Mitől függ, hogy bankkártyás vásárláskor kér PIN-kódot a pénztárosok kütyüje vagy nem kér?
1-A bolttól és annak kütyüjétől?
2-A bankkártya típusától?
3-Attól, hogy melyik bankhoz tartozik a kártya tulaja?
4-Egyéb, éspedig...?
Van egy bankkártyám (folyószámlához tartozó, NEM hitelkártya!).
MasterCard, chip-es.
Ritkán használom, és a legutóbbi ATM-es készpénzfelvétnél nem jutott eszembe a kód, nem tudtam pénzt kivenni. Eddigi tippjeim nem jöttek be, még 1 próbálkozásom van, de ha az se jó, akkor elnyeli a kártyát, és kb 6ezer forintért csinál újat a bank.
Még több PIN-kód tippem van...
Arra gondoltam, hogy megpróbálok vele vásárolni, hogy ott kérjék a PIN-t, és akkor nem lesz kártyaelnyelés, de ha rossz kódot adok meg, akkor már egyel kevesebb kód jöhet szóba. Mindet kipróbálnám vásárlással, és így hátha kiderül, melyik a helyes.
Szerintetek járható út?
Csak mivel nem szoktam kártyával fizetni, nem tudom hol kér a terminál PIN-t és hol nem, és hát ugye mitől függ...
Kérem aki járatos ebben, az segítsen!
Köszönettel:
Gábor
Esetleg bemehetnél a bankodba (aki a kártyát kibocsájtotta) és ott meg tudnád próbálni a kódokat, sőt nem kizárt, hogy akár meg is tudnád változtatni. Persze ez csak akkor működik, ha nem a bank generálta neked a pint.
Amúgy azt hiszem a kártya típusától függ, hogy kér-e pint vagy sem.
A bank generálta, de valami gép, és banki dolgozó ezt nem tudhatja! Előttük nem lehet próbálkozni, ilyen lehetőség nincs!!! Nekem kiküldték a titkos kódot levélben, onnantól az én ügyem. Ez a levél megvan. Csakhogy!
Aktiváláskor lehetett az ATM-nél változtatni PIN-t!
És azt hittem változtattam, ezért eleve olyan kódokkal próbálkoztam eddig, amire változtatnám.. De nem jöttek be.
Még 1 próbám marad. Viszont van még 2 tippem, hogy mire módosíthattam, és még ott a gyári kód. Hisz az is lehet, hogy nem módosítottam!
Az én hibám, ritkán használom, nem dokumentáltam...
Ezért marad a vásárlásos verzió.
Ezért kérném, hogy valaki aki BIZTOSAN tudja a fenti kérdésemre a választ, az írjon! Van olyan üzlet, ahol tuti kérnének tőlem???
A kártyától függ, nem az üzlettől.
Ha eddig kértek, akkor ezután is kérni fognak.
A chip-es kártya úgy tudom mindig kér kódot, üzletben, ATM-nél is. Ne próbálkozz, tudok egy jobb megoldást. Unokanővérem járt így mint te, rég nem használt kártyájával próbálkozott, tippelgetett. Felhívta a bankját, ahol néhány fontos dolgot mondtak:
1. Ha már tippelget automatánál, akkor a saját bank ATM-nél tegye, mert ha ott nyeli el a gép, nem kell heteket várnia mire visszakapja. Bár ekkor fizetni kell valamennyit.
2. Mindegy, hogy ATM-nél vagy boltban rontod el a harmadik kódot, bár boltban nem veszik el, de a kártya letiltódik.
A banki rendszerek számolják a próbálkozásokat, ezért ha már kettőnél tartasz, egy dolgot tehetsz:
fel kell venni a kapcsolatot a bankkal, akár fiókban, akár telefonos ügyfélszolgálaton, ahol azonosítod magad, majd kéred a kártyád blokkolásának feloldását, innentől számítva megint él a 3 (de inkább 2) próbálkozás.
Ezen kívül már csak új kód legyártását kérheted (nem a kártyáét), de az is fizetős. Remélem tudtam segíteni, írj, ha még tudok segíteni. Minden jót!
Köszi 4#-es!
Hát elkeserítettél azzal, hogy bolti próbálkozás után is letiltódik. Bár magam is gondoltam erre is, csak próbáltam elhessegetni a gondolatot. :) Hát akkor ez nem járható út. De logikus, mert ha más próbálkozna a kártyámmal, akkor direkt jó, és talán erre is van a tiltás, meg a próbálkozások számának korlátozása...
Egyébként a bank saját ATM-ében próbálkoztam, majd személyesen érdeklődtem a lehetőségekről. Ügyintéző mondta, hogy ők nem tudhatják a kódot, hogy még 1 próbám van, és hogy ha az se sikerül, akkor elnyelés, és többezer ft-ért új kártya. EZ az ügyintéző nem beszélt blokkolás feloldásról... :( Elképzelhető, hogy a bankok is eltérő lehetőségeket kínálnak.
Na most átnézem a kivonataimat, nyugtáimat, hogy hol mire használtam utoljára, meg a PIN-kódos cetlijeimet, hátha beugrik a kód.
Aztán ha nem sikeredik, akkor átnyalom a bank szabályzatát, hátha mégis ezeknél is van blokkolás feloldás. :(
Köszi a válaszokat!
Drukkoljatok! :-)
Szia!
4-es vagyok.
Javaslom a bank telefonos ügyfélszolgálatát hívd, ott a menü alapján olyan munkatárshoz kapcsolnak, aki ért a problémádhoz. Minden banknak van 24 órás, ingyen vagy helyi tarifával hívható kiszolgálása, ott biztosan tudnak segíteni. Nekem is ott szoktak, ha pl internetbankon letiltom magam.
Ja még annyit a letiltásról, hogy unokanővérem azt remélte, pár nap, hét várakozás után nullázódik a próbálkozások számolása, de nem, minden elrontott kódot számolnak.
Nem tudom melyik banknál vagy, a CIB-nél biztosan segít az ügyfélszolgálat CIB24.
"A bank generálta, de valami gép, és banki dolgozó ezt nem tudhatja! Előttük nem lehet próbálkozni, ilyen lehetőség nincs!!! "
Senki nem mondta, hogy banki dolgozó tudja a kódot. Már miért ne lehetne bent a fiókban próbálkozni? Ott is le tudják húzni a kártyát, az kér pint és a hölgy rámonja, hogy helyes-e vagy sem. Ha nem, és ezzel ellőtted a 3. próbálkozásodat, akkor gyakorlatilag azonnal feloldhatja a tiltást.
Amúgy meg miért kell minden mondat végére felkiáltójelet tenni? Ezt sosem értettem...
Bocs, nem akarok kötekedni, csak úgy látszik rossz napom van...
Szerintem menjél be a bankodba, és a pénztárnál vegyél fel pénzt. Valamivel drágább mint az automatás felvétel, de biztos olcsóbb, mint az új kártya igénylése, vagy ennek a feloldása.
Aztán ha szerencséd van, már nem sokáig él ez a kártyád, és így is úgy is kapod az újat, vagy időközben eszedbe jut a PIN, vagy...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!