Ilyenkor mit lehet tenni? Vissza szeretném kapni a pénzemet! Többi lent, hosszú lesz.
Még augusztus végén, szeptember elején rendeltem egy okoskarkötőt a holmibolt.hu-ról közel 7 ezer Ft-ért. Tudom... tudom... ennyi pénzért ne várjak csodát, de gyorsan kellett egy okosóra, és nem horribilis összegért. Azért mert orvos mondta hogy vegyek egy okoskarkötőt ami vérnyomást is tud mérni, ( mert mérnem kell napi többször a vérnyomásom, pulzusom és fel kell írnom ) ezért nem kell azt a ,,fájdalmat” elviselni napi többször ahogy a vérnyomásmérő mandzsettája szorítsa a karomat. Valamint nem kell magamnál hordanom a vérnyomást mérőt. Szóval az okosóra praktikusabb. Na lényeg a lényeg hogy megrendeltem az órát, megérkezett, kifizettem és nem működött. Több mint egy nap töltés után sem kapcsolt be. És jól töltöttem, és tudtam hogy kell bekapcsolni mert a használati utasítást alaposan elolvastam. Ezért az órát minden tartozékával, és egy kézzel írott levéllel ( amiben leírom a problémát ) együtt ajánlott küldeményként visszaküldtem a feladónak az oldalon található visszáru címre. A feladó írt nekem egy email-t hogy sajnálja a kellemetlenséget és minél hamarabb küld egy másik működő órát. Megírtam neki hogy rendben, semmi gond az ilyesmi megesik, várom az órát. Mindezek után kb 1 hét elteltével meg is érkezett a második óra teljesen díjmentesen. Ezt is elkezdtem tölteni, majd 2-3 óra múlva teljesen feltöltött és be is kapcsolt. Ekkor megkönnyebbültem. El is kezdtem a beüzemelését. Le kellett töltenem egy alkalmazást a telefonomra, majd annak a segítségével párosítanom kellett a két készüléket. ( a telefont és az okosórát ) Ez mind sikerült. Minden funkciója működött. De kb másfél óra használat után az óra egyszerűen lefagyott. Nem reagált semmire. És nem lemerült mert alig hiányzott egység a töltésből. Pár óra elteltével az óra teljesen elsötétült. Azért megpróbáltam tölteni, egész éjszaka töltött de semmi. Ugyanaz az állapot mint az előző óránál. Ezért a második órát is az első óra procedúrájával megegyezően visszaküldtem a feladónak, annyi különbséggel hogy megírtam hogy mostmár inkább pénzvisszatérítést szeretnék. Pár nap múlva megint írt egy email-t a feladó ( és ebben kiderült hogy ő a bolt tulajdonosa ) hogy a 14 napos elállási időm lejárt, ezért nem állhatok el a vásárlástól. Ezt én nem értem, mert egyik óra sem volt nálam 14 napot. A kéttő együttvéve sem. Akkor miért nem kaphatom vissza a pénzem? Vagy ez nem így működik.
Csak azt tudja ajánlani az úr hogy küld egy harmadik órát is, vagy vásároljam le a termék árát webshop-ban egy másik termékre. Én erre válaszként az írtam neki hogy mindezek után nem bízom meg ebben a boltban, ezért nem szeretnék semmilyen más terméket, sem újra egy ugyanolyan órát, a pénzemet szeretném visszakapni. És ha ez a lehetőség nem áll fenn, akkor a Fogyasztó Védelemhez fogok fordulni. ( És ettől úgy tűnik nem nagyon ijed meg ) Kértem szíves együttműködését. Mielőtt valaki félreértené, nagyon tisztelettudóan megfogalmazott leveleket írtam, nem voltam udvariatlan és felháborodott. Nem fenyegetőztem. Abból az okból hogy így hátha együtt működik velem, de csak köti az ebet a karóhoz akárhány email-t írok neki. A Fogyasztó Védelemnél már beszéltem egy ott dolgozóval, azt mondta hogy miután feladtam a második órát, azután pontosan 30 nap elteltével tehetek panaszt náluk, annak ellenében ha nem kapok se új terméket, se pénzt vissza a feladótól. Holnap telik el a 30 nap. Hétfőn készülök menni a Fogyasztó Védelemhez.
