Internetes vásárlás esetén "zsákba macskát" veszek?
Miért nem lehet megnézni, kicsomagolni fizetés előtt a
futár által elhozott megrendelt árút?
#vásárló védelme
A kérdező szavazást indított:
11 szavazat
Internetes vásárlás esetén 14 nap elállási jogod van, szóval ha kifizetted és megnézted, akkor is visszaadhatod indoklás nélkül, és visszakapod a pénzt.
Egy-két kivét van, pl ha bugyit veszel. Logikusan felpróbálás után az már nem eladható kategória. De a bugyit boltban sem próbálod emiatt, szóval nem ér hátrány.
Pontosan azért van így, hogy ne legyen zsákbamacska.
2020. szept. 3. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
#1: Jól leírta. "Vicces" is lenne, hogy a futár várja meg amíg te kipróbálod az új vibrátort, a szomszéd meg a láncfűrészt...
2020. szept. 3. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
A futár csak kiszállítja, annyi a dolga, hogy A-ból elérjen B-be. Hogy mi van a csomagban, azért ő nem felelős, ha telefon helyett féltégla van benne, ő akkor is leszállítja. Így aztán tökmindegy, hogy akkor veszed észre, vagy 10 perccel később, mikor kicsomagolod. Reklamálni mindenképp csak az eladónál tudsz.
2020. szept. 3. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 A kérdező kommentje:
Köszi mindenkinek a választ. Pontosítok: Bármit (!) veszek, köteles vagyok előbb fizetni és csak azután meggyőződni a vásárolt áru valódiságáról,annak sértetlenségéről,( ez a zsákba maacska!) vagy előbb megnézhetem, mi van a dobozban és csak azután fizetni!? A megnézés természetesen szemrevételezést jelent, ami ugye, abból áll, hogy ellenőrzöm: AZ van a csomagban, amit rendeltem, és SÉRTETLEN állapotban! Tehát? Zsákba macska, vagy van jogom ellenőrizni!? Aztán: Ha Te vásárolsz csomagolt eszközt (TV, Rádió, bármi) nem kérheted meg az eladót, hogy bontsa ki a csomagot, hogy megnézhesd?És ilyenkor mit nézel? Azt hogy AZ van a dobozban, amit veszel, és hogy SÉRTETLEN állapotban van-e !! Igaz?Előre is köszi a válaszokat! :)
A sértetlenséget ellenőrzöd a futár jelenlétében, mert ha szakadt, sérült stb a doboz, akkor jegyzőkönyvet kell vele felvetetni.
Lezárt dobozt mondjuk a műszaki áruházban sem nyittatok ki, maximum a garancia miatt. 🤷♀️
2020. szept. 3. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
A futár csak akkor várja meg, hogy kibontsd a dobozt, ha ezt a szolgáltatást a feladó külön megrendelte tőle. Vannak webshopok, amik reklámozzák, hogy ilyen szolgáltatást nyújtanak, de az eladók nagy része nem ilyen.
Ha nagyon aggaszt, kérj személyes átvételt. Akkor is megvan a 14 napos elállási jogod és a boltban van időd szöszmötölni a termékkel.
Engem nem érdekel, mert elvétve van ilyen gondom és amikor volt is, a kereskedő mindig életszerűen megoldotta. Még az Alibabán is. Mindig előre fizetek, de alaposan megnézem a webshopot, mielőtt rendelnék.
2020. szept. 3. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 A kérdező kommentje:
6/6 anonimnak: Köszi a választ. Sajnos beleszaladtam a hurokba!
8/8 RivalTin válasza:
A futárnak nem lehet visszaadni a terméket. Fura is lenne, mert kb. 20-25 címre kell mennie egy átlagos futárnak egy műszak alatt. Ha mindenkinél megvárná a kicsomagolást, akkor dupla annyi idő lenne kivinni mindent. Van olyan, hogy hibás a termék vagy csak egyszerűen mégse kéri a vevő, ilyenkor van elállási joga, ez általában boltonként változó időtartamra szól. Ilyenkor vissza kell postázni a terméket a feladóhoz, természetesen saját költségre.
2020. szept. 11. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: