Érdemes pár 100 000-es hitelt felvenni? Úgy terveztem, hogy 1 millió alatt. Kocsihoz kéne.
Nem érdemes felvenni. A hitel jócskán több lesz mire kifizeted, az autód értéke meg azokéhoz a roncsokéhoz fog közelíteni, amit most nem akarsz megvenni. A teljes futamidő alatt több százezer forintot fogsz bukni az ügyön, totális hülyeség.
Elkezdesz félrerakni, veszel egy filléres autót 2 év műszakival. Két évig kiszolgál, viszont ez alatt a két vé alatt azt a 30-40 000-ret amit hitel törlesztőre költöttél volna megspórolod, félrerakod, lekötöd. A szutykodat két év múlva majdnem annyiért el tudod adni, amennyiért vetted, buksz maximum 50 000-ret, viszont megspóroltál mellé 7-900 000-ret, amiből meg..
Lehet ciki 3-4 évig retekkel közlekedni, de hidd el jobb érzés 3-4 évig nem tartozni senkinek, majd utána megvenni az álomautódat úgy, hogy nem kell hitelezned, tehermentes és csak a tied.
A kinézett "roncs vagy hulladék" egy 2006-2007-es Volvo V50. Kicsivel több,mint 1,5 millió,de az már nem oszt vagy szoroz. 2006-2007-es mondhatni még "új" a lényeg,hogy nem őskori 1999-es vagy még régebbi és "nem a kert végéből a benőtt gaz alól kell kiszedni a kocsit"
Mindegyik autó veszít az értékéből,de ez az autó még mindig lesz valahol mondjuk pár év múlva és nem a bontó sorban (még ha az ára aprópénz lesz és tudom,hogy az az autó használható állapotban van) ,mint egy 2000-es évjárat előtti. Illetve inkább vállalnék egy pár éves Opelt,mint egy E36-os BMW-t csak mert BMW.
Mindenképpen egy kicsit újabb autót szeretnék,mint pl ez a Volvo és nem az úgynevezett filléreset.Szeretnék egy kicsit komolyabb, hosszabb távra is alkalmas autót. Most ha meg is veszem a filléreset,hogy spóroljak a másikra egy jobbra, szintén lassan menne,mert közbe a filléresre fizetni kell ugyan úgy. Valóban jobb az,amikor nincs semmilyen tartozás,de mint írtam a kocsi most kéne vagy egy kis időn belül az pedig idén-t jelent nem 1 év nem 2 év vagy több év múlva. Egy megbízható normális kocsit akarok ez alatt nem a "szalonállapotú Opel Astra F-re gondolok 1990-ből "
Mindig benne van a pakliban,hogy a kocsi össze törik bárki is legyen a hibás,de akár hiteles,akár készpénzben lett kifizetve egy törött kocsi után ugyan úgy pénz kidobásnak minősül.
Hosszabb távra szeretnék venni egy kocsit és nem kezdőautót.
A hitelt meg a legkevesebb vagy majdnem a legkevesebb időre venném fel,mert így kevés vagy kevesebb alkalommal tudják a kamatot növelni meg hasonlók. 20 évesen nekem nincs fizetni valóm ez alatt olyanokra gondolok,hogy pl számlák,ház fenntartása vagy bármi. Mire oda jutnék a mai világban,addigra szerintem ez az autó hitel dolog már el lesz felejtve.
Bele ugrani a hitel dologba azonnal nem fogok vagy gondolkodás nélkül.. meg nem is napokon belül venném fel a hitelt és kíváncsi vagyok,hogy a bank is mit mond,mennyit kéne havonta fizetni csak ezek döntik el igazán,hogy belevágjak vagy sem. Nekem sem minden vágyam a hitel,de mivel roncsot, veteránt nem akarok és a kocsi a közeljövőben kellene így csak a hitel a megoldás vagy majd besegít a család egy kis pénzzel, kipótolja a maradékot. "Jobb" inkább nekik tartozni,mint egy hivatalos szervezetnek. Jelenleg még csak tervek vannak,nincs eldöntve semmi,majd idővel kiderül!
Közben megnéztem mit kínál a használtautó adott árban és évjáratban a V50-ekből. Az 1.6 benzinesek full fapadok, a dízeleknek meg tuti vissza van tekerve az órájuk. Az 1.6d amúgy is elég gyenge konstrukció...
Azt is vedd figyelembe, hogy '06-'07-es évjáratban hirdetnek 1.5 millióért is és 2.5 millióért is, vajon miért? Beleugrasz egy ilyen olcsóbb V50-be, kiderül hogy tisztességesen megtekerték az óráját, egy éven belül letérdel a kettős tömegű lendkerék. A csere anyagárban majd 300 000. Egy kis ez , egy kis az, egy garnitúra téligumi és máris eltapsoltál fél millát az autóra.
Erre is készülj, ne csak a hiteltörlesztőre. Meg vannak az autónak egyéb fenntartási költségei is, kötelező szervizek, eseti szervizek, tisztítás, tankolás, biztosítás, teljesítményadó...
Egy ilyen újabb autóba célszerű úgy belefogni, hogy marad némi tartalék a nem tervezett kiadásokra(főleg ha a kínálat alsó ársávjában nézelődsz). Ezen felül megnézed most mennyit tudsz félretenni havonta, és ennek felénél-háromnegyedénél semmiképp ne legyen több amit az autó elvisz, különben az összes rendelkezésre álló szabad erőforrásodat elviszi az autó és még tábla csokit sem fogsz tudni venni.
Üdv, egy Volvo S80 tulaj :)
Nekem nem az a célom,hogy 2-300 lóerő legyen (akkor nem is Volvo kéne ),mert nem versenyautót akarok meg a piros lámpánál megmutatni,hogy igen ez lehagy mindenkit!
Tisztában vagyok azzal,hogy az említett típusnak milyen fenntartási összege van. Ismerek egy embert,akinek szintén V50-je van, így ezáltal jutottam arra,hogy nekem tetszik az a kocsi vannak információim a típussal kapcsolatban, nem idegen. Kocsit sem úgy fogok venni,hogy oda megyek és viszem is ,csak is egy alapos átvizsgálás után történik a megvétel. Jelenleg van némi spórolt pénzem,mert úgy szintén nem vennék kocsit,hogy a megvétel után 0 Ft áll rendelkezésre,mert valamilyen szinten mindegyik autóra kell költeni és gondolok ezekre is,mert azt szeretném,ha a kocsi többet lenne úton,mint parkolófélben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!