Vissza kaphatom a pénzem valahogy?
A chess.com-on szoktam online sakkozni. Ki volt írva, hogy prémium tagságot ki lehet próbálni egy hónapig ingyen. Rá is mentem, ki is próbáltam. De arról senki nem tájékoztatott, és semmi értesítést nem kaptam se előtte, se közbe, se a próbaidő lejárta előtt, se utána, hogy ha lejár a próbaidő, akkor automatikusan megvételre kerül az éves előfizetés. Nos ez történt. Természetesen, ha tudom, hogy automatikusan megveszi, akkor nem próbálom ki "ingyen" a prémium tagságot. Egy árva szó nem volt arról, hogy automatikusan megveszi az éves előfizetést, ami 35 ezer forint.
Hallottam, hogy van ez a 14 napos elállás. Én írtam a chess.com-nak emailt (sajnos magyarul, mert angolul egy dekát nem tudok) erre az európai irányelvre hivatkozva írtam nekik emailt. Tegyük fel, hogy le tudják fordítani, szerintetek vissza kapom a pénzem?
A probléma ott kezdődik, hogy a próbaidőszak 10.12-én járt le, akkor rendelte meg a rendszer a csomagot. Csak akkor nem volt elég pénz a számlámon. Erről se kaptam emailt. Ebben a hónapban (is) jött a fizetés, már mindjárt vonta is le az összeget. (Ekkor tudtam meg, hogy mi a szösz van). Erről kaptam emailt, meg a bankomtól is jött az üzenet, hogy bankkártya művelet -34490 ft. Emailben kaptam még egy nyugtát is. A kapott emailekben persze 11.09-et ír (szerencsére) a nyugtán is ez áll, a banki tranzakción is ez áll, tehát hivatalosan a vásárlás 11.09-én történt meg. Ilyenkor mikortól számítják a 14 napot? 10.12-től vagy 11.09-től?
Van itt egy másik gond. A chess.com szerverei amerikában vannak, így nem tudom, hogy az európia irányelveket mennyire kell betartaniuk. Mivel nem Európa, gondolom semennyire. Nem tudom, hogy ott milyen törvények vannak. De mivel én Európai, azon belül Magyar állámpolgár vagyok, egy európai érvényes fizetőeszközzel fizettem, így nem tudom, hogy mennyire tudom magamat érvényesíteni.
Szerintetek?
Szerintetek vissza kaphatom a pénzem?
Hallott már valaki hasonló storyt? Akár olyat, hogy valaki véletlenül vett meg valamit mondjuk egy játékon belül, aztán visszakérte a pénzt és vagy megkapta vagy nem?
Itt egy pár dologban tévedsz.
A legfontosabb: 𝐦𝐢𝐧𝐝𝐞𝐧 prémium tagság így működik - tehát nem mondhatod, hogy tájékozatlan voltál, hacsak nem a Marsról jöttél.
Meg persze ott a szabályzat is, amire 1 hónapod volt elolvasni.
Ezen kívül a kutyát nem érdekli, hogy EU tag vagy, és az se, ha magyar állampolgár, valamint az se, ha nem tudsz angolul. Mindenhol a helyi szabályok érvényesek elsősorban.
A 14 napos elállás tudtommal csak az EU-ban van, de te ugye ezen is túlléptél már. Mondom: 30 napod volt.
Örülj neki, hogy bírságot nem dobtak rád, amikor elsőre nem fizettél.
ja, sehol nem tájékoztattak
" Ki volt írva, hogy prémium tagságot ki lehet próbálni egy hónapig ingyen. ...
A probléma ott kezdődik, hogy a próbaidőszak 10.12-én járt le, akkor rendelte meg a rendszer a csomagot. Csak akkor nem volt elég pénz a számlámon. Erről se kaptam emailt. Ebben a hónapban (is) jött a fizetés, már mindjárt vonta is le az összeget."
No igen, ahogy az előző is írta:
1.- ha ingyenesen lehet kipróbálni, akkor ahhoz minek kellenek kártyaadatok - ez TÉNYLEG NEM LETT GYANÚS? (nagyon hülyén néző smiley)
2. nincs elállási jog - az csak az Európai Unióban létezik, Európai uniós felek között, de bizonyos esetekben ott sem él (koncertjegy, egyedi rendelés esetén, romlandó élelmiszer, stb)
Végezetül épp elégszer volt itt is leírva, hányan belesetek ebbe egy társkereső oldalon, ahol pont ugyanez ment - azokat nem olvastad?
Ma már az sem elég érv, hogy nem értetted, mert igaz, hogy nem épp penge, de azért a Google fordító sok mindent megold.
Fogd fel tanulópénznek. Ezek a tagságelőfizetések durván ki vannak dolgozva jogilag, sőt mindent le is írnak a honlapon. Az, hogy te nem értesz angolul, kicsit sem érdekli őket. Ha már külföldi oldalt használsz feltételezik, hogy érted is a nyelvet.
Akkor már használd ki a tagságot, aztán 2020.10.11én ne felejtsd el lemondási, mert megint megújul.
Semmit nem veszítesz, ha megpróbálod:
Dear Chess.com,
I would like to cancel my subscription and request a refund, if it's possible. Thanks in advance.
Regards,
[neved]
És máskor ne add meg a kártyaadataidat olyan nyelvű oldalon, amit nem értesz, sőt, legjobb, ha paypalt használsz ilyen esetekre :)
Lehet, hogy magyarul is van az oldal, de a support az angol.
Írtam nekik, visszaírtak, és visszaküldik a pénzt.
És nem tűnt fel, hogy a próbaverziónál meg kell adni a bankkártya adatait, mert az egészet androidos telefonnal csináltam, a fizetést a play áruházból bonyolította a rendszer, a bakkártya adataim meg már korábban össze volt kötve a telefonommal, így a google play-el is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!