Valaha volt egy K&H-s számlám, de kb 10 éve nem tudok róla semmit, nem használom, el is költöztünk a régi címről. Lehet ebből probléma?
Már amikor a régi lakcímen laktam, akkor sem ezt a számlát használtam.
Leveleket nem kaptam, mert elektronikus kivonatom volt.
Diákszámla volt, nem foglalkoztam vele, nyitottam máshol, oda megy a fizetésem régóta.
Eszembe jutott, hogy esetleg az életkorom alapján a KH már rég nem diákszámlaként kezeli, és van havi díj, ami egyre csak gyűlik és kamatozik?
Vajon 10+ év alatt ha ilyen lenne, nem adták volna ki behajtónak vagy végrehajtónak? Azok biztos megtalálnának.
Vagy van rá esély, hogy az a számla már nem is létezik, ők lezárták, mert éveken át nem volt rajta forgalom?
Mindenképpen menj be és ha azt mondják, hogy lezárták akkor arra is kérdezz rá, hogy a tartozást nem-e esetleg eladták egy követeléskezelőnek és úgy szüntették meg.
Ha eladták, akkor pedig kinek.
Lehet, hogy hosszú inaktivitás után, ha nullás vagy csak nagyon kis mínusz van rajta, akkor megszüntették. A tartozást pedig jóváírták.
De sokkal inkább az a jellemző (nagyobb összegnél pedig egyértelmű), hogy a számlát megszüntetik a tartozást pedig eladják és onnantól fogva másnak tartozol.
Az új hitelező ezután megpróbál téged megtalálni, de mivel a banktól kapta meg az adatokat csak a régi címeden tud keresni.
A bank is azon próbált.
Viszont mivel te adtad meg nekik anno a címet és nem jelentetted be a változást, teljesen jogosan értesített azon, így pedig nem hivatkozhatsz elévülésre, hiszen a tájékoztatás jogilag megtörtént.
Miután nem fizetsz és nem is próbálsz velük tárgyalni, akinek tartozol, jogi útra tereli a dolgot.
A végrehajtó az állami nyilvántartásból meg tudja találni, hogy mi az aktuális bejelentett (!) lakcímed és ott fog keresni.
Persze ha ténylegesen nem ott laksz és a leveleket nem kapod kézhez, akkor nem fogsz tudni róla, de attól még az értesítés és felszólítás jogilag megtörtént.
A végrehajtás ha el is kezdődött, maximum még csak a legelején tarthat, hiszen ha a végrehajtó már a felszólításon kívül "gyakorlati" lépéseket is tett volna, arról tudnál.
Inkasszó, fizetés letiltás, gépjármű forgalomból kivonása, ingatlanra terhelés.
Szóval mindenképpen menj be és ha van tartozásod fizesd ki a lehető legrövidebb idő alatt. Ha túl sok és nem megy, akkor kérj részletfizetést.
És tényleg ne elégedj meg azzal, hogy a számla megszűnt (már ha megszűnt), hanem tudd meg, hogy a tartozás elengedésével vagy a követelés eladásával? Esetleg amúgy is nullás volt amikor bezárták és nem kellett valahogy nullázni.
Találtam egy régebbi kérdést, ahol meg épp azt írtják, hogy valószínüleg megszüntették, és valaki más is szintén így járt.
Ha akartak volna, megtalálnak, mert a kistelepülés ugyanaz, és minden más egyéb megtalál, áthozza a postás.
Nem hiszem, hogy bárkinek eladták volna, vagy bármiféle végrahajtási folyamata bárhol is tartana. 10 év telt el.
Ha be akarnak hajtani, vagy véágrehajtani, azzal nem várnak ennyit.
És simán megtalálhatnak, 2 utcával arrébb költöztem.
Nagy tartozás nem volt rajta, nullás volt, max a számlavezetés mehetett át mínuszba.
Ilyen még az életben nem hallottam, hogy egy 15 éve nem használt számla miatt megjelent a végrehajtó, és 150 ezret követel.
A 2. válasz írója vagyok.
Nézd, amit leírtam az igaz. Én is írtam, hogy lehet, hogy kikönyvelték a tartozást és utána bezárták a számlát, de egyáltalán nem biztos.
Menj be és érdeklődd meg, az a biztos. Ezt javaslom.
Kedves kérdező! Mivel kiemelten fontosnak tartjuk ügyfeleink elégedettségét, ezért rendszeresen keressük a minket érintő visszajelzéseket, így olvastuk az Ön nyilvános hozzászólását is a gyakori kérdések.hu internetes portálon. Azt javasoljuk, hogy a bankkal telefonon, a TeleCenteren 06/1/20/30/70 335 33 55-ös számon vegye fel a kapcsolatot, ahol kollégáink mindenben a segítségére lesznek. Illetve kérhet visszahívást is munkatársainktól, ehhez a [link] oldalt kell felkeresnie, valamint írhat email-t is a bank@kh.hu-ra.
Bízunk benne, hogy tudtunk Önnek segíteni!
Üdvözlettel: K&H
Komolytalan, hogy egy pénzintézet ilyen oldalon, ilyen formában reagál.
Mi lesz a következő, itt kötünk lakáshitelt?
Ha valóban a K&H lenne, és valóban segíteni akarna, akkor nem ezt a maszlagot nyomatná (gyere be személyesen... ezzel senki sincs előrébb, ezt bárki mondhatja), hanem adna egy általános választ:
- igen, 10 év után megszüntetjük/hibernáljuk a számlát, ha semmilyen pénzmozgás nincs
- a számlákat soha nem szüntetjük meg önhatalmúlag, behajtást 100 ezer ft alatt nem indítunk, az ön hátraléka ezt 10 év alatt sem érhette el, valószínüleg azért tűnik úgy önnek, hogy megszűnt a számlája...
vagy bármi INFORMÁCIÓ, ami hasznos. nem kell ehhez szerződésszám meg személyi igazolvány, úgy nevezik:
ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓNYÚJTÁS
Ha szükséges, volt ügyfélszolgálatosként tudok még tanácsokat adni az ügyfélkezeléshez, mert ez így, ezen az oldalon, ebben a formában egy vicc.
Esetleg vigyék be ezt a következő meetingre, és rúgják seggbe, aki ezt a formátumot helyben hagyta. Kompetens személy lehet... :/
A kérdést azért írtam ki, hátha valaki valaha járt már így, és megtudok tőle valamit.
Ha be akarnék menni, akkor fognám magam, és bemennék, de nem akarok.
Szóval, a kérdésnél, miszerint "Hasznos volt számodra ez a válasz?", a válaszom: NEM.
Én ugyan ebben a cipőben járok, csak épp az Erste banknál volt számlám.
Azt is kb 10 éve nyitottam kártya nélkül, és semmi hír nincs róla azóta sem.
Úgyhogy engem is érdekelne, hogy mi van vele...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!