Csak próbálkozik velem a biztosító, vagy muszáj még fizetnem?
"az Allianz közölte, hogy ők nem tudják már elintézni."
Az Allianzzal kötött szerződésed érvénytelen, a K&H biztosításodat kellene rendezned.
Ha október 3-án volt az évfordulód – azaz, az előző biztosítási időszak utolsó napja -, akkor az új biztosítási évre az első esedékes díjfizetési kötelezettséged 2020. október 4-én keletkezett.
A KGFB törvény 60 nap türelmi időt ad, ami alatt következmény nélkül megfizethető az esedékes díj. Ezalatt fennáll a biztosító helytállási kötelezettsége; él a biztosítás.
A 60 nap 2020. december 2-án lejárt. Ugyancsak a KGFB törvény szerint a biztosító kockázatviselése és a szerződés a türelmi idő zárónapján díjnemfizetés miatt megszűnik; azaz, a tiéd 2-án megszűnt, 3-ától nincs érvényes kötelező biztosításod. Erről a biztosító téged 15 napon belül igazolható módon, írásban köteles értesíteni. Ettől hamarabb, nyolc napon belül pedig köteles a kötvénynyilvántartó szerv felé jelentést tenni.
Tehát 3-ától nincs biztosításod, és amennyiben forgalomban van a jármű, akkor 3-án indult a fedezetlenségi díj.
Mivel a biztosításod biztosítási év közben díjnemfizetéssel szűnt meg, csak ugyanannál a biztosítónál köthetsz új szerződést, amelynél a biztosításod díjnemfizetéssel szűnt meg. Készülj rá, hogy nem lesz kedvező a díjajánlatuk.
Az új szerződés kezdő napja előtti napig számolódik a naponkénti fedezetlenségi díj. Ezt a szerződő biztosító az első esedékes díjjal együtt köteles beszedni. Ilyenkor a törvény szerint 60 nap helyett csak legfeljebb 30 nap türelmi idő van.
Plusz, nyilván követelni fogják a türelmi időre esedékes díjat is.
Az Allianz nyilván vissza fogja adni a befizetést; az ottani szerződésed érvénytelen, mert a KGFB törvény szerint, ugyanarra a biztosítási időszakra vagy ugyanazon biztosítási időszak egy részére kötött további biztosítási szerződés érvénytelen.
A K&H pedig majd elvileg beszámítja az utalásod az új szerződés szerint esedékes + türelmi időre esedékes + fedezetlenségi díjba, de mivel már érvénytelen szerződésre érkezik, az az esélyesebb, hogy visszautalják.
A KGFB törvény szerint, legkésőbb 50 nappal az évforduló előtt kapnod kellett díjértesítőt, tájékoztatókkal. A tájékoztatóban az érvényes felmondás lehetséges módja is ismertetve kellett, hogy legyen. A K&H vélhetően ennek megfelelően, arra gondolva tájékoztatott a felmondás módjáról, hogy még időben vagy, nem átverésképp.
Egyébként, szintén a KGFB törvény szerint, ha az esedékes biztosítási díjat nem fizetik meg, a biztosítónak a díj esedékességétől számított harmincadik nap elteltéig - a következményekre történő figyelmeztetés mellett - a szerződő félnek igazolható módon felszólítást kell küldenie. Nálad a díj esedékességétől számított harmincadik nap 2020. november 2-án volt.
Ha ezeket nem kaptad meg, és a K&H biztosító nem tudja igazolni az elküldésüket, akkor az érv lehet a mulasztásodra; bár akkor tudnak belátók lenni, ha még nem ment el a jelentésük a kötvénynyilvántartó felé a díjnemfizetés miatti megszüntetésről. Ez elektronikusan automatikusan történik, hogy hogyan van beállítva a küldés időpontja, azt nem tudom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!