T1041-es bejelentő lapot a munkahelyemen kell kérnem? Új munkahelyem van, és gond van a biztosításommal. Be kell vinnem az ügyintézéshez a bérpapírt, a munkaszerződést, és ezt a bejelentő lapot.
Új munkahelyre kérnek ilyet?!?!?!?!?!
Minek? Mi köze van hozzá? Közigazgatás?
Még mindig nem tiszta eléggé, de már sejtem. :)
Tehát nem a munkahelyen kérik, hanem az "egészségbiztosítási szervnél"...
Ha valaki munkát vállal, a munkáltatója a T1041 nyomtatványon jelenti Őt be, mint BIZTOSÍTOTTAT.
Ha az orvosnál "pirosat" jelzett a "lámpa", attól még "van TB-d", tehát egészségügyi szolgáltatásra jogosult vagy, csak ha nem számítasz BIZTOSÍTOTTNAK, vagy más jogon nem mentesülsz alóla, akkor járulékot kell magad után fizetni egészségügyi szolgáltatási járulék címén. A BIZTOSÍTOTTAKNAK nem kell!
A piros lámpa jelzése miatt kell ügyet intézned az egészségbiztosítási szervnél, és gondolom azért kérik a munkáltatói bejelentőt, hogy kiderítsék, hol történt a folyamatban fennakadás.
A T1041-es adatlapot a munkáltató tudja biztosítani, mert ha bejelentett, akkor nála ez meg kell, hogy legyen.
Bőven elég, ha például az adatodban elír valamit a bejelentéskor a munkáltató, és máris nem találja meg a rendszer az utat hozzád, ilyenből is adódhat bonyodalom :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!