Az uniqa biztosítónál volt cascónk, de mivel már 3 éves az autónk nem fiztettük tovább. Az szerződési szabályzatba az áll, ha nem fizetjük be a csekket akkor 30 napon után díj nem fizetés cím szóval megszüntetik a szerződést. Ez akkor nem történik meg, ha még a 30 nap alatt fizetési értesítőt küldenek. Na már most mi nem fizettük és továbbra is küldték a csekkeket, de fizetési értesítőt nem kaptunk, csak mindig ugyan azt a formátumú csekket ugyanazzal a szöveggel mint amikor még fizettük. Tegnap felhívták a páromat, hogy díj nem fitetés miatt megszüntetik a szerződést. Közbe én kaptam egy 2 havi biztosítási díjnak megfelelő csekket tőlük, hogy 8 napon belül fizessük be, mert ez a respíró időre járó díj, ha nem akkor bíróságra viszik. De már rég meg kellett volna szünni-e a biztosításnak. Erről a respíró díjról sehol nem esett szó, még a telefon beszélgetéskor sem. Mit csináljunk??? Azóta még nem értük el őket.
2010. aug. 7. 14:46
1/9 Biztosítási 1x1 válasza:
A respíróról az általános biztosítási feltételekben és a Ptk. biztosítássokra alkalmazandó részében van szó.
Sajnos a biztosító jogszerűen kéri a respiró időszakára az elmaradt díjakat. Ha jót akarsz magadnak, akkor befizeted ezeket a díjakat, mert ellenkező esetben lehet, hogy a biztosító fizetési meghagyást küld, melyre ha nem fizetsz, akkor végrehajtható vagy perre viheted a dolgot.
Ha perre viszed, akkor nagy eséllyel elveszted a pert és fizetrheted még a prköltséget és a késedelmi kamatokat is.
(Sajnos ilyenek a magyar törvények)
2010. aug. 7. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Nem értelek benneteket, ha nem akartátok fizetni tovább akkor miért nem mondtátok fel a szerződést. Nem csak a biztosítónak vannak kötelezettségei hanem az ügyfélnek is.
A szerződés szerint évforduló előtt 30 nappal írásban lehet felmondani a szerződést. Miért gondoltátok, hogy ez az egyszerűbb megoldás? - nem fizetek és kész majd felmondják.
Respiró: az az időszak, amíg a biztosító várja díjat. Türelmi idő, amely alatt a biztosítási
szerződés nem szűnik meg. A törvényi előírás szerint 30 nap, de ettől a biztosító az ügyfél
javára eltérhet.
2010. aug. 7. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 A kérdező kommentje:
Azért választottuk ezt a "megoldást" mert amikor megkötöttük azt mondták, hogy ha már nem akarjuk fizetni bármikor megszüntethető úgy is hogy nem fizetem be a csekket. Így díj nem fizetéssel megszűnik a szerződés. Respíró időről szó sem volt sehol. Már az egész biztosítási szabályzatot átolvastam ott se volt semmi. És ott is azt írták, hogy ha nem fizetetem be a díjat 30 napon belül akkor megszüntetik a szerződést kivéve akkor, ha a 30 alatt küldenek fizetési felszólítást. Egy felszólítást sem kaptunk. Sehol nem volt említve a respíró idő. Most meg jött a csekk 08. 02-es dátummal, hogy fizzessünk, meg hogy megszünt a szerződés. De 08. 06-án meg hívták a páromat, hogy miért nem fizessük, és hogy akkor megszüntetik majd a szerződést. De ha már megszüntették 2-án akkor 6-án már mit akar megszüntetni. Szóval nem értem. Minket nem tájékoztattaka respíró időről sehogy sem, se szóban se írásban.
2010. aug. 8. 13:54
4/9 A kérdező kommentje:
Elolvastam a Ptk-t és mi nem kaptunk fizetési felszólítást, tehát meg kellett volna szüntetniük a szerződést. Ugyan úgy kaptuk a csekkeket, ugyan azzal a szöveggel. Ez volt a szöveg:
Az esedékességtől ill. kézhezvételtől számított 8 munkanapon belül kérjük teljesítse fizetési kötelezettségét. A befizetést akkor tudjuk a feltüntetett időszakra elszámolni, ha korábbi tartozása nincs. Amennyiben a korábban esedékes díj kiegyenlítése még nem történt meg, jelen befizetését a legrégebbi meg nem fizetett tartozásának kiegyenlítésére fordítjuk.
Minden egyes csekken ez volt akkor is így küldték amikor még fizettük meg most is amikor már nem fizettük. Szerintem ez nem fizetési értesítő!!!
2010. aug. 8. 14:13
5/9 anonim válasza:
Értem, nem volt megfelelő a tájékoztatás.
Díj nem fizetés:
A biztosítási díj esedékességétől számított harmincadik nap elteltével a
szerződés megszűnik, ha addig a hátralékos díjat nem fizették meg, és a
biztosított halasztást sem kapott, illetőleg a biztosító a díjkövetelést
bírósági úton nem érvényesítette.
2010. aug. 9. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 A kérdező kommentje:
Ma sikerült elérni őket és fizetnünk kell, mert nem megfelelően bontottunk szerződést. És a respíró idő 90 nap. Szerintem akkor sem voltunk megfelelően tájékoztatva és amire hivatkozik a Ptk.-ben az én értelmezésem szerint már rég meg kellett volna szüntetni a szerződést.
2010. aug. 9. 13:18
7/9 anonim válasza:
Sajnálom, hogy így jártatok. Amikor Én lakásbiztosítást váltottam nekem is pont ezt tanácsolták nem kell fizetni és kész megszüntetik. Azóta tudom, hogy ezt nem szabad így csinálni, mikor ezt tanultam. Régebben nem vették ilyen szigorúan, de azóta volt egy gazdasági válság és most már nem olyan elnézőek.
2010. aug. 11. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 laller13 válasza:
Tv. szerint 60 napot követelhet a biztosító, ha nem rendes felmondással szűnik meg. Ha ennek az összege eléri a 20.000 Ft-ot, akkor a biztosító biztosan megy a pénze után. Ennél kevesebb összegnél nem éri meg neki, tehát nem is lép. Csak sajnálkozik.
(Ez Uniqa gyakorlat, biztosítója válogatja.)
2010. szept. 27. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 A kérdező kommentje:
Köszi a választ. Már befizettük a csekket. Ezzel az egésszel csak az a gond, hogy sehol se írták, hogy ez így nem helyes. De már mindegy. Tanultunk a hibánkból.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!