Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Minden hónapban csúszok 2...

Minden hónapban csúszok 2 hetet a hitelemmel, a bank minden hónapban zaklat ebben a két hétben, miért jó ez nekik?

Figyelt kérdés

Persze értem én, hogy a pénzüket akarják.

Meg is kapják. Van egy határidő, de 2 héttel később kapok fizetést.

Azt ne írjátok, hogy fizessek egyszer duplán, utána soha többé nem leszek elcsúszva.

Na a lényeg, hogy minden egyes hónapban, évek óta, kifizetem a részletet. Igen, csúszok, de nem maradok adósuk. Nekem ez nem gond, rámegy egy pici késedelmi kamat, ami nem vészes, és mivel mindig 2 hétről van szó, emiatt nem leszek KHR-es.


Évekkel ezelőtt is hívogattak, minden hónapban elmondtam, hogy mi van, fizetéskor fogok fizetni (illetve ők vonják le), nem is volt belőle semmi, beírtak egy új dátumot, utána nem hívtak.

De ezt meguntam, hogy éveken át minden hónapban elmondjam egy-egy új embernek, ráadásul idióta megoldás, hogy ők hívnak, és egyből adategyeztetést kérnek.

Ettől kinyílik a bicska az ember zsebében, hogy felhív valaki, azt se tudom, ki az, és kérdezi az adataimat. Volt, amikor bepöccentem, mert ő maga be sem mutatkozott. Mondom akkor azt mondja meg, honnan telefonál. Azt mondja, nem mondhatja meg, amíg nem egyeztettük az adataimat. Na jó, mondom, akkor egy vadidegennek meg nem fogom kiadni az adataimat, szevasz.


Miért nincs ezeknek egy olyan rendszerük, vagyis miért nem úgy szűrik ki a hátralékosokat, hogy az valós képet mutasson? Hogy azt zaklassák, aki valóban nem akar fizetni? Ha már több éves tendencia, hogy fizetek, csak később, akkor ennek mi értelme van?

Többe kerüül nekik ez a hívogatás, mint ha nem tennének semmit.


Arról nem is beszélve, hogy mit érnek el ezzel az egésszel? Aki akar és tud fizetni, az 100%, hogy fog. Akinek van hitele, az nagyon jól tudja, hogy mikor és mennyit kell fizetni.

Akinek meg nincs pénze, vagy nincs hajlandósága, azt egy ilyen hívás nem fogja megváltoztatni, ettől senki nem fog fizetni! Hiszen ha nincs miből, akkor mit számít, hogy egy kis ügyintéző felhív? Attól nekem nem lesz több pénzem.


Ami miatt most ezt leírtam: tegnap 20x hívtak. Egyetlen nap alatt. Nem fogom még évekig minden hónapban eljátszani, hogy vadidegennek ecsetelgetem, mikor van fizetésem. Miért kell már az 1-2 héttel későket is így zaklatni? Hívogassa azt, akinek 2 havi részlete van elmaradva, vagy több.


Erstéről volt szó egyébként.


2015. szept. 30. 07:22
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

talán azért, mert csak miattad nem fejlesztenek külön folyamatot, és szoftvert a késők értesítésére.


A szoftver reggel legyűjti, hogy kinek van minimum X nap késése, a telecenteresnek meg sorban megjelenik a képernyőjén, és ő gondolkodás nélkül felhív, elmondja, majd kapja a következő számot. Nem írja melléd, hogy te vagy a permanens 2 hetes késő

2015. szept. 30. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Marhára nincs igazad. Meg nem is értem az ilyen embereket.


Nem mindegy mikor kapsz fizetést?


Teszem azt 1-jén kéne fizetni a hitelt de te 15-én kapsz fizut, innen a 2 hét csúszás. Pusztán matematikai alapon TELJESEN MINDEGY, hogy mikor fizetsz.


Amikor megjön a fizu akkor rögtön félre kéne rakni belőle annyit, ami a hitel törlesztő és akkor be tudnád fizetni.


Értem, hogy most már beálltál erre és így egyszer "duplán" kéne fizetned 2 fizu között, de most egész őszintén, itt hőzöngesz és szidod a rendszert ahelyett, hogy ezt egyszer megtennéd?

Vagy esetleg jártál már a számlavezető bankodban elmagyarázni miről is van szó évek óta és megkérni őket, hogy legyen 15-e a fizetési határidő?

2015. szept. 30. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
A fizetési határidő nem véletlenül van megadva. Egy módon lehet ezt megildani: be,ész a bankba és kéred a fizetési határidő módosítását. Olyan időpontot választasz, amikor már biztosan ki tudod fizetni és már meg is oldódott a problema.
2015. szept. 30. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:

tudom, hogy legyűjtik, és az ügyintéző csak egy listát kap. csak értelmét nem látom, hogy mondjuk már a 3 napos késésért is telefonálnak.


másodiknak: nem tuzdok duplán fizetni, de nem magyarázkodok, kifejtettem a kérdésben, hogy ez nem opció, ne is írjátok. aki ezt nem tudja értelmezni, azzal nem tudok mit kezdeni.

a matematikai példát meg pont semmit nem jelent, ez az élet, és nem matekóra. matekozva jönne a duplán fizetés, ami kilőve, nem tudom, mi olyan érthetetlen ebben.


