Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Jogos, ha az ügyfél fizeti a...

Jogos, ha az ügyfél fizeti a bankkártya cseréjét?

Figyelt kérdés
Feleségem bankkártyáját nehezen lehetet leolvasni, sok helyen nem is tudták. Bement a bankba, újat fog kapni. A bosszantó az, hogy ezt a költséget ráterhelik. Ez jogos? Van erről valami infó a neten, ami nem a bank oldalán van? Vagy ezt minden bank saját maga határozza meg? FHB Banknál van számlája.
2014. szept. 18. 13:44
 1/9 A kérdező kommentje:
lehetett...
2014. szept. 18. 13:45
 2/9 anonim ***** válasza:
nekem soha nem kellett még bankkártyát lejárati időn belül amortizáció miatt cserélni. Ha nem vigyázol rá, akkor az a te hibád. Tokban kell tartani.
2014. szept. 18. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
OTP nekem a hibás chipes kártyát ingyen cserélte. Nem mindig működött, de néha igen. Amikor megrendeltem a cserekartyat kellett írni egy kérvényt két sorban egy a4 papirra hogy a hibás kártya miatt kérem a díj elengedését. Beterhelték a díjat és két hét múlva jóváírták.Amikor megjött az új kártya visszavittem az eredetit a fiókba és leadtam.
2014. szept. 18. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Ha lejárati idő előtt kell cserélni, és nem a bank a hibás, akkor az ugyfél fizet természetesen. Ha a kezdetektől rossz, akkor a bank a hibás, de ilyenkor azonnal jelezni kell. Ha csak később jelzed, az a te hibádnak minősül.
2014. szept. 18. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Természetesen vigyázott rá, mindig tokban tartotta. Lejárat előtt ment tönkre, kb. két évig működött. Tegnap kiküldték az újat és ugyan úgy az első kiadástól számítva 5 évig érvényes...
2014. szept. 19. 07:55
 6/9 anonim ***** válasza:

A bankban kell(ett volna) megérdeklődni.


Vitás esetben bevizsgálják, de nem sok reményt fűzök hozzá.


5 évig érvényes? Egy chipes kártya tudtommal Magyarországon 3 évig érvényes.

2014. szept. 21. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Akkor 3 év, ez most lényegtelen. Lényeg az, hogy megfizettették vele. Utána fogok járni az NMB-nél, van e erre valamilyen jogszabály, vagy ezt a bank saját maga meghatározhatja.
2014. szept. 23. 07:59
 8/9 A kérdező kommentje:
MNB...
2014. szept. 23. 07:59
 9/9 A kérdező kommentje:
Tegnap felhívtam az MNB-t. Természetesen jogtalanul terhelték rá a kártyadíjat. Panaszlevelet kell írni a banknak, amire 30 napon belül kell, hogy válaszoljon. Ha ez nem történik meg vagy nem térítik vissza, akkor jelenteni kell az MNB-nek és megbüntetik.
2014. szept. 24. 12:12

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!