Támadható maradok-e ha nem fizetéssel szeretném a lakásbiztosításomat megszüntetni 60 nappal az év vége előtt?
Köszönöm a választ!
Azért nem mondom fel mert így ha káresemény történik,utólag befizetem a havi díjat és a biztosítási összeget megkapom.A késésem csak késés...Ha nem történik biztosítási esemény akkor a 60 napi díj a díjnemfizetés miatt megmarad nálam, ez 4 rugó.Ezenkívül eléggé neheztelek a biztosítóra, mert mint a többi (amelyekkel kénytelenségből szerződöm) pénzügyi vállalkozás ez is jelentős extraprofitot szakít tőlem.Undorítóan visszélnek a helyzetükkel, szerintem árkartelba tömörültek, csak senki nem akarja lebuktatni őket. (már akinek lehetősége lenne rá)
Nálunk is elkelne egy rakás olyan ember akik a lelkiismeretükre hallgatva kiszolgáltatják ezeket a kapzsi vállalkozásokat a jogrendnek,ahol is a kartelt tiltják és büntetik.
Nem kell trükköznöd, van szabályos módja is a felmondásnak. Bemutatod a társasház kötvényt, és a biztosítást érdekmúlásra hivatkozással felmondod.
A díjnemfizetés miatti felmondásoknak lehetnek jogi következményei, pl. behajthatja a biztosító az elmaradt díjakat.
Az hogy a szerződésed megszünteti-e a biztosító díjnemfizetés miatt, vagy sem, kizárólag rajta múlik, a ptk nem rendelkezik arról, hogy az ilyen szerződés automatikusan megszűnik.
A biztosítási díj mindig egy évre szóló kockázatvállalás díja, az hogy részletfizetést enged (havidíj) ez részedre kedvezmény, így ha a biztosító csak évfordulóra mondaná fel a szerződést, az egész éves díj járna neki.
"Belekényszerítettek ebbe a biztosításba" ilyen nincs, még akkor sem ha hitelszerződés miatt kellett. Dönthettél volna úgyis, hogy te keresel biztosítót, a hitelszerződésben csak azt határozták meg, hogy rendelkezned kell lakásbiztosítással. Ha van társasházbiztosítás, akkor az albetéted terhére lehet engedményezni a hitelezőt, így még külön pénzedbe sem került volna a biztosítás (csak az ingóság ha olyant akartál volna)
Javaslom, keress meg egy biztosítási szakembert akiben megbízol, ezentúl vele intéztesd az ügyeidet.
Nem akarlak bántani, de látom, hogy a legtöbb ember aki a biztosítókra valamiért haragszik, az a saját tájékozatlanságukból fakadóan jártak pórul, vagy legalábbis érezték méltánytalannak a velük szembeni eljárást.
Az előző vagyok.
Sajnos nem értek veled egyet, úgysem, hogy én is álltam többször is az ügyfél térfelén, azaz hitelt vettem fel lakáshoz. Az elsőt még akkor, amikor semmi közöm nem volt a biztosítókhoz. Akkor is azt mondtam, hogy a joggal tisztában kell minimális szinten lennie az embernek, ha pedig egy nagyobb jogügyletet tervez (adás-vétel, hiteszerződés) ami ugye nem egyik pillanatról a másikra zajlik, akkor igenis járja körbe a dolgokat.
Egyébként annak idején a hitelügyéntéződ nem át akart verni, hanem számára a kényelmesebb és egyszerűbb utat választva kötött veled biztosítást. Minden 10 hitelfelvevőből 9 így tett, ahogy Te. Abban a helyzetben neked is kényelmesebb volt ezt a jelentéktelennek tűnő ügyletet letudni.
Feltételezem ha azt mondta volna kérd ki a közös képviselőtől a társasházadatokat, az adásvételivel és a hitelszerződéssel menj el a társasházad biztosítójához, kérj engedményezést, és vidd azt be bankba, addig nem folyósítanak, na akkor Te is az egyszerűbb utat választottad volna. Pont ez történt.
Felesleges a gaz, profitorientált pénzintézeteket szidni, nem jótékonysági cégek ezek. A saját felelősséged is mindig mérlegeld. Pl. hogy évforduló előtt (bőven) 30 nappal szétnézel más ajánlatok közt.
Ha azt várod, hogy korrekt jogkövetők legyenek veled szemben, Neked is így kell tenned. Pl. a szerződés szabályos felmondásával.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!