Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Az invitel szerint egy tavalyi...

Az invitel szerint egy tavalyi számlát nem fizettünk be, most szóltak csak. hogyan bizonyítható, hogy mégis befizettük?

Figyelt kérdés

anyám meghalt, és nem találjuk azt a számlát, amit tavaly decemberben befizetett az internetre. az invitel csak most szólt, hogy van egy rendezetlen számlánk.

anyám mindig minden számlát rendesen fizetett, nem tudtunk arról, hogy elmaradásunk van.


nem találjuk a tavaly decemberi befizetés nyomát a papírjai között. mit tegyünk?



2020. máj. 24. 19:21
 1/7 anonim ***** válasza:
91%
Hiányzó számla esetén nyilván van egy részletes számlaösszesítő, ami a számlákat és az azokhoz tartozó befizetéseket mutatja. Először egy ilyet kellene, hogy kapjatok kézhez (vagy e-mailen). Ezek alapján kell az egyes befizetéseket előkeresni, hogy egyezik-e a nyilvántartással. Nem tudom, hogy csekken vagy banki utalással lett-e fizetve. Mindkettő ugyanúgy elfogadható. Ha van banki hozzáférés a számlához, ott is meg lehet keresni. Ha semmilyen nyoma nincs, akkor be kell fizetni az összeget és az esetleges késedelmi pótlékot is. A legjobb esetben is előfordulhat, hogy valaki valamit elfelejt befizetni, vagy elkeveredett valahová a csekk és kimaradt a többi közül.
2020. máj. 24. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

"Hiányzó számla esetén nyilván van egy részletes számlaösszesítő, ami a számlákat és az azokhoz tartozó befizetéseket mutatja."


köszi a választ.

ezt hol keressük, amire céloztál? anyám cuccai között?

mert a postán azt mondták, ők nem vezetik gépbe a befizetéseket. amúgy anyu csekken fizette ezt be tudtommal.

2020. máj. 24. 19:36
 3/7 anonim ***** válasza:
81%
Meg kell keresni a csekkszelvényt! Ha nincs meg, nem tudjátok bizonyítani.
2020. máj. 24. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
91%
Az Invitelnél a könyvelésből kinyerhető, de egy ilyen esetben ritka a telefonhívás, inkább egy értesítőt küldenek, amin elviekben rajta kellene lennie a részletezésnek. Ez megtalálható az internetes oldalon is, ha van fiókjuk a felhasználóhoz. (Én mást szolgáltatót használok, de nekik is van ilyen). Ha nincs, akkor lehet kérni a cégtől, de kérdés, hogy mekkora összeg és megéri-e keresgálni, növelve az eddigi (gondolom nem kevés) késedelmi pótlékot. Másrészt lehet kérvényt írni a céghez és részletezni a családban bekövetkezett esetet, ezáltal kérvényezni a késedelmi pótlék törlését. Megírhatod magad is (akár e-mailben is, de jobb ajánlott levélben), de ha ismersz egy könyvelőt, nekik napi feladatuk az ilyesmi. (Tudom, mert én is ezt csináltam régebben). Talán van, aki segít egy hivatalos levelet megfogalmazni, ha neked nem megy. Ha megkapták, jó esetben csak a hiányzó összeget kell befizetni pl 8 munkanapon belül, de erről is hivatalos értesítőt kell küldeniük.
2020. máj. 24. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
68%

1-es, 4-es vagyok ismét


A jövőben próbáljátok meg a bankból kifizetni a számlákat és hagyjátok a fenébe a csekkeket. A csekken egy számlaszám szerepel, oda kell befizetni az összeget a számla számának (és esetleg egyéb adatoknak) feltüntetésével. A bankot már telefonról is lehet használni. A banknak kötelessége vezetnie a számlán történő mozgást, erről értesítőt kell küldeniük (papír alapút vagy interneten elérhetőt), így a későbbiekben az ilyen esetekben könnyedén rá tudsz keresni a befizetésekre.

2020. máj. 24. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
köszi szépen a válaszokat, ment a zöld pacsi
2020. máj. 24. 22:25
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

Az összeg nagyságától függően érdemes választani, hogy befizetitek, vagy kerestetitek a postai befizetést.

"

Mit tegyek, ha befizetett csekkszelvényemet elvesztettem?


Ha elvesztette a csekk befizetését igazoló feladóvevényt, a Postától kérhet adatszolgáltatást, díj ellenében. Az adatszolgáltatás díját a pénzforgalmi szolgáltatásainak díjairól szóló Hirdetmény B. rész, 3. Egyéb díjak c. pontja tartalmazza.


A befizetéssel kapcsolatos adatszolgáltatás írásban, az adatkezelésre való jogosultság igazolása mellett kérhető:


a postákon,

a PEK-ben (Postacíme: 1725 Budapest Pf. 91., személyesen: Budapest XX. kerület, Attila u. 40., Tel.: 421-7575 vagy 421-7576)

a PEKKozonsegszolgalati.Osztaly@posta.hu e-mail címen, vagy

a Posta honlapján keresztül."


[link]

2020. máj. 25. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!