Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Biztosítások » Csak próbálkozik velem a...

Csak próbálkozik velem a biztosító, vagy muszáj még fizetnem?

Figyelt kérdés
Októberben, az évfordulón lemondtam a kötelező gépjármű felelősség biztosítást és újat kötöttem másik biztosítóval. A kötvényt meg is kaptam, az éves összeget elutaltam, jóváhagyták. Viszont azóta is jön értesítés az előző biztosítótól, mondván nem időben mondtam le, és hiába kötöttem újat, az nem érvényes a következő fordulóig. Mit tegyek? Tudtommal új, érvényes biztosításom van, van még valami kötelezettségem a régi biztosító felé? Ők most azt szeretnék hogy ugyanúgy fizessem be a következő időszakra vonatkozó összeget.

2020. dec. 6. 12:37
1 2
 11/17 A kérdező kommentje:
Október 3. volt az évforduló, és szeptember 25-én küldtem el a felmondó levelet faxon. De már írták fentebb, hogy ezek szerint egy hónappal előbb kellet volna jeleznem. Viszont telefonon felhívtam mindkét biztosítót, az Allianz közölte, hogy ők nem tudják már elintézni. Felhívtam a K&H-t hogy hogyan tudom lemondani, és ők mondták, hogy küldjem el faxon vagy levélben azt a bizonyos formanyomtatványt amit a honlapjukról lehetett letölteni. Azt hittem ezzel minden rendben van.
2020. dec. 6. 16:00
 12/17 anonim ***** válasza:

"az Allianz közölte, hogy ők nem tudják már elintézni."

Az Allianzzal kötött szerződésed érvénytelen, a K&H biztosításodat kellene rendezned.

2020. dec. 6. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 A kérdező kommentje:
Értem. Minden esetre úgy érzem mindkettő biztosító átvert, mert nem tájékoztattak kellőképpen. Főleg a KH, mert annyit mondhatott volna, hogy ne erőlködjek, mert már nem tudok váltani.
2020. dec. 6. 16:18
 14/17 A kérdező kommentje:
Nos közben futottam pár kört ezzel, felhívtam egy csajt aki a lakásbiztosításunkat is kezeli. Valóban így van ahogy írtátok, tudnom kellett volna hogy előtte egy hónappal kell felmondani. Most szélsebesen elutaltam a KH-nak az összeget, remélve, hogy még nem mondták fel, és az Allianztól vissza lehet igényelni a befizetést. Elvileg még nem mondták fel, a weboldalukon azt találtam, hogy "fizetésre vár". Ha még is, akkor szívás, mert a fedezetlenségi díjat is ki kell fizetni. Reggel felhívom őket.
2020. dec. 6. 18:30
 15/17 anonim ***** válasza:
91%

Ha október 3-án volt az évfordulód – azaz, az előző biztosítási időszak utolsó napja -, akkor az új biztosítási évre az első esedékes díjfizetési kötelezettséged 2020. október 4-én keletkezett.

A KGFB törvény 60 nap türelmi időt ad, ami alatt következmény nélkül megfizethető az esedékes díj. Ezalatt fennáll a biztosító helytállási kötelezettsége; él a biztosítás.

A 60 nap 2020. december 2-án lejárt. Ugyancsak a KGFB törvény szerint a biztosító kockázatviselése és a szerződés a türelmi idő zárónapján díjnemfizetés miatt megszűnik; azaz, a tiéd 2-án megszűnt, 3-ától nincs érvényes kötelező biztosításod. Erről a biztosító téged 15 napon belül igazolható módon, írásban köteles értesíteni. Ettől hamarabb, nyolc napon belül pedig köteles a kötvénynyilvántartó szerv felé jelentést tenni.

Tehát 3-ától nincs biztosításod, és amennyiben forgalomban van a jármű, akkor 3-án indult a fedezetlenségi díj.


Mivel a biztosításod biztosítási év közben díjnemfizetéssel szűnt meg, csak ugyanannál a biztosítónál köthetsz új szerződést, amelynél a biztosításod díjnemfizetéssel szűnt meg. Készülj rá, hogy nem lesz kedvező a díjajánlatuk.

