Kereskedelmi dolgozók, ti nem gyűlölitek meg az embereket?
Én fél évet dolgoztam vendéglátásban (pontosabban csak egy Mekiben, ez tavasszal volt), de annyira meggyűlöltette velem a munka az embereket, hogy kénytelen voltam felmondani és elhúzni - a korábban soha tervemben nem szereplő- egyetemre továbbtanulni, hogy soha többet ne kelljen embereket "kiszolgálnom". Nagyon megutáltam őket, a felmondásom előtti napon az egyik vendégnek hatalmasat be is olvastam (akkor már pont leszartam a következményeket, mert biztos voltam benne, hogy másnap felmondok), na az elmondhatatlanul jól esett. Úgy kiadtam magamból ott a feszültséget, mint még soha.
Elkezdtem azon gondolkodni, hogy Ti, akik hasonló területen dolgoztok, vajon mi a titkotok arra, hogy ne undorral kezeljetek idővel embereket (nyilván mindig akad kivétel, aki normális és udvarias)? Akik évekig dolgoznak vendéglátásban, vagy kereskedelemben, volt már konfliktusotok vevővel, vendéggel? Hogyan kezeltétek?
Minden ember más és más.
Vannak nagyon rémesek, de iszonyú kedvesek is, ezért érdekes az egész, mert rengetegféle tapasztalatra, türelemre, konfliktuskezelésre, önuralomra stb megtanít minden olyan munka, ahol emberekkel kell foglalkozni és nem lehet általánosan meggyűlölni mindenkit, mert nem mindenki rossz.
Én pl. sokkal jobban szerettem embereket kiszolgálni, mint irodán dolgozni a sok pcsával és sokszor kaptam csokit, virágot, ajándékot vagy jó szót, dicséretet vadidegenektől a munkámra, ezért mindig jó érzéssel töltött el mások szolgálata.
Persze volt, hogy megríkattak, mert nagyon igazságtalanok és gonoszak is tudnak lenni az emberek, de ezt én mindig úgy kezeltem, hogy biztos neki xarabb napja volt, mint nekem és én voltam az, akin le tudta vezetni.
Na, meg aztán rengeteg a bunkó, lekezelő, sznob, tanult "hlye", akinek zéró az érzelmi intelligenciája és azt hiszi, hogy a pult mögött csak iskolázatlan emberek állnak. De ezeket csak sajnálni lehet, az ő lelki nyomoruk.
De a vevőnek mindig igaza van és sosem szabad szembesíteni a hibáival, mert üzletileg rossz húzás, többé nem jön oda vásárolni és ha nincs bevétel, akkor bezár a bolt.
Szóval sokat kell nyelni, de aki erre nem képes, annak nincs is keresnivalója ilyen területen.
Szociális érzékenység, türelem, empátia nélkül szerintem nem lehet és nem szabad emberekkel foglalkozni.
Mindenesetre szerintem szép hivatás és nagyon sajnálom, hogy ma már nincs jövője az igazi kiszolgálásnak, mert mindent robotizálnak, önkiszolgáló kasszák terjednek el és az egész személytelenné válik.
Én most is szívesebben megyek élő pénztároshoz, mint önkiszolgáló kasszához és igyekszem a lehető legkedvesebben köszönni és fogadni a munkáját - mert jó érzés!
Az embereket nem, csak a kreténeket!
Utóbbiból van több sajnos!
Én 11 éve dolgozom egy idős otthonban ápolóként. Rengeteg empátia, együttérzés kell az embereknek.
A Mekiben az emberek rohannak, sietnek, gyorsan bekapnak valamit és futás tovább. Idegesek.
A kiszolgálónak kell lenyelni a vásárló idegbaját.Ha te minden embert gyülöltél akivel ott találkoztál, akkor talán veled van a gond.
Én a 11 év alatt egy emberre (családtag, lakó)sem haragudtam.Mert ők fizetnek, én meg szolgáltatást nyújtok.
#7 a kettő két külön dolog! Más az, ha én egyéni vállalkozóként valamilyenfajta szolgáltatást nyújtok embereknek, amiért Ők fizetnek, és megint más az, ha csak alkalmazottként vagyok tűrni köteles holmi alamizsnáért és még csicskáztatnak is! A két pálya ég és föld!
Ha nem beosztott lettem volna egy Mekiben, kisstílű főnökökkel, egyértelmű, hogy egy árva szót nem szóltam volna a vevőkre.
A kérdező kommentje:
#7 a kettő két külön dolog! Más az, ha én egyéni vállalkozóként valamilyenfajta szolgáltatást nyújtok embereknek, amiért Ők fizetnek, és megint más az, ha csak alkalmazottként vagyok tűrni köteles holmi alamizsnáért és még csicskáztatnak is! A két pálya ég és föld!
Ha nem beosztott lettem volna egy Mekiben, kisstílű főnökökkel, egyértelmű, hogy egy árva szót nem szóltam volna a vevőkre.
Hát sajnos hogy ki legyen a mekiben a főnök azt a tulajdonos dönti el. Talán a főnök is először csak krumplit sütött. Szerintem senki nem műszakvezetőként kezdi. Ha alkalmazottként belépsz egy helyre ott biztos van ranglétra amit be kell járni. valaki gürcöl mint egy állat, valaki kinyalja minden felette álló ember seggét( de lehet hogy még a parkolóőrét is). Kinek-kinek melyik verzió jön be. Én gürcölök a melóhelyemen, de semmi előrelépés. Ha nem tudsz egyéni vállalkozásba kezdeni, akkor "nyalj segget". Bocsi a nyersességért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!