igen, kérdeztem, van-e lehetőség a határidő eltolására. végül is nem újraütemezést vagy kisebb törlesztőt kértem. de nincs lehetőség, ez van.


még a szoftveres legyűjtést is meg tudnám érteni (csak a késedelmes napok számával nem értek egyet), ha nem hívna 20x.

de hogy reggel 7-től este 20 óráig telefonálnak, az sok. egy bank, egy hivatalos intézmény ne hívogasson este 8-kor. nem a barátnőm, nem az anyám, ilyenkor már nem hívogatunk hivatalos ügyben senkit. tegnapi utolsó hívás 19:49.


közmű-szolgáltatók sem küldenek 1-2 hetes késés után felszólítót, főleg nem hívnak.


ja, és a hívások mellett kijön az automatikus levél is. duplán felesleges költség nekik és mivel nem én vagyok az egyetlen rendszeresen késő, ezek (telefonok + levelek) havonta, majd éves szinten valószínüleg több milliós, tízmilliós plusz költséget jelentenek. amit meg lehetne spórolni, ha tudnának értelmesebben szűrni. de nem, inkább ezek miatt a felesleges plusz költségek miatt fizetünk egyre nagyobb banki költségeket.


pedig egy algoritmust írni egy ilyenre, vagy akár egy excel kimutatást készíteni, és azt kicsit okosabban leszűrni - szerintem egy banki alkalmazott fél óra alatt megcsinálja, de biztosan van programozójuk, akinek ez 10 perc meló lenne. és több milliós megtakarítás havonta.

2015. szept. 30. 09:22
 5/13 anonim ***** válasza:

Nem lenne megtakarítás, mert a telefon és levélköltség általány, tehát tök mindegy, hogy 1000 vagy 10000 percet beszélnek vagy küldenek levelet.


Egyedül a telefonáló droid bérét lehetne megspórolni (annyiszor 3 percet, ahányszor olyan helyzet áll fenn, mint nálad), de mivel ha 100-ból 1 telefonálás már befizetést eredményez akkor már bőven megérte a banknak.


Az meg, hogy te a kezdetektől rosszul ütemezed a pénzügyeidet és bevállaltál egy olyan hitelt, aminek problémát jelent a kifizetése az nem a világ hibája, hanem a te dilettantizmusod a pénzügyekhez.


Kezdj el spórolni minden hónapban addig, amíg össze nem jön a +1 havi törlesztő és akkor egyenesbe tudsz jönni. Ha meg ennyit sem tudsz spórolni akkor bőven túlvállaltad magad a hitellel.

2015. szept. 30. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

Dehogy kezdek.

Minek?

Hogy megússzak pár forintnyi kamatot?

Felesleges.

Hát egye fene, ha átalány nekik, akkor hívogassanak, évek óta rezgőn van a telefonom, szóval nem zavar senkit a hívásuk, nem hangos.

Akkor fizessék ki nem a 3 perces munkaidőt, hanem a napi 20x hívás x 2 perces csengési időt, ha nekik ez így jó.

Rendben vannak a pénzügyeim, van mit ennem, a hitelem is ki van fizetve, nyaralni is eljutok, kocsit is vettünk az idén, sőt felújítottunk is. Szóval a flegma nagyképű dumádtól nem lett rosszabb napom.

Olyan okos mindenki egy ilyen névtelen oldalon, aztán lehet pont az ilyen nagyokosoknak van bedőlt hitele, meg az ilyenek veszik áruhitelre a plazmatévét a bedőlt falú vályogba...

2015. szept. 30. 11:18
 7/13 anonim ***** válasza:

Aha. Akkor viszont teljesen érthetetlen az egész.


Állítod, hogy jól élsz anyagilag és NINCS LEHETŐSÉGED kifizetni a hitelcsúszást.

Utána állítod, hogy milyen jól élsz, kocsit vettél, nyaraltál, stb..


Végül meg pitsogsz, mint egy fürdős k, hogy mennyire bosszant, hogy hívogatnak értelmetlenül, mert úgysem tudsz fizetni.


Hát hallod apám, komoly bajok vannak veled. De ha neked így jó, akkor semmi gond.

2015. szept. 30. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Engem az érdekelne amúgy, hogy hogy sikerül mindig 2 hetet késni, lévén minden hónap legkésőbb 10. napjáig ki kell fizetni minden dolgozónak a munkabért. Mikor kell fizetned, hogy neked sosem sikerül időben?
2015. szept. 30. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
Ha nem zavar, és különben is csak poénból nem fizetsz időben, akkor mit pampogsz? Te megígérted a banknak, hogy minden hónap x-edik napjáig fizetsz. Ha nem teszed, akkor szólnak, hogy helló fizess. Te is szólnál a munkahelyeden, ha nem fizetnének ki a megbeszélt időpontig, nem? Vagyis te nem, mert olyan jól élsz és tartalékod is van.
2015. szept. 30. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Csak azt nem értem, hogy amikor felvetted a hitelt, akkor nem mondtad, hogy mikor tudsz fizetni? Általában te választhatod meg, hogy melyik nap szedjék be a törlesztőrészletet a számládról. Vagy miért nem módosítattsz szerződést?
2015. szept. 30. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!