Az új szerződés kezdő napja előtti napig számolódik a naponkénti fedezetlenségi díj. Ezt a szerződő biztosító az első esedékes díjjal együtt köteles beszedni. Ilyenkor a törvény szerint 60 nap helyett csak legfeljebb 30 nap türelmi idő van.

Plusz, nyilván követelni fogják a türelmi időre esedékes díjat is.


Az Allianz nyilván vissza fogja adni a befizetést; az ottani szerződésed érvénytelen, mert a KGFB törvény szerint, ugyanarra a biztosítási időszakra vagy ugyanazon biztosítási időszak egy részére kötött további biztosítási szerződés érvénytelen.

A K&H pedig majd elvileg beszámítja az utalásod az új szerződés szerint esedékes + türelmi időre esedékes + fedezetlenségi díjba, de mivel már érvénytelen szerződésre érkezik, az az esélyesebb, hogy visszautalják.


A KGFB törvény szerint, legkésőbb 50 nappal az évforduló előtt kapnod kellett díjértesítőt, tájékoztatókkal. A tájékoztatóban az érvényes felmondás lehetséges módja is ismertetve kellett, hogy legyen. A K&H vélhetően ennek megfelelően, arra gondolva tájékoztatott a felmondás módjáról, hogy még időben vagy, nem átverésképp.

Egyébként, szintén a KGFB törvény szerint, ha az esedékes biztosítási díjat nem fizetik meg, a biztosítónak a díj esedékességétől számított harmincadik nap elteltéig - a következményekre történő figyelmeztetés mellett - a szerződő félnek igazolható módon felszólítást kell küldenie. Nálad a díj esedékességétől számított harmincadik nap 2020. november 2-án volt.

Ha ezeket nem kaptad meg, és a K&H biztosító nem tudja igazolni az elküldésüket, akkor az érv lehet a mulasztásodra; bár akkor tudnak belátók lenni, ha még nem ment el a jelentésük a kötvénynyilvántartó felé a díjnemfizetés miatti megszüntetésről. Ez elektronikusan automatikusan történik, hogy hogyan van beállítva a küldés időpontja, azt nem tudom.

2020. dec. 6. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 A kérdező kommentje:
#15. Köszi a részletes tájékoztatást. Ma felhívtam őket, de nem sokat tudtak segíteni, azt mondták látják a fizetés beérkezést, de még nem látják a rendszerben hogy meg lenne szüntetve a biztosításom, ezért azt javasolták most gyorsan kössek náluk újat. Az viszont nem megy, a rendszer nem engedi, ergo még nincs megszüntetve a biztosításom. Lehet hogy megfogják nyomni a gombot, lehet hogy nem. Telefonáltam másodjára is, hogy nem enged dátumot bejelölni, mondta az ügyintéző, hogy valószínű azért nem, mert még nincs megszüntetve. Azt mondta a hölgy, hogy próbáljam meg a biztosítási alkusz oldalán, ahol korábban megkötöttem, ott is elakadt amikor véglegesíteni akartam. Nem mondom, hogy át akartak verni, és tudom hogy én is hanyag voltam, csak arra értettem az átverést, hogy amikor az évfordulónál felhívtam őket, annyit azét mondhattak volna, hogy ne akarjak már másikat kötni, mert nem fér bele a határidőbe. Vagy nem értenek hozzá vagy tojnak rá, nem tudom, de ma kétszer telefonáltam és mindegyik másképp beszélt.
2020. dec. 7. 11:45
 17/17 anonim ***** válasza:
93%
"de még nem látják a rendszerben hogy meg lenne szüntetve a biztosításom, ezért azt javasolták most gyorsan kössek náluk újat" ez hatalmas butaság lett volna ha megteszed. Ilyenkor be szokták kérni az utalási igazolást és megnézi a könyvelés náluk hogy kézzel rákönyveljék ha odaért (ami max 2 nap mondjuk). Gombot nem nyomogatnak, ezek a törlési folyamatok automatikusak. Fixen kötelező 60 nap késedelem után megszüntetni. Újat kötni akkor lehet (fent említett módon) ha törlődött és ún. DNF-újrakötést intézni.
2020. dec. 7. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!