Eladtam egy műbőr márkás, néhányszor használt, hibátlan félcipőt Facebbokon április elején. Két hét elteltével a vevő azt állítja, hogy becsaptam, mert hámlik róla a bőr. Mit tegyek?
Egy 3 éves cipőről van szó, egyébként én is használtam vettem. Tökéletes állapotú volt, amikor elpostáztam gondosan becsomagolva, sehol egy karc, kopás, hámlás.
Április 9-én üzenetet érkezett, miszerint a vevő átvette a cipőt, nagyon tetszik neki, köszöni szépen. Április 22-én azt írta, hogy becsapva érzi magát, mert egyszeri használat után hámlik a cipőről a bőr, jön le róla, pedig csak egyszer vette fel.
Ami legjobban zavar, hogy úgy ír, hogy én szándékosan átvertem őt, mintha tudtam volna, hogy ez lesz.
Amikor elküldtem, teljesen hibátlan volt, én is felpróbáltam és semmilyen anyagfáradást nem tapasztaltam.
Az eladásra készített termékfotóim megvannak, a hibátlan állapot jól látható. A vevő este küld képet a hibáról, javasoltam neki, hogy indítok egy fórumtémát, hogy mások mit mondanak, ugyanis ő vissza akarja küldeni, miszerint becsaptam. Én első körben az ár felének a visszautalását kezdeményeztem volna, mivel nem érzem magam hibásnak és pláne nem szánt szándékkal átverőnek; viszont azt sem szeretném, ha neki lenne rossz érzése az üzlettel kapcsolatban. (A cipő 8000 Ft volt neki postával, a termék új ára 13000 Ft).
Ti mit tennétek?
Hát, az az igazság, hogy én 3 már 3-szor jártam így saját holmijaimmal.
Volt egy nagyon szuper táskám, kaptam, gondolkodtam rajta, hogy eladjam-e, mert nekem amúgy volt táskám bőven, de annyira elegáns volt, hogy inkább megtartottam.
Húúú, de jól döntöttem!! Ahogy elkezdtem használni, kb 2-3 hét múlva elkezdett belül peregni a bőr. Pedihg azt hittem, IGAZI BŐR, de annyira jó utánzat voolt, hogy nem derült ki, csak ekkor. No, hát képzeld el, ha eladom ezt a táskát. Pont úgy jártam volna, mint Te!
Aztán van egy másik nagyon szuper kék táskám, nagyon szeretem -szeretném, ha nem kezdett volna arról is leperegni a műbőr :-(
Harmadik: anyámnak volt egy bőr egészségügyi papucsa, látszólag bőr peremmel a bebújós résznél. Sokáig állt a szekrényben, majd mikor elővettem, olyan szinten jött le róla a műbőr, hogy teljesen le tudtam szedni róla és most az alatta lévő szövet anyag maradt meg - olyan, mintha eredetileg is ezzel lett volna készítve :D A papucsnak amúgy semmi baja.
Nos, jelen esetben megírnám a vevőnek, hogy abszolút nem volt tudomásod arról, hogy pereg a műbőr, nem akartad becsapni és hogy felajánlod neki, hogy az ár felét visszafizeted. Ez első körben jó megoldásnak tűnik. Aztán majd kiderült, mit reagál rá a vevő.
Majdnem 2 hétig nála volt egy használt cipő. Én semmit nem csinálnék, így járt. Ki tudja mit csinált, esőben mászkált vele, lerúgta az orrát (én pl. minden cipőmnek az első 10 percben sikeresen lerúgon az orrát kb. az első lépcsőn....), bekente valami ápolóval amivel nem lett volna szabad...
Ha átveszi és azonnal szól akkor elgondolkoznék visszavételen vagy kompenzáción, de így semmin.
4-es, azért ne haragudj, de TE, MINT VEVŐ mit szólnál hozzá, hogy ha vennél valamit 8 ezerért és használhatatlan lenne, mert málik szét? Nem hiszem, hogy ugyanezt válaszolnád, amit most a kérdezőnek!!
Megjegyzem, bár én is 75 százalékos vagyok, de elhatárolódok a 4-estől, (2-es, 3-as vagyok) és az ilyen eladási stílustól is, hogy hát 8 ezerért így jártál komám!
Ráadásul abszolút logikátlan, amit írtál, mert a műbőr lepergése nem azonnal következik be - de az állástól simán elképzelhető - mint fentebb írtam is.
Pontosan, ezért nem veszek se 8 ezerét se ezeröccázé' egy 3 éves használt cipőt. Hanem bemegyek a boltba és veszek egy újat - amiről amúgy ugyan úgy fél év után elkezd leperegni minden, mert márkás vagy nem márkás, ilyen f0sokat gyártanak mostanság.
Azért ezzel egy felnőtt embernek tisztában kéne lennie, amikor használt dolgokat vásárol...
Elég faramuci helyzet, itt szinte lehetetlen igazságot tenni.
Mert könnyen lehet, hogy a vevő a ludas, ő rongálta meg véletlenül a cipőt, vagy nem jó rá és így akarja visszaküldeni.
Meg az is lehet, hogy tényleg hirtelen pont nála adta meg magát a cipő.
"Mert könnyen lehet, hogy a vevő a ludas, ő rongálta meg véletlenül a cipőt,"
Ne haragudj kérdező, de ez azértnem nagyon valószínű, hogy a vevő megrongálta a cipőt, azért HÁMLIK!
Leírtam, hogy nálam is voltak olyan tárgyak, ahol egyszerűen pereg a műbőr róla.
Mondjuk annyiban igaza van a másik 75 %-osnak, hogy egywzerűen nem kell ilyen helyen vásárolni és akkor nem éri csalódás. Kérdező, Te saját magad írtad, hogy 3 évig állt a szekrényben a cipő, akkor miért a vevőt gyanusítod meg azzal, hogy megrongálta?
Komolyan mondom, tiszta vicc ez a gyakori: én, mint becsületes eladó kifejtem a véleményem, mi lenne az ideális megoldás és erre mindenki lehúz... :-( Bezzeg, ha egy eladó átveri a vevőt, akkor hú, milyen szemét az eladó, stb, jelentsd fel.
Vagy ma már nem divat, ha egy eladó becsületes? :D Szóljatok, akkor átállok én is a másik oldalra és jól átvágok mindenkit :-(
Szerinted mi nem becsületes a kérdezőben? Gondolom használtként árulta a cipőt, ezt a vevő tudomásul vette és vett egy használt cipőt. Egy használt cipő bármikor tönkremehet és nincs rá garancia - garancia a boltban van az újra, többszörös áron.
Ennyi a történet, nincs tovább.
9-es, Ze miket írkálsz itt össze-vissza? Ki mondta, hogy nem becsületes a kérdező? Hiszen először Ő is azt írta, hpogy a felét visszafizetné, csak aztán Te kezdted el rágni a fülét, hogy így járt, meg hogy biztos a vevő tette tönkre, stb.
Meg arról beszéltem, hogy aki a vevő oldalát is megérti 8mint én, pedig eladó is vagyok), azt lehúzzák. Mindegy, nem is vitatkozom tovább, mert ennek semmi értelme.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!