Kezdő partifotósként mennyit kérhet el valaki egy esemény fotózásáért?
mindenki mindig annyit kérhet el, amennyit a megbízók, munkáltatók hajlandók a munkájáért fizetni. valószínűleg mivel szinte bárki hajlandó akár olcsón/ingyen is bulit fotózni, hiszen azt gondolják, ez mekkora buli, így az alku pozíciód aligha lehet túl jó.
a partifotózás nem teljesen egyértelmű műfaji meghatározás. több féle partofotó műfaj is van, több féle üzleti modellel (pl. amikor “csak” a hangulatot örökíted meg, hogy reklámozzák vele a bulit, meg amikor minden egyes bulizót meg kell örökíteni, hogy ők megtalálják magukat a cég weboldalán. előbbinél reklám anyagot gyártasz. utóbbinál te magad vagy a reklám hordozója, mert te viszed a látogatót az oldalra, azzal, hogy elmondod, hogy hol lesz majd látható a röluk készült kép) - és kevés van ezek között!ami. meg is éri a fotósnak.
fotös munka árazásánál három dolgot érdemes figyelembe venni.
1. az időd, amit a munkával töltesz (beleértve a fotózáson kívül a válogatást, szerkesztést, utazást, felkészülést, üresjáratokat, mindent ami időt az adott munka miatt töltesz el, mert neked ezeket mind bele kell fektetned, hogy a munka elkészüljön, így a munkabérből meg is kell térülnie).
2. az eszközeid használata, amortizációja, javíttatása, pótlása, ha tönkremennek. könnyű adottnak tekinteni, hogy úgyis van felszerelésed, de a munkádból a meglevő felszerelésed árát is ki kéne termelni, hogy megtérüljön, hogy megvetted és a munkára használtad, meg a karbantartása, fejlesztése is a munkádból kéne, hogy megoldódjon, ha ez egy munka. ráadásul a partifotózás hajlamos igencsak gyilkolni a felszerelést, mert képes az ember extrém sok képet lőni, előfordulhatnak balesetek is, amik nem használnak az eszközöknek és a bulikban vigyázni sem könnyű a cuccaidra,
3. mások haszna a te munkádból. a partifotózás sok/legtöbb esetben arról szól, hogy egy szórakozóhely, buli vagy fesztivál szervező reklámozza magát. még ha ténylegesen a bulizóknak készülnek is a képek, akkor is az a cél általában, hogy a buli/cég weboldalára jöjjenek a képek miatt, így a fotó(s) reklámoz valamt, forgalmat generál, így nem csak a képeket és amunkádat kell beáraznod, hanem azt a hasznot is, amit a megrendelőnek a képeid által szerzel.
ha egy képeslapot adsz el, az párszár-párezer forint. ha a képeslap gyártási jogát adod el, az soktíz, vagy akár sok millió forint is lehet, mert bár a kép ugyanaz, de a haszon, amit a vevő realizál belőle, már nagyon más nagyságrend.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!