Kaptam egy email-t a paypaltól hogy vissza van utalva a pénz a kártyámra, de már 15 napja hogy nem kaptam meg. Mit kell tennem ilyenkor, hogy megkapjam a pénzem?
Én azt mondom, a havi bankszámla kivonatot meg kellene várnod. Nem tudom, hogy van ez a te folyószámládon, nálam van 4 alszámla, volt már olyan, hogy nem a szokott számlára érkezett egy befizetés, és amikor a többi alszámla eseményeit megnéztem, akkor láttam, hogy mi a helyzet.
Másrészt a tranzakció adatait kellene a PayPaltól megkérdezned (pontos időpont, hová utaltak - bank, számlaszám, név), hogy lásd, ott is stimmel-e minden. A profilodban a History pont alatt megjelent a tranzakció?
Akkor ez a bankod sara, ha stimmel a számla is, meg minden.
Az OTP-nél érdeklődd meg, hogy mi a helyzet. Nem tudom, az OTP-nél mi a helyzet a netes bankolással, meg a PayPallal, ezzel kapcsolatban sajnos nem tudok segíteni, nálunk, a CIB-nél külön számla van a netes tranzakciókhoz, azt mondom, keresd meg őket személyesen és levélben is. Ez nem kis összeg.
Ami esetleg még gond lehet, az az átváltás, bár ezt a bank megoldja, de azért erre is rá kellene kérdezned.
Hát annyi még, hogy a PayPaltól kellene egy hivatalos igazolás az átutalásról. Őszintén szólva, nem tudom, hogy ez hogy megy, szerintem emailben is lehetséges, de ha a Details-re ráklikkelsz a tranzakció mellett, akkor akár azt is kinyomtathatod, és beviheted a bankba (ez ugyan nem hivatalos, de tájékoztató jellegűnek jó), azon ott van minden, amit tudni kell erről.
Szerintem ez csak egy kis kommunikációs probléma a bank részéről. Persze, attól még idegesítő, de ez a legvalószínűbb.
A Paypal-nál nem reklamáltál még?
Nekem eddig semmi gondom nem volt az ilyen refund-okkal, pár nap alatt mindig megjött a jóváírás.
A refund nem átutalás, hanem az eredeti kártyás fizetési tranzakció törlése. Tehát új tranzakciót nem fogsz látni a bankszámládon, hanem a kártyás fizetés fog eltűnni a számlatörténetedből, ezzel az egyenleged vissza fog állni az eredeti értékére, vagyis mintegy 200 ezer forinttal egyszer csak megnő.
Az eddig elhangzottakhoz: Egy printscreen legfeljebb a Paint nevű képmanipuláló program ismeretéről tudja tájékoztatni a banki alkalmazottat, nem pedig arról, hogy bármi hivatalos döntés is lett volna a pénzeddel kapcsolatban a PayPal részéről.
Ugyanígy a banki alkalmazott sem nagyon tud "intézkedni", ha esetleg látja, hogy a kártyás tranzakcióban zárolt összeget a kedvezményezett már feloldotta, akkor jóvá tudja írni neked, ha a rendszer valamiért nem írta volna jóvá automatikusan, egyébként meg várnod kell.
Nem is írtam olyasmit, hogy bizonyító erejű lenne a printscreen (mondjuk én nyomtatásról beszéltem, mert tapasztalataim szerint a digitális formában bemutatott dokumentumok-képek ebben az országban nem örvendenek nagy népszerűségnek a hivatalokban (sem)), tájékozódási pontnak jó. És intézkedést nem is várnék, de mondjuk egy olyasminek utána tud nézni, hogy az adott irányból volt-e mozgás. Persze, hogy nem fogja hozomra rátenni a számlára egy banki ügyintéző a pénzt.
Igen, amit én nem figyeltem, az a refund, ami valóban visszafizetést jelent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!