Mi az embereknek a problémája a pénzügyi tanácsadókkal?
Elkezdtem dolgozni a piacvezető cégnél, és rengeteg visszautasítást kapok.
Nagyon indulatosak, ellenszenvessek az emberek. Nem értem ennek mi az oka. Gyakorlatilag egy ingyenes szolgáltatásról lenne szó. De nem hajlandóak leülni sem.
A piacon elérhető legjobb terméket keressük meg az ügyfél számára.
Függetlenek vagyunk, nem tartozunk egyik biztosítóhoz, bankhoz sem.
Több hónapos képzésen veszünk részt, illetve PSZÁF vizsgánk van.
mert az óábés hülyegyerekek nem pénzügyi tanácsadók, hanem kvázi egy termékbemutatót tartanak, semmiféle (elő)képzettségük vagy szakmai tudásuk nincs, azt áruljátok, amit a központból kaptok és amin jó a jutalék.
Egy valódi tanácsadó felméri a körülményeket és a legmegfelelőbb TANÁCSOT adja - nem egy terméket akar az ügyfélre sózni.
Elmondom neked a véleményemet úgy, hogy annak idején engem is be akartam szervezni, 2 hónapig jártam is a képzéseikre. Több ismerősöm is bukott pénzt miattuk rossz LTP, vagy befektetés miatt.
Szóval belelátok a rendszerbe.
Na tegyük akkor tisztába a dolgokat.
Piacvezető cégről beszélsz, ez a 3 betűs lesz ha minden igaz. (o...fa..ubé), csak ugye nem lehet kiírni a nevét mert törlik a kérdést (aka jó hírnév)
Te nem tanácsadó vagy. Te egy értékesítő/ügynök vagy.
Neked a tanácsadói munkához az ég világon semmi közöd nincs.
Egy tanácsadót az ember keres fel valami miatt, és fizet direktbe neki a tanácsadásért.
Nálad ez fordítva van. Te hajtod a potenciális ügyfeleket, hogy ELADJ neki terméket, amiután jutalék jár.
Remélem érezhető a különbség. Gondoltam jobb, ha tisztába tesszük azt, hogy mi is a foglalkozásod megnevezése pontosan.
Említetted itt a képzéseket, és a PSZÁF-ot.
Képzésnek szakmai dolgokhoz köze nincs. A cég dogmáit tanuljátok be. Cég bemutató, image építés, kifizetés.
Teljesen irreleváns a végzendő munka szempontjából.
PSZÁF-ot akármilyen hülye le tudja tenni az előre közzétett kérdésbanknak köszönhetően.
Na, de a kérdésedre a válasz...
1, Hozzá nem értés
Szakmai tudással nem rendelkező fiatalok végzik. Nem nagyon van mit hozzáfűzni. Én is ezért hagytam már a képzést abba. Úgy voltam vele, hogy én nem fogok "tanácsokat" értsd termékeket osztogatni másoknak úgy, hogy nem is értek hozzá
2, Erőszakosság
Irányított, manipulált beszélgetések. Olyan, hogy nem gyakorlatilag nem lehet. Mindenre mond majd a "tanácsadó" egy választ. Nem fogadják el, ha te NEM akarod amit ő ajánl.
Az ingyenes tanácsadást követően KÖVETELNEK 10db nevet, telefonszámmal. Sok embernek ez sem igazán tetszik.
3, Jutalékrendszer
Mint mondtam, akkor lennél független tanácsadó, ha XY keresne fel, és adna neked egy összeget mondjuk egy 1,5 órás tanácsadásért cserébe.
De ez nem így van. Neked a célod, hogy egy terméket eladj valakinek, mert kvázi abból fogsz megélni. Abból a szempontból független vagy, hogy melyik intézet termékét értékesítsd. Viszont valamit mindenképp rá kell az emberre sóznod. Ez a baj a te független jutalékrendszereddel.
4, Feltételek
Konkrétan akárki lehet "tanácsadó", akinek van érettségije. Meg kell egy nevetség tárgya PSZÁF-ot csinálni.
Egyszerűen nem tartom életszerűnek azt, hogy aki februárban asztalos, az májusban befektetési tanácsokat osztogat.
Amúgy azzal tisztában van, hogy a piacvezető cégednek milyen bődületesen rossz a hírneve?
Az utolsó válaszoló nagyon hasznosat írt, sok mindent nem is érdemes hozzátenni. Nekem is volt dolgom a nevezett céggel, és ennek okán rossz tapasztalataim.
Úgy képzeld el a dolgot, hogy egy műszaki boltban vagy, és a vevő tőled várja el azt, hogy a számára legmegfelelőbb terméket kínáld.
De te valójában az egyik cég ügynöke vagy, és azt a cikket próbálod rásózni, amelyikre megbízást kaptál a főnökségtől, hogy eladd.
Ez a fő különbség. Ez nem tanácsadás, ez tukmálás.
Az a gond velük, hogyha az ember úgy érzi, hogy szeretne befektetni, biztosítást kötni, hitelt felvenni, stb. akkor megkeres egyet, kikéri a véleményét és mérlegeli a lehetőségeket. Függetlenként is van amelyik társaság több jutalékot fizet és sok tanácsadónak maga felé hajlik a keze, ami nem biztos, hogy jó üzletpolitika, de sajnos így van. Saját tapasztalat.
Lényeg a lényeg nekünk is van egy kontaktunk, akit megkeresünk, ha pl. valamilyen biztosítási csomagot szeretnénk váltani, vagy megkeres ő minket, ha valamilyen jelentős változás történik, esetleg van valamilyen ránk nézve kihagyhatatlan lehetőség. Ha utazunk, mindig nála szerződünk utasbiztosításra és sajnos volt már rá példa, hogy szükség volt rá, az első pillanattól kezdve nyomon követte az eseményeinket és a biztosítási ügyünket. Őt az elején mi kerestük meg ajánlás alapján és nem csalódtunk. Nem keres feleslegesen és mi sem őt, tiszteletben tartjuk egymás szféráját. Ez számunkra fontos.
Ha felhív egy vadidegen valamilyen visszautasíthatatlan ajánlattal, nyilván elhajtom. Értem, hogy a munkáját végzi, de a legtöbbnek annyira tolakodó stílusa van, hogyha nem lenne tanácsadónk sem választanám őt. Az ember a pénzügyeire érzékeny és nem szereti, ha más beleszól, főleg ha tolakodóan teszi mindezt. Nehéz az ügyfélkört kiépíteni, ez biztos, de ha már megvan a kezdő kör, akkor lehet olyan ügyesen lavírozni, hogy kérés nélkül, ajánlás alapján érkezzen a többi.
Ja, és én szándékosan nem hegyeztem ki a válaszomat az O... hárombetűre, mert őket nem tartom tanácsadóknak. Főleg nem függetlennek.
9-es voltam
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!