A biztosító egyeztet személyes adatokat telefonon keresztül?
Felhívott egy hölgy telefonon az esti órákban, azt mondta XXX biztosítótól hív (ott van a KGFBnk és a Casconk) adategyeztetésre autóbiztosítással kapcsolatban. A férjem nevén vannak a biztosítások. Azt mondta, a címünkön kívül kéri a férjem születési dátumát, helyét, adószámát. Kérdeztem tőle, hogy milyen célból, mire azt vélaszolta, hogy adategyeztetés. Kérdeztem, hogy miért, mert nincs semmilyen folyamatban lévő biztosítási ügyünk (lejárat, biztosító váltás, káresemény, egyéb kifizetés) Csak azt hajtogatta, hogy adategyeztetésre kell. Nagy nehezen végül annyit mondott, hogy lenne egy ajánlatuk. Kértem, hogy mondja el az ajánlatot, de azt mondta, hogy csak az adtaegyeztetés után mondhat bármit is az ajánlatról.
Szokott a biztosító így telefonon adategyeztetést kérni, ilyen személyes adatokkal? Vagy mit akarhatott?
Kértem, hogy küldje el e-mailben (megvan a biztosítónál adva az e-mail címünk), de azt mondta, hogy csak telefonon lehet.
Mondjuk biztosítási csalást akarnak elkövetni a Te kontódra.
Adategyeztetés telefonon csak akkor van, ha Te hívod őket, de akkor is csak az összehasonlítás, beazonosítás, nem pedig adatbázis építés jellegű.
Nem adtam meg semmi adatot. Csak a nevem mondtam, meg azt, hogy a felesége vagyok.
Furcsának találtam, hogy egy ajánlatot miért nem lehet elmondani csak akkor, ha megadom ezeket a személyes adatokat. Vagy elküldeni levélben, vagy e-mailben.
Ha szerződést kötünk, úgyis kellenek az adatok, de ha nem, akkor meg minek kellenének?
Köszi a válaszokat!
Ez nem biztosításkötés volt, hanem élő biztosításról volt szó.
Te milyen biztosítást kötöttél telefonon keresztül?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!