Miért jönnek a paypassos vásárlásokról szóló sms-ek mindig késve vagy meg se jönnek?
Ha bankkártyával fizetek passpass-al az sms-ek nem azonnal jönnek, van hogy több órás késéssel. Volt hogy csak másnap jött meg.
De olyan is van hogy adott hipermarketben ha passpass-olok arról sose jön sms. Hazafelé mindig bemegyek munka után a közértbe, passpass és sose jött még sms. De a pénzt leemelik.
Ez miért van?
Ha nem pass-olok azonnal jön sms mindig.
paypass-nál van offline tranzakció
ilyenkor a termináltól nem fut be engedélykérés a bankhoz, nincs fedezet ellenőrzés, ezért gyorsabb a tranzakció és gyakorlatilag fedezet nélküli kártyával is működik
amikor később jön sms, az azt jelenti, hogy az elfogadóhely olyankor foglalja le az egyenlegedből a vásárlás ellenértékét (pending), ez generál egy engedélyszámot amivel aztán a tényleges terhelés benyújtható később
ha egyáltalán nem kapsz smst, akkor nincs engedélykérés, csak a tényleges terhelés látszódik, amikor könyvelésre kerül a számládon a tétel
vigyázni kell ezekkel az offline tranzakciókkal, mert mint írtam fedezet nélküli kártyákkal is működik, és ilyen esetben könnyben minuszba mehet a számlád, ami után a bank kamatot számít fel
Van olyan bank is, ahol megválaszthatod, hogy a vásárláskor azonnal jöjjön sms, akkor még csak lefoglalják a számládon,
vagy csak akkor később, amikor ténylegesen terhelik, könyvelik a számlád terhére.
Az én bankomnál legalábbis megválaszthatom, hogy melyik időpontban (esetleg mindkét esetben kérek sms-t.)
Lehet, hogy nálad is az van beállítva, hogy csak a valós terheléskor és ne a vásárláskor küldjék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!