Jelzálog hitel igénylés. Hogy működik?
Általában:
- munkáltatói igazolás (alkalmazottaknak) vagy Apeh jövedelemigazolás (vállalkozóknak)
- utolsó 2-3 havi bankszámlakivonat
- kitöltött hitelkérelmi lap
- az ingatlan 30 napnál nem régebbi tulajdoni lapja, és a térképmásolat az értékbecsléshez
+ bármi amit a bank még kér
ha jelzáloghitelt igényelsz, akkor nem szeretnél segítséget kapni hiteltanácsadótól?
Bankfüggő és hitel függő, hogy mit kér a bank, illetve a Te paramétereid is meghatározzák.
Ezek a sztenderd dokumentumok (lakáshitel esetén):
A hitelkérelem beadásához szükséges dokumentumok:
• Személyazonosító igazolvány
• Adóigazolvány
• Lakcímet igazoló hatósági igazolvány
• Vállalkozói igazolvány (vállalkozók esetében)
Fentiek fénymásolata kék tintával aláírva!
• Munkáltatói igazolás
• NYUFIG igazolás, valamint nyugdíjszelvény (nyugdíjasok esetében)
• Előző havi nyugdíjszelvény és nyugdíjtörzslap (nyugdíjasok esetében)
• APEH jövedelemigazolás (vállalkozó esetében)
• APEH jövedelemigazolás (alkalmazottak esetében)
o ha az ügyfél készpénzben kapja jövedelmét
o ha a munkáltató egyéni vállalkozó
o ha az ügyfél tulajdonos abban a cégben, amely a munkáltatói igazolást kiállította
o ha a munkáltatói igazolás kiállítója az ügyfél hozzátartozója vagy maga az ügyfél
• APEH nemleges igazolás köztartozásról (vállalkozóktól)
• Más banknál vezetett számla esetén az utolsó 2 havi, eredeti számlakivonat (internetről nyomtatott nem jó, ha nem jön postán, akkor a fióktól ki kell kérni. Írják alá és pecsételjék le!)
• A fedezetként szolgáló ingatlan(ok) 30 napnál nem régebbi tulajdoni lapja(i)* (ha nincs, akkor a banktól kikérjük. Ára 4400 ft kb.)
• A megvásárolt ingatlan 30 napnál nem régebbi tulajdoni lapja, ha nem az a hitel fedezete* (ha nincs, akkor a banktól kikérjük. Ára 4400 ft kb.)
• Földhivatal által érkeztetett Adásvételi szerződés (előszerződés)*
• ügyvéd által a tulajdonjog bejegyzéshez beadott kérelem földhivatal által érkeztetett példánya, illetve ennek a földhivatali díjának megfizetéséről az igazolás
II. Jövedelemigazolással - vagyon beszámítással hitelbírálat esetén:
• Forgalmi engedély és törzskönyv (autótulajdon esetén)
• Tulajdoni lap (függetlenül az ingatlan forgalmi értékétől)
• Letéti igazolás (részvény vagy más értékpapír esetén)
• Cégkivonat vagy aktuális társasági szerződés + mérleg és eredménykimutatás (üzletrész esetén)
• Számlakivonat vagy letéti igazolás (készpénz esetén)
III. Értékbecsléshez szükséges dokumentumok:
• Az ingatlan(ok) hivatalos térképmásolata (családi házak és építési telek esetében)
• Társasházi alapító okirat lakásra vonatkozó másolata (társasházi lakások esetében, amennyiben a tulajdoni hányad a tulajdoni lapon nincs feltüntetve)
• Az ingatlan ügyfél által is elkészíthető alaprajza
• Osztatlan közös tulajdon esetén a megosztási szerződés és vázrajz
• Könnyűszerkezetes lakóépület esetén EMI/ETA/egyéb Minőségi Tanúsítvány
IV. A hitel jóváhagyását követően benyújtandó dokumentumok:
• Tulajdoni lap, amely igazolja, hogy a Zálogkötelezett tulajdonjoga az ingatlan nyilvántartásba bejegyzésre került és Bank zálogjoga illetve ennek biztosítására az elidegenítési és terhelési tilalom legalább széljegyen feltüntetésre került
• A fedezetként felajánlott ingatlan vagyonbiztosítási kötvénye, bank, mint kedvezményezett megjelölésével
Az eladó nyilatkozata, amelyben hozzájárul a tulajdonjog átjegyzéshez
Indokolt esetben a bank jogosult az itt meg nem jelölt dokumentumokon túl további okmányok bekérésére.
nem bonyolult, ha olyan jó a hiteltanácsadód, mint amilyen jó én vagyok :)
esetleg már megigényelted? tapasztalatok?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!