Miért nem a bankkártya tárolja a vásárlást digitálisan?
A blokkot, meg a vásárlást, tranzakciót. Teljesen felesleges kinyomtatni. Nem?
Mennyivel egyszerűbb lenne, nem kéne nyomtatni, digitálisan meg lehetne őrizni, ellenőrizni, programokkal adatbázisba szervezni, háztartásoknak számolgatni netbankba belépés nélkül, x időnként lementi az ember számítógépre, felhőbe feltölti, megőrzi.
Azért, mert könnyebb lenne hamisítani. Egy elektronikus adaton nem látszik, ha "kiradírozták", és "átírták", a bitek nem árulkodnak arról, ha megváltoztatták őket.
Az elsőnek egyébként igaza van, a bankkártyán csak a számlaszámot (SWIFT-kódot) tárolják, semmi mást. A régi mágnescsíkos bankkártya esetén még a pin-kódot is a banknál ellenőrizték, a chipes bankkártyán a kártya processzora ellenőrzi, és helyes kód esetén kiadja a SWIFT-kódot (de a pin-kódot a bank ilyenkor is ellenőrzi). A bankkártya összesen csak ennyit csinál, erre jó. Ezt nincs értelme "feltörni", mert ha megváltoztatsz valamit, akkor max. a saját pénzedhez sem jutsz hozzá.
De ha bármi más adatot (például a tranzakciók adatait) a kártyán tárolod, akkor már van értelme feltörni, módosítani, mert így adócsalást lehetne megvalósítani vele.
Online pénztárgépek közvetlenül az adóhatóság szerverére tárolják az adatokat.
A kliens kártyáján minek kellene hamisítani, ha a tranzakciók az adóhatóság szerverein megvannak?
Nem értem ezt a hamisítósdi érvelést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!