Mind két óra ajánlott levelének a feladóvevénye megvan.
De bizonytalan vagyok. Szerintetek mit tegyek? Tudnak egyáltalán segíteni a Fogyasztó Védelemnél? Fogom valaha viszont látni a pénzemet? Valamint mi a véleményetek? Kinek van igaza a történetben?
Ha valaki tud, kérem segítsen! A válaszokat előre is köszönöm!
Jól csináltad, ennyit tudtál tenni. Menj igen a fogyasztóvédelemhez, hátha intéznek valamit.
Ügyvédhez nem nagyon érdemes 7000 Ft-ért, mert az óradíjuk 10 felett van, tehát csak buknál vele. De egyébként rendőrségi feljelentést is tehetsz. Azért arra igen hamar szoktak reagálni, mert ha visszaadják a pénzt, akkor megszűnik az eljárás. Az meg nem hiányzik senkinek.
Hát, pedig ha utánanézel már akkor pontosan az ELÁLLÁSI JOGOD fogalmának, akkor magad is rájössz, a 14 nap hogyan működik:
14 naptári napon belül ELÉG csak JELEZNED az eladónak, hogy szeretnél élni az elállási jogoddal - ennek a jelzésnek(!) kell 14 napon belülre esnie. A termék visszaküldési határideje ettől a nyilatkozattételtől számított további két hét, de ennek bőven eleget is tettél.
Nem kellett volna hinned ennek a csalónak, hanem utána kellett volna nézned a jogszabálynak. (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet) Más lenne a helyzet, ha nem elállási jogot, hanem jótállást vennél igénybe, mert ez esetben felajánlhat garanciális levásárlást vagy cserét, bár nyilván nincs értelme két vacak termék után abban reménykedni, hogy a következő jobb lesz. De mivel az eladó is 14 napokról beszél, nyilvánvaló, hogy "elállási jogról" van szó, nem garanciáról, tehát pénzvisszatérítésnek kell bekövetkeznie.
Miután az eladó nem járt el jogszerűen, ezért elmarasztalhatják és igenis jogod van visszakapni a pénzedet. Még akár egy e-mail-lel is tudnád bizonyítani azt, hogy időben jelezted az elállási jogodat. Ha még feladóvevényed is van a termék visszaküldéséről, az már dupla bizonyíték. A fogyasztóvédelemnek kötelessége megvizsgálni az esetet és igen, ők tudnak segíteni benne, de én a helyedben felvilágosítanám az eladót arról, hogy:
1) A 14 naptári napot mindkét esetben az adott termék kézhezvételétől számítják. Tehát a 2. óra esetében a 2. óra kézhezvételétől pereg a két hét.
2) A 14 napos határidő az elállási jog gyakorlásának JELZÉSÉRE vonatkozik. Tehát még szó sincs a visszaküldésről, pusztán annak kell két héten belülre esnie, hogy Te valamilyen formában JELZED, hogy elállási joggal élnél.
3) Miután jelezted az elállási szándékod, innentől TOVÁBBI +14 nap áll rendelkezésedre a termék visszajuttatására.
4) Amennyiben pénzvisszafizetést kérsz az elállási jogod gyakorlásával, az eladónak kötelessége visszaadni a termék árát a szállítási költséggel EGYÜTT, a jelzéstől számított 14 napon belül. (Ha ezidő alatt nem kapja meg tőled a visszaküldött terméket, akkor természetesen annyival hosszabbodik ez a határidő, amennyit csúszik a visszaküldés. De mivel Neked amúgy is a jelzéstől számított 2 héten belül vissza kell juttatnod a terméket, neki meg a jelzéstől számított 2 héten belül kell visszafizetnie a vételárat a szállítási költséggel, ezért ez csak max. pár napot jelent, mert mondjuk a 13. napon adod fel a cuccot és a 16. napon ér oda.)
5) Tehát az eladó nyilvánvalóan megszegte a jogszabályi kötelezettségeit azzal, hogy visszautasította a pénzvisszatérítést annak ellenére, hogy Te minden határidőt betartottál.
Szóval én ezekről azért informálnám a tagot, kerüljön már képbe a dologról. Még mindig jobb, ha Tőled tudja meg, mint ha a felügyeleti szervétől. Még mindig eszébe juthat hirtelen, hogy fizet...
Miután e-mail-ben tárgyaltatok, világos bizonyítékaid vannak a küldési időpontokra és arra, hogy mikor jelezted az elállási szándékodat és mit reagált rá a tulajdonos, úgyhogy nálad az igazság. Az eladó félre akart vezetni téged és megszegte a jogszabályi előírásokat is, mindegy, hogy ez hány hónapja történt, jogod van a pénzedhez, neki meg esélye van egy büntetésre.
Nekem lenne egy kérdésem ezzel kapcsolatban!
Én voltam már hasonló történetben, de végül én nem küldtem vissza a terméket, mert úgymond azzal fenyegetett, hogy egyrészt a szállítási költség mindenképpen engem terhel, pontosabban duplán, hiszen egyszer már kifizettem és a visszautat is fizetnem kel...vagy postaköltség csak a visszaküldésre vonatkozik? Már amit az eladó fizet?
Elállási jog gyakorlásakor az eladónak mindenképpen ki kell fizetnie azt a postaköltséget, amivel ő leszállította a terméket. A visszajuttatás postaköltségének visszafizetéséről sajnos ő dönthet.
Egyes cégek vállalják azt is, sőt még futárt is biztosítanak hozzá, aki az adott címen felveszi a visszaküldendő árut. Ez a plusz szolgáltatás szerepel az ÁSZF-ben. De nyilván ilyet nem lehet várni attól a cégtől, ami még jogszabályi kötelezettségeivel sincs tisztában.
Még esetleg abban lehet eltérés, ha szállításnál egy olcsóbb szállítási mód is rendelkezésre állt volna, de Te a drágábbat választottad, ilyenkor nem kötelessége a drágábbat állni. Pl. kérhetted volna ajánlott levélként, de Te a futárszolgálatot választottad.
Megbízható cégek esetében nincs gond az előrefizetéssel, sőt sokkal kényelmesebbé teszi a vásárlást. Inkább az lenne a megtanulandó lecke, hogy hogyan szűrjük ki a megbízhatatlan cégeket. A honlap sok esetben már önmagában árulkodó - áldoztak-e a megírására vagy valami sablont próbáltak töltögetni, a termékleírások mennyire részletesek, milyen nyelvhelyességgel fogalmaznak. Az is árulkodó, hogy jellemzően milyen termékeket és hány év garanciával forgalmaz az eladó. Érdemes elolvasni a cégről a felhasználói véleményeket pl. árösszehasonlító oldalakon, google térképen, közösségi oldalakon. Át kell olvasni az Általános Szerződési Feltételeket is. Ha úgy tűnik, hogy csak letöltötték valahonnan vagy átvették valakiét vagy egyenesen hiányos, legyen gyanús.
És alapvető, hogy mi is megosszuk a tapasztalatainkat ezekről a cégekről. Ha valami nem jött össze, írjunk be véleményt a fent említett fórumokra és bárhova, ahova lehet. Az árukeresőn is javíthatjuk a színvonalat azzal, hogy szépen kivárjuk, amíg lezajlik az egész adásvétel, mert számtalanszor látok olyan "okos" beírásokat, hogy ad 5 csillagot és aztán leírja, hogy még meg se kapta a terméket, a céget meg két hete nem éri el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!