Ha nem tudtam még átvenni akkor nincs időhatár."
Pontosan jól mondod. KÉZHEZVÉTELTŐL SZÁMOLÓDIK. De mivel a kézhezvétel meg sem történt, így hiába hivatkozol erre.
Max arra tehetsz panaszt nyilván teljesen jogosan, hogy a kifizetett rendelésedet nem teljesítették 3 hónap után sem.
De ha ez tényleg egy jól szervezett átverés, akkor az életbe nem fogod viszont látni a pénzed.
Ezért nem kell soha rendelni ilyen semmitmondó gyökértelen kínai droppshipping oldalakról.
Szóval jól gondoltam, hogy kínai oldal.
"De ha ez tényleg egy jól szervezett átverés, akkor az életbe nem fogod viszont látni a pénzed."
Ááá, nem erről van szó, szerintem.
A kérdező nem reagált arra, hogy lenne tracinkg number, azaz nyomkövető szám, tehát lehet, hogy nem is kért hozzá.
Aztán az is lehet, hogy fel lett adva a dolog, de nyomkövető nélkül, így elkeveredett.
Aztán az is lehet, hogy megakadt a vámon.
Tulajdonképpen 0 infónk van a dologról - nem biztos, hogy az eladó hibázott - szóval nem kéne rögtön ráuszítani a fogyasztóvédelmet meg jól szervezett átverésről beszélni.
Az elektronikus kereskedelemről szóló,törvény szerint a vásárlót megilleti az elállás joga a termék átvételétől számított 14 napig.
Ugyan ez a jog vonatkozik a még át nem vett termékre is csak azt természetesen nem kell visszaküldeni mert nincs mit. Az én kérdésem arra vonatkozik, hogy hová és miként lehet fordulni a panaszommal. Egyébként a második legtöbb kínai árút forgalmazó cégről van szó, de a nevét személyiségi jogok miatt nem írhatom ki.
"Az én kérdésem arra vonatkozik, hogy hová és miként lehet fordulni a panaszommal."
Már megkaptad a választ az 1-estől: fogyasztóvédelem.
Nincs elállási jogod, mivel nem kaptad meg a terméket.
Szerződésbontási jogod van, mert nem teljesítettek.
Ha kártyával fizettél, akkor bankodnál kérj chargebacket